پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلاد هاوند

بلاد هاوند ، جت جنگنده بدون بال

تیم فرمول یکی از بریتانیا و چند تن از مهندسان هوافضا که خود را بلاد هاوند (Bloodhound) می‌نامند در حال انجام آخرین اقدامات روی خودروی مافوق صوت رکوردشکن خود هستند. برای رساندن این خودرو از رویا به حقیقت ، 350 شرکت و دانشگاه از سراسر جهان هشت سال تلاش کردند. برای جلو راندن آن از […]

javankhodro
دوشنبه - ۶ مهر ۱۳۹۴

تیم فرمول یکی از بریتانیا و چند تن از مهندسان هوافضا که خود را بلاد هاوند (Bloodhound) می‌نامند در حال انجام آخرین اقدامات روی خودروی مافوق صوت رکوردشکن خود هستند.

برای رساندن این خودرو از رویا به حقیقت ، 350 شرکت و دانشگاه از سراسر جهان هشت سال تلاش کردند. برای جلو راندن آن از موتور رولز رویس EJ200  کمک گرفته ان که پیش از این هم در جنگنده یوروفایتر خدمت کرده است.دیگر موتور SSC (مخفف supersonic) نیز انجین وی-۸ سوپر شارژ شده جگوار است. زمانیکه این دو موتور در کنار یکدیگر قرار می گیرند ، 133،151 اسب بخار نیرو تولید می کنند که به عنوان مدلی برای مقایسه بد نیست بدانید که این مقدار دست کم هفت برابر بیشتر از مجموع نیروی  فرمول یک‌هایی است که به رقابت‌های ۲۰۱۵ وارد شده‌اند. رسیدن به سرعت 1609 کیلومتر بر ساعتی آن هم در ۵۵ ثانیه قلبتان را از جا خواهد کند و پس از اینکه یک 1600 متر مسافت را تنها در ۳٫۶ ثانیه طی کردید سرعت دیگر ماشین‌ها برایتان رنگ می‌بازد. بله این خودرو شتاب یک گلوله را در چنته دارد.

بلاد هاوند

برای کنتترل این قدرت وحشتناک ، SSC با سه سیستم ترمز مجزا، ۷ اطفا کننده حریق و ۵۰۰ حس‌گر تجهیز شده است.چرخ‌های این خودرو نیز سفارشی طراحی و ساخته شده تا با ۱۷۰ بار چرخش در ثانیه به ابدیت نپیوندند پس تعجبی نیست که بلاد هاوند SSC شبیه جت جنگنده‌ای بدون بال به نظر می‌رسد. سپر بیرونی خودرو از مقدار زیادی فیبر کربن ایجاد شده و باله‌ای به ارتفاع ۷۸ اینچ پشت او سوار شده تا در سرعت مافوق صوت نیز تعادل SSC حفظ شود.

کابین این خودرو توسط راننده، اندی گرین، طراحی شده تا مطمئن باشد که تا حد امکان ارگونومیک و راحت از آب در بیاید. ابزارهای اصلی همگی دیجیتال‌اند اما عقربه‌هایی آنالوگ هم کار گذاشته شده تا اگر مشکلی پیش آمد از آن‌ها بهره‌مند شوند.

بلاد هاوند بلاد هاوند بلاد هاوند بلاد هاوند بلاد هاوند

در سال آینده تیم بلاد هاوند به Hakskeen Pan در آفریقای جنوبی سفر می‌کنند تا به سرعت 1287 کیاومتر بر ساعت دست یابند، 60 کیلومتر بر ساعت بیشتر از رکورد سرعت کنونی که ۱۸ سال پیش توسط خود گرین ثبت شده بود.اگر عملیات ثبت رکورد جدید به خوبی پیش برود، بلاد هاوند به بهبود SSC ادامه خواهد داد تا اولین خودرویی باشد که سرعت ۱٬۰۰۰ مایل بر ساعت زمینی را می‌شکند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی