پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اپتیما

ورود 370 دستگاه اپتیما به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود 370 دستگاه خودرو اپتیما، 60 دستگاه خودرو سمند و 70 خودرو پژو دوگانه سوز به ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: همه ساله در نیمه دوم سال بحث آلودگی هوا در اولویت قرار می‌گیرد […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود 370 دستگاه خودرو اپتیما، 60 دستگاه خودرو سمند و 70 خودرو پژو دوگانه سوز به ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: همه ساله در نیمه دوم سال بحث آلودگی هوا در اولویت قرار می‌گیرد و با یک چالش همیشگی مواجه بوده‌ایم.

وی در این راستا اشاره کرد: اگر بخواهیم دیگر شاهد این مشکلات نباشیم و سال آینده هوا روزهای کمتری آلوده باشد، باید از الان اقدامات را آغاز کنیم چرا که راهکارهای کوتاه‌مدت چندان مؤثر نیست و باید تلاش را برای راهکارهای اساسی بگذاریم که همکاری‌های جمعی نیز در این راستا ضرورت دارد.

این مقام مسئول افزود: در تهران 27 هزار تاکسی فرسوده با سن بالای 10 سال داریم که این مسئله در شأن مردم نیست و در بروز آلودگی نیز بسیار تأثیرگذار است.

قنادان بیان کرد: از طرفی تاکسی‌های فرسوده مبلمان شهری را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد و از آنجایی که تاکسی نمادی از کلاس اجتماعی در شهرها است باید به نوسازی این بخش توجه کنیم.

وی همچنین تشریح کرد: از 27 هزار تاکسی فرسوده بخش بزرگ آن مربوط به ناوگان شخصی مالک است که با حمایت بخش دولتی، ماه‌های گذشته تسهیلات 50 میلیون تومانی برای نوسازی این ناوگان درنظر گرفته شده است، البته از منابع صندوق کارآفریرینی امید نیز استفاده کرده‌ایم.

این مقام مسئول تشریح کرد: نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی از بن‌بست قبلی خارج شده و جهت‌گیری‌های شرکت‌های خودروسازی نیز نسبت به قبل تغییر کرده است.

ورود 370 اپتیما به ناوگان تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: با ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها امروز 370 خودرو اپتیما، 60 دستگاه سمند پایه گازسوز و 70 پژو دوگانه‌سوز به ناوگان تاکسیرانی پایتخت افزوده شد که این موضوع محاسن زیادی را برای شهر تهران به همراه دارد.

وی در این راستا اظهار کرد:‌ از مزیت‌های ورود سرمایه‌گذار خصوصی به این حوزه این بوده که با واگذاری این تعداد خودرو 500 فرصت شغلی فراهم شده و تعداد این فرصت‌های شغلی تا 3 هزار مورد هم قابل افزایش است. از طرفی زمانی می‌توانیم از ظرفیت‌های دولتی استفاده کنیم که سرمایه‌گذار حقوقی وارد عمل شود و این ظرفیت‌ها به تنهایی برای راننده شخصی قابل ارائه نیست.

به گفته وی؛ 3 تا 5 درصد ناوگان تاکسیرانی تهران برای خدمات لوکس سفر نیاز است که لازم داریم خودروهای کلاس A را در این زمینه اختصاص دهیم. 800 مورد این خودروها در تاکسیرانی داشتیم که در مسیرهایی مانند فرودگاه استفاده می‌شد و امروز 400 مورد هم اضافه و بنا داریم ظرفیت‌ها را بیش از 50 درصد ارتقا دهیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران تشریح کرد: 7 هزار ون‌تاکسی نیز در تهران وجود دارد که همه فرسوده است ولی به دلیل قیمت این خودرو، اشخاص کمتر وارد نوسازی آن شده و لازم است سرمایه‌گذار حقوقی در این زمینه نیز پای کار آید.

انتهای پیام/ منبع: فارس

بازپرداخت وام 50 میلیونی تاکسیرانی چقدر است؟

لزوم اختصاص بخشی از درآمدهای دولت به حمل و نقل عمومی

اعطا تسهیلات 4 درصدی به وام 40 میلیونی نوسازی ناوگان تاکسیرانی

بازپرداخت وام 50 میلیونی تاکسیرانی چقدر است؟

فرسودگی تاکسی ها، زندگی رانندگان را دچار مشکل کرده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی