پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا رحمانی-وزیر صنعت

وزیر صمت خبر داد؛تنها ۱۶ قلم کالا بالای ۵ درصد افزایش قیمت داشته است/آغاز تامین میوه شب عید

رحمانی گفت: در بحث وفور کالا، چه در ذخایر و چه موارد موجود در شبکه و انبارها مشکلی نداریم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ رضا رحمانی، وزیر صمت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر دادگستری و وزیر کاربرگزار شد،گفت: پس […]

javankhodro
شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۸

رحمانی گفت: در بحث وفور کالا، چه در ذخایر و چه موارد موجود در شبکه و انبارها مشکلی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ رضا رحمانی، وزیر صمت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر دادگستری و وزیر کاربرگزار شد،گفت: پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، جلسات ستاد تنظیم بازار برای کنترل و نظارت دقیق بر بازار به صورت روزانه و مستمر برگزار شده و این روند تداوم خواهد یافت.

او ادامه داد: حضور معاون اول رییس جمهور در جلسه کارگروه تنظیم بازار، موجب خیر و برکت و مایه قوت قلب است، این هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار پس از افزایش قیمت بنزین است.

وزیر صمت اضافه کرد: در وزارت صمت سه کارگروه داریم که در استان ها، رییس آن‌ها استاندار‌ها هستند، این کارگروه‌ها شورای عالی معادن، ستاد تسهیل و تنظیم بازار هستند، کارگروه تنطیم بازار کارگروهی منظم، متشکل و منسجم کشور است.

او گفت: پس از افزایش قیمت بنزین روی بار روانی ایجاد شده، تشدید بازرسی ها و حضور دستگاه های مختلف کار کردیم.

رحمانی بیان کرد: تعزیرات حکومتی و دادستانی پای کار آمدند، بازرسی ها چند لایه شد که اولین آن خود اصناف بودند و سازمان حمایت در لایه بعدی است.

او گفت: طبق آمار در روند کلی تولید مشکلی به وجود نیامد، در بحث وفور کالا هم چه در ذخایر و چه موارد موجود در شبکه و انبارها مشکلی نداشتیم.

وزیر صمت ادامه داد: موضوع روانی ناشی از افزایش قیمت بنزین تا حدود زیادی کنترل شده است، البته گزارشاتی مبنی بر سو استفاده بوده که بازرسی و دستگاه های نظارتی آن را کنترل کرده اند و در حال حاضرگشت های مشترک با تعزیرات داریم و از نظر نیرو و تجهیزات و امکانات باید بازرسی و تعزیرات تقویت شوند.

رحمانی بیان کرد: البته محدود به بازرسی نیستیم و اولویت کنترل از مبدا است و با راه انداری سامانه های جامع تجارت طبق برنامه دقیق در حال رصد و پایش بازار هستیم و هوشمندسازی روند بازرسی ها را دنبال می کنیم.

او گفت: حتی بدون اجرای برنامه افزایش قیمت بنزین نیز ما برنامه های کنترل و رصد بازارمان را داشتیم.

وزیر صمت گفت: ۱۶ قلم کالا از ۱۰۰ قلم کالای رصد شده بالای ۵ درصد افزایش قیمت داشته اند، این تخلف است و باید برخورد شود به طوری که رهبری دستور داده اند که همه دستگاه ها جدی وارد موضوع شوند، بازار شب عید از هم اکنون در حال برنامه ریزی است.

رحمانی اظهار کرد: در صورت تامین و تخصیص اعتبارات در بخش تامین میوه شب عید کمترین مشکل را نخواهیم داشت و از طریق مباشرین این موضوع در سریعترین زمان پیگیری و انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی