پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و رابرت دونی جونیور (9)

آشنایی با ب ام و جذاب مرد آهنی

شرکت SpeedKore که متخصص تیونینگ ماسل کارهای (خودروهای عضلانی) آمریکایی بوده این بار به سراغ ب ام و 3.0 CS 1974 بازیگر مشهور رابرت دونی جونیور رفته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت SpeedKore که متخصص تیونینگ و تغییرات اساسی بر رو ماسل کارهای (خودروهای عضلانی) آمریکایی از جمله دوج چلنجر و چارجر […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

شرکت SpeedKore که متخصص تیونینگ ماسل کارهای (خودروهای عضلانی) آمریکایی بوده این بار به سراغ ب ام و 3.0 CS 1974 بازیگر مشهور رابرت دونی جونیور رفته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت SpeedKore که متخصص تیونینگ و تغییرات اساسی بر رو ماسل کارهای (خودروهای عضلانی) آمریکایی از جمله دوج چلنجر و چارجر است در آخرین پروژه خود به سراغ بی ام و 3.0 CS 1974 رفته که متعلق به رابرت دونی جونیور بازیگر مطرح آمریکایی و نقش آیرون من است.

رابرت دونی جونیور

او پیش از این دو خودروی کلاسیک دیگر یعنی شورلت کامارو مدل 1967 و فورد موستانگ باس 302 مدل سال 1970 را نیز به دستان پر توان SpeedKore سپرده بود.

دونی جونیور در این همکاری به دنبال ظاهر مدرن با استفاده از متریال استفاده شده در مدل‌های اروپایی در این بی ام و بوده است. با این وجود SpeedKore برای مدرن جلوه دادن ظاهر خودرو از سپر و متعلقات فیبرکربنی استفاده کرده است.

بدنه خودرو نیز دارای رنگ سفارشی است و یک قطعه طرح چوب به رنگ خاکستری در دورتادور خودرو به صورت زه کشیده شده است. از دیگر نکات برجسته در بخش ظاهری این بی ام و کلاسیک می‌توان به اسپیولر عقب سفارشی، رینگ‌های مدرن فورج کاری شده ساخت شرکت HRE و لاستیک های پیرلی پی زیرو اشاره کرد.

همچنین ترمزها نیز با نمونه مدرن ساخت شرکت برمبو تعویض شده‌اند که در جلو از نوع 6 پیستون و در عقب از نوع 4 پیستون هستند.

در داخل اتاق بی ام و 3.0 CS 1974 نیز از طرح های ایتالیایی الهام گرفته شده است و شاهد استفاده از طرح چرم به رنگ قهوه‌ای هستیم که در کنار صندلی های پارچه سفارشی کار شده است. همچنین تریم چوبی مشابه با رنگ کار شده در بدنه خودرو مورد استفاده قرار گرفته است و یک صفحه نمایش لمسی مخفی شونده نیز در بخش مرکزی داشبورد کار شده است.

ب ام و رابرت دونی جونیور (3)

یک دستگیره مرکزی مشابه با سوپرخودروهای لامبورگینی از جمله میورا در بخش مرکزی و بین دو سرنشین قرار گرفته است و صندلی‌های عقب نیز به کلی حذف شده‌اند و به جای آن فضایی برای قرار دادن بار به وجود آمده است.

در بخش قوای محرکه نیز شاهد تغییرات اساسی هستیم و SpeedKore موتور دهه 80 بی ام و M5 اتاق E34 را برای این مدل قرض گرفته است که با کد S38 شناخته می‌شود. این موتور در مدل اروپایی با حجم 3.5 لیتر و 6 سیلندر خطی توانایی تولید حداکثر قدرت 311 اسب بخار و 360 نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب ارسال می‌شود.

ب ام و رابرت دونی جونیور (4)

در هر صورت رابرت دونی جونیور با همراهی SpeedKore یکی از خاص‌ترین بی ام و 3.0 CS 1974 های تاریخ را ساخته‌اند و با وجود این که این خودرو کوپه از حالت کلاسیک خود به طور کامل خارج شده است اما با در نظر گرفتن مشخصات فنی دارای عملکرد بسیار عالی در کنار طراحی بدنه بسیار جذاب است که می تواند ارزشی دوچندان را برای این خودرو خاص به ارمغان آورد.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

آشنایی با برترین موتورسازان جهان

نسخه سفارشی و جذاب از موتورسیکلت R100 ب ام و

آشنایی با نسخه دست ساز از موتورسیکلت ب ام و R18

پردرآمد ترین خودروسازان جهان چه برندهایی هستند؟

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی