پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو 2008

فرانسوی ها دوباره با خودروسازان داخلی همکاری می کنند؟

دبیر انجمن خودروسازان گفت: با توجه به تحریم ها بعید است خودروسازانی نظیر پژو و ستروئن دوباره به ایران بازگردند و همکاری داشته باشند مگر اینکه به صورت پشت پرده صحبت‌هایی شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در خصوص احتمال همکاری مجدد با فرانسوی‌ها در زمینه خودروسازی اظهار کرد: […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۸

دبیر انجمن خودروسازان گفت: با توجه به تحریم ها بعید است خودروسازانی نظیر پژو و ستروئن دوباره به ایران بازگردند و همکاری داشته باشند مگر اینکه به صورت پشت پرده صحبت‌هایی شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در خصوص احتمال همکاری مجدد با فرانسوی‌ها در زمینه خودروسازی اظهار کرد: برای تولید خودرو با توجه به اطلاعاتی که موجود است، فعلا خبری از تولید نمونه‌های فرانسوی نیست. در صورتی که تحریم‌ها همچنان پابرجا باشد بعید است که دوباره همکاری ایران با فرانسوی‌ها صورت بپذیرد. خودروسازانی مانند پژو، رنو و سیتروئن در ایران سرمایه‌گذاری کرده بودند اما به دلیل تحریم‌ها از ایران رفتند. چنین اتفاقاتی بعید است مگر این که به صورت پشت پرده صحبت‌هایی شود.

وی درباره تامین قطعات و خدمات‌دهی به خودروهایی مانند پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن c۳ بیان کرد: واردات قطعات یدکی خودرو تحریم نشده است. بنابراین با توجه به این قضیه، شرکت‌ها موظف هستند تا ۱۰ سال پس از تولید خدمات را ارائه دهند. لازم به ذکر است که این خودروها از لحاظ داخلی‌سازی در سطح پایینی قرار دارند. ۱۴ درصد از داخلی‌سازی شامل مونتاژ بدنه، رنگ و مونتاژ نهایی در کارخانه است. قرار بود این خودروها با ۴۰ درصد داخلی به تولید برسند اما با توجه به این که قطعه‌سازان نتوانستد به سرعت لازم در ساخت قطعات برسند وزارتخانه کوتاه اومد و کار با ۲۰ درصد داخلی‌سازی شروع شد. بنابراین خودروهایی مانند پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن c۳ با ۲۰ درصد داخلی‌سازی تولید شدند.

نعمت‌بخش تصریح کرد: قراردادهایی با قطعه‌سازان در زمینه تولید این ۲ خودرو بسته شد اما با توجه به رفتن پژو و سیتروئن از ایران در حقیقت این قراردادها معلق باقی ماند. اگر تحریم‌ها اعمال نمی‌شد برنامه‌ریزی شده بود که این خودروها با میزان ساخت داخل بیشتری تولید شوند. ایران‌خودرو در مورد ۳۰۱ نیز تا ۶۰ درصد داخلی‌سازی جلو رفته و قرار بود این کار برای ۲ خودرو دیگر نیز انجام شود. در مورد پژو ۳۰۱ این خودرو با حداقل ۶۰ درصد داخلی‌سازی قرار است تولید شود.

انتهای پیام/ منبع: اقتصاد آنلاین

یک تیر و چند نشانِ کروز در داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو

سایپا در نیمه نخست سال 98 بیش از 181 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است

توقف فعالیت صنعت خودرو مساوی است با ارزبری 15 میلیارد دلاری

تاخیر خودروسازان در عمل به تعهدات، عامدانه نیست

تولید ۳۸ قطعه پیشرانه محصولات سایپا در پروژه ملی بومی سازی قطعات

ظرفیت ساخت قطعات الکترونیکی خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی