پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ام وی ام X55

ام وی ام X55 در یک قدمی بازار ایران/ جدیدترین محصول مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

اواخر تابستان 98 با انتشار عکس هایی از تست جمعی محصولات جدید مدیران خودرو در جاده های کشور، احتمال عرضه خودروهای جدید توسط این خودروساز خصوصی قوت گرفت. برگزاری تست درایو ام وی ام X55 برای نمایندگی های مدیران خودرو در روزهای اخیر و انتشار عکس هایی از مدیران این شرکت مبنی بر عرضه این […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

اواخر تابستان 98 با انتشار عکس هایی از تست جمعی محصولات جدید مدیران خودرو در جاده های کشور، احتمال عرضه خودروهای جدید توسط این خودروساز خصوصی قوت گرفت. برگزاری تست درایو ام وی ام X55 برای نمایندگی های مدیران خودرو در روزهای اخیر و انتشار عکس هایی از مدیران این شرکت مبنی بر عرضه این خودرو در آینده نزدیک، حالا به نظر می رسد گران ترین و بهترین محصول با نشان اختصاصی مدیران خودرو در یک قدمی بازار ایران قرار گرفته و با این اتفاق سوالات و گمانه زنی ها در خصوص این کراس اوور چینی بسیار بیشتر از قبل شده است. البته در پاییز 97 (مهر و آبان) تصاویری از X55 با پوشش استتاری منتشر شده بود، اما آغاز تحریم های صنعت خودرو و تغییر برنامه های مدیران خودرو باعث شد تا این شرکت عرضه محصول جدیدش را یک سال به تعویق بیاندازد. تعویقی که می توان آن را به فال نیک گرفت. چرا که با معرفی نسخه فیس لیفت این خودرو از سوی چری، مدیران خودرو نیز در حال حاضر تصمیم به عرضه جدیدترین نسخه X55 گرفته است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

از بازار داغ خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در ایران نمی توان گذشت. خودروسازان چینی سهم قابل توجهی از بازار این خودروها در ایران را در دست گرفته بودند و تنوع این خودروها در رنج قیمت متوسط رو به افزایش بود. اما آغاز تحریم صنعت خودروسازی از یک سو و مشکل انتقال ارز از سوی دیگر، باعث شد تولید بسیاری از خودروهایی که در مشارکت با شرکت های خارجی تولید می شدند متوقف شود و بسیاری از این شرکت ها از ایران کوچ کنند. چری اما، به عنوان با سابقه ترین خودروساز چینی در ایران شناخته می شود و در شرایط فعلی کشور، همچنان در مسیر ادامه فعالیت با مدیران خودرو قرار داشته و نتیجه این همکاری، رونمایی غریب الوقوع از جدیدتیرن خودرو با نشان ام وی ام در ایران است.

ام وی ام X55

ام وی ام X55 که نسخه اسپرت تری از تیگو 5 به شمار می رود، حدود 2 سالی می شود که در بازار چین معرفی شده است. اما با تدبیر و گسترش بازاریابی چینی ها، اکنون این خودرو در کشورهایی همچون اکوادور، روسیه، امارات، مصر و بزودی در ایران هم فروخته می شود.این خودرو در بازارهای آسیایی و آمریکای لاتین با نام چری تیگو4 یا چری 5X نیز شناخته می شود. در 2 سالی که از عمر این خودرو می گذرد، چری ظاهر آن را دستخوش تغییراتی کرده و این طور که پیداست، مدیران خودرو در نظر دارد به روزترین نسخه را به بازار ایران عرضه کند. مهمترین تغییر نسخه فیس لیفت به فرم چراغ های جلو مربوط می شود. همچنینی تغییراتی نظیر جزییات متفاوت سپرهای جلو و عقب و برخی جزییات کابین مثل فرم دیرچه های سیستم تهویه و صفحه نشان دهنده های پشت فرمان، از جمله دیگر ویژگی های نسخه فیس لیفت به شمار می روند.

ام وی ام X55

X55 بر اساس زبان طراحی جدید کمپانی با نام H.D.S. و بر پایه کانسپت بتا معرفی شده توسط چری در سال 2014، شکل گرفته است. مدیران خودرو تایید کرده که این خودرو جدید سومین عضو خانواده کراس اوورهایش خواهد بود و بعد از طی مراحل تست های اولیه در واحد تحقیق و توسعه، حالا برای تست های نهایی مهیا شده است. همان طور که گفتیم چری تیگو 5X قرار است با نام ام وی ام X55 در ایران عرضه شود. با توجه به روند نامگذاری به نظر می رسد که X55 خودرویی بزرگ تر، کامل تر، قدرتمندتر و البته گران قیمت تر از ام وی ام X33 و X22 باشد.

ام وی ام X55

مشخصات فنی ام وی ام X55

چری تیگو 4 یا ام وی ام  X55 خودمان با دو موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربو در بازار جهانی عرضه شده است. موتور 1.5 لیتری 147 اسب بخار قدرت در دور 5500 و 210 نیوتن متر گشتاور بین دورهای 1750 تا 4000 تولید می کند. این موتور بهر وری بسیار مناسبی دارد و در 100 کیلومتر مصرف ترکیبی 7.4 لیتر دارد. موتور 2 لیتری نیز 120 اسب بخار قدرت در دور 5500 و 180 نیوتن متر گشتاور در دور 4000 تولید می کند. دو انتخاب گیرباکس CVT و دستی هم برای مدل های 1.5 و 2 لیتری در نظر گرفته شده است. اما به مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایران می رسیم. ام وی ام X55 با پیشرانه برادر بزرگ ترش چری تیگو7 در ایران عرضه می شود. همان پیشرانه 1.5 لیتری توربو که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و توانسته امتحانش را به خوبی در ایران پس دهد. به لطف اشتراک پیشرانه X55 با تیگو7، پیش بینی می شود خدمات رسانی فنی به این خودرو نیز با چالش های رایج خودروهای جدید همراه نباشد. چرا که این پیشرانه چند سالی است که در این حضور دارد. همچنین گیرباکسی که قرار است توان خروجی این پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل کند، از نوع 6 سرعته 2 کلاچه گتراگ بوده که برای استفاده حداکثری از قابلیت های این پیشرانه، گزینه مناسب تری از گیرباکس CVT به نظر می رسد.

ام وی ام X55

امکانات ام وی ام X55

از جمله امکانات ام وی ام X55 می توان به چراغ های هوشمند جلو با قابلیت high beam، روشن شدن چراغ های مه شکن هنگام چرخش فرمان در مکان های تاریک، سقف پانوراما و سانروف برقی، صفحه نمایش 9 اینچی لمسی HD، صفحه نمایش LCD 4.8 اینچی بر روی پنل کیلومتر شمار، باربند با گنجایش بالا (Roof Rack)، فرمان 3 شاخه چرمی همراه با دکمه های تنظیم کروز کنترل، سیستم صوتی و تغییر رنگ نمایشگر، استفاده از قاب کرومی بر روی درها، فرمان، دسته دنده، دستگیره ها، قاب کیلومتر شمار و قاب ورودی کولر…

ام وی ام X55

فرمان کمکی برقی، 6 کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، ترمز ABS، EBD و BA ، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی، صندلی راننده برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی با قابلیت انتقال تصویر صفحه تلفن همراه،، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صفحه نمایش اطلاعات خودرو (جلو آمپر) تمام دیجیتال، سنسور باد و دمای لاستیک، استارت دکمه ای، سنسور پارک، چراغ روشنایی روز، سنسور نور  و در آخر صندلی های برقی ارگونومیک و راحت اشاره کرد.

ام وی ام X55

ایربگ های کناری و جلو و عقب توسط کمپانی سوئدی Autoliv ساخته شده اند. جالب است بدانید در بازارهای جهانی این خودرو با یک ساعت هوشمند لمسی عرضه شده است. ساعتی که نقش ریموت و کنترل از راه دور را برای X55 بازی می کند و دسترسی به برخی امکانات و ویژگی های این خودرو را از راه دور میسر می سازد. این طور که پیداست، مدیران خودرو نیز  X55 را همراه با این ساعت هوشمند به مشتریان تحویل می دهد.

قیمت ام وی ام X55 در ایران چقدر خواهد بود؟

هنوز خبر رسمی در خصوص قیمت گذاری ام وی ام X55 منتشر نشده است و طبق رسم همیشگی، به نظر می رسد قیمت محصول جدید مدیران خودرو در مراسم رونمایی اعلام شود. اما با توجه به ویژگی های این خودرو و کلاسی که در آن جای می گیرد، پیش بینی می شود ام وی ام X55 از نظر قیمت میان چری تیگو5 و چری تیگو7 (یعنی گران تر از تیگو5 و ارزان تر از تیگو7) قرار گیرد.

نوشته: میلاد میرعابدینی

چری و راه‌های نرفته‌اش!/ نخستین بررسی جامع چری آریزو6 در جاده‌های ایران

دستِ پر X33 در میدان رقابت/ بررسی فنی ام وی ام X33 در شرایط مختلف

انفجار بمب های بی صدا!/ بازار خودرو بار دیگر شارژ می شود

چه کسی رفته چه کسی مانده؟/ نگاهی به وضعیت فعالیت خودروسازان چینی در ایران

سبد محصولات مدیران خودرو متحول می شود/ تست فنی خودروهای جدید ام وی ام و چری در جاده های ایران

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

مقایسه پژو 2008 و چری تیگو7 / عاقبت نسیه فروشی!

مدرن سازی میانه بازار/ مقایسه چری آریزو۵، بسترن B30، برلیانس H330 و جک J4

2 کفه یک ترازو/ وزن کشی خودروها با قیمت یکسان از پارسال تا امسال (قسمت اول)

پنجمین ستاره/ نگاهی به جک S5 اتوماتیک و مزیت های آن نسبت به رقبا

رقابت ام وی ام 315 اسپرت و برلیانس H320 در تست شتاب + فیلم

در جست و جوی تنوع/ ویدئو بررسی جامع ام وی ام X33S در شرایط مختلف

محصول جدید مدیران خودرو در راه است/ ام وی ام X55 چه مشخصاتی دارد؟

چری تیگو5 فیس لیفت بخریم یا بی وای دی S6 ؟

مقایسه چری تیگو7 و زوتی کوپا توربو / پرچمداران چینی در بازار ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی