پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

اثرگذاری مستقیم نرخ ارز بر بازار خودرو

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، با کاهش نرخ ارز قیمت خودرو نیز پایین خواهد آمد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در رابطه با آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: قیمت‌ها فعلا همان قیمت‌های روز چهارشنبه و پنجشنه هفته گذشته […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، با کاهش نرخ ارز قیمت خودرو نیز پایین خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در رابطه با آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: قیمت‌ها فعلا همان قیمت‌های روز چهارشنبه و پنجشنه هفته گذشته است و در حقیقت طی‌ روزهای پیش‌رو می‌توان به صورت دقیق‌تر وضعیت بازار خودرو را بررسی کرد؛ اما در طول چند هفته اخیر، بررسی روند قیمتی بازار نشان می‌هد قیمت‌ها افزایشی پیش رفته‌اند که این موضوع (روند افزایشی قیمت‌ها در بازار خودرو) به نوسان نرخ ارز در داخل برمی‌گردد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران- ضمن تاکید براینکه با کاهش نرخ ارز قیمت خودرو نیز پایین خواهد آمد، ادامه داد: از سوی دیگر روند قیمت‌ها به میزان عرضه نیز بستگی دارد؛ چنانچه عرضه به بازار به میزان کافی صورت می‌گرفت، هیچگاه این اختلاف‌های فاحش میان قیمت‌های کارخانه و بازار ایجاد نمی‌شد. این در حالی است که در حال حاضر فروشنده در بازار بسیار کم است و در عین حال خریدار نیز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: افرادی که خودرو از کارخانه تحویل گرفته یا دارندگان خودرو، با کوچکترین نوسان نرخ ارز، خودروهای خود را به امید قیمت‌های بالاتر نمی‌فروشند و بسیاری از خریداران نیز با توجه به افزایش قیمت‌ها، از خرید اجتناب می‌کنند و خرید و فروش در بازار به شدت کاهش یافته است؛ مگر افرادی که نیاز فوری به خودرو داشته باشند که تعداد آن‌ها نیز بسیار محدود است.

طیق اعلام این مقام صنفی، آخرین قیمت‌ خودروهای پرتیراژهای داخلی در بازار به شرح زیر است:

در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ارزش ۲۰۴ میلیون تومان و پس از آن پژو ۲۰۶ صندوقدار با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان گران‌ترین خودروها هستند.

در بازار امروز هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۶۹ میلیون تومان، پژو پارس ۱۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵GLX و سمند LX نیز نیز به تریب ۱۵۱ میلیون و ۱۵۲ میلیون تومان قیمت دارند.

در گروه سایپا نیز دستگاه تیبا ۹۷ میلیون تومان و تیبا ۲ نیز ۱۱۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. ساینا نیز ارزشی ۱۱۲ میلیون تومانی دارد.

علاوه براین باتوجه به اینکه ۱۰ روزی است خانواده پراید شماره‌گذاری نمی‌شوند، در حال حاضر سایپا ۱۱۱، ۹۵ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ حدود ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سایپا ۱۳۲ نیز ۸۴ میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

آشنایی با نخستین خودرو تمام برقی بازار ایران/ محصول جدید کارمانیا معرفی شد

احتمال افزایش قیمت خودرو در پی عدم حمایت از قطعه سازان

عرضه پنج محصول ایران‌ خودرو در طرح پیش فروش شهریورماه

برنامه ریزی های جدید برای طرح فروش های خودروسازان اعلام شد

علت تاخیر در تحویل 207 پانوراما چه بوده است؟

تقاضا برای خرید خودرو همچنان بالا است/ پژو 206 تیپ 5 ناقابل 203 میلیون تومان!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی