پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

اختلاف 50 تا 120 میلیون قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی بیان کرد: قیمت خودرو درحال‌حاضر اختلاف بسیار زیادی با قیمت بازار دارد، این اختلاف قیمت از ۵۰ میلیون تومان شروع و تا ۱۲۰ میلیون تومان متغیر است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حمیدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی در مورد منتفی شدن ورود خودرو به بورس […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی بیان کرد: قیمت خودرو درحال‌حاضر اختلاف بسیار زیادی با قیمت بازار دارد، این اختلاف قیمت از ۵۰ میلیون تومان شروع و تا ۱۲۰ میلیون تومان متغیر است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حمیدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی در مورد منتفی شدن ورود خودرو به بورس اظهار کرد: از ابتدای امر قرار بر ورود خودرو به بورس نبود و تنها در حد یک پیشنهاد مطرح شده است. قیمت خودرو درحال‌حاضر اختلاف بسیار زیادی با قیمت بازار دارد، این اختلاف قیمت از ۵۰ میلیون تومان شروع و تا ۱۲۰ میلیون تومان متغیر است.

وی افزود: در حال‌ حاضر از طرفی فروش خودروساز با زیان همراه است و از طرف دیگر توان پرداخت پول قطعه‌سازان را ندارد. همچنین سالانه در بازار چیزی نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان اختلاف قیمت به وجود می‌آید که برای رفع اختلاف قیمت ما چند پیشنهاد را ارائه کرده‌ایم.

نجفی‌منش افزود: لازم است، تا اساس این کار برچیده شود یا حداقل آنکه خودروساز ضرر و زیان نداشته باشد. این پیشنهادات از این دست هستند؛ یکی آنکه قیمت را کارخانه بدون دخالت نهاد‌های دیگر تعیین کند. متاسفانه درحال‌حاضر ۲۹ نهاد تعیین‌کننده قیمت خودرو دخالت دارند و در صورتی که قیمت پایین باشد مورد استقبال واقع می‌شود و مردم به خرید روی می‌آورند. در زمان دخالت سایر نهاد‌ها مشکلات شروع می‌شود زیرا شورای رقابت بر اساس یکسری فاکتور‌ها قیمت را تعیین می‌کند که موافقان و مخالفانی نیز دارد. از دیگر پیشنهادات عرضه در بورس بود که به قول بورسی‌ها، کشف قیمت کنند.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در این راستا ادامه داد: راه دیگر اینکه؛ مابه التفاوت قیمت را دولت پرداخت کند تا خودروساز زیان نکرده و پول قطعه‌ساز را به موقع پرداخت کند. این موارد راهکارهایی هستند که برای از بین بردن مابه التفاوت قیمت خودرو از کارخانه تا بازار پیشنهاد شده که منطقی‌ترین آنها قیمت‌گذاری کارخانه‌ها است.اکنون مجلس محترم در حال تدوین طرحی برای ساماندهی بازار خودرو است که باید دید جزییات این طرح چیست.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

مشکلات مالیاتی قطعه سازان/ جریمه های سنگین مالیاتی متوجه قطعه سازان است

رویکرد تخصصی کمیسیون صنایع برای رفع موانع تولید

سايپا در سال 98 بيشترين سهم بازار را در اختيار داشت/ توليد خودروهاي گازسوز در دستور كار شركت هاي خودروسازي قرار گيرد

کل نیاز ارزی صنعت قطعه سازی یک میلیارد دلار است

افزایش قیمت در بازار به خودروساز مرتبط نیست

انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان استان تهران مشکلات خود را با نمایندگان مجلس و گمرک در میان گذاشت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی