پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مصرف بنزین

حداکثر 2 درصد از مجموع نازل‌های سوخت کشور غیراستاندارد است

به گفته سرپرست مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد حداکثر 2 درصد از مجموع نازل‌های سوخت کشور غیراستاندارد بوده و نیاز به تنظیم مجدد یا از رده خارج شدن دارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احد محمدی‌لیواری سرپرست مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: پارسال در مجموع ۱۰۶ هزار و ۶۴۶ نازل سوخت از […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

به گفته سرپرست مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد حداکثر 2 درصد از مجموع نازل‌های سوخت کشور غیراستاندارد بوده و نیاز به تنظیم مجدد یا از رده خارج شدن دارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احد محمدی‌لیواری سرپرست مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: پارسال در مجموع ۱۰۶ هزار و ۶۴۶ نازل سوخت از سوی کارشناسان سازمان ملی استاندارد در سراسر کشور آزمون شد.

وی بیان کرد: مطابق آمارها تنها دو درصد این نازل‌ها با خطا در اندازه‌گیری مواجه بودند و مقادیر سوخت را بالاتر یا پایین‌تر از مقدار واقعی نشان می‌دادند.

لیواری یادآور شد: اگر در هر ۲۰ لیتر سوخت به اندازه ۱۰۰ سی‌سی بیشتر یا کمتر نشان داده شود، آن نازل دارای خطا خواهد بود.

وی گفت: ۹۰ درصد نازل‌هایی که با خطار در اندازه‌گیری مواجه باشند، در همان محل تنظیم می‌شوند که از سوی یکی از کارشناسان مجاز از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

سرپرست مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد اشاره کرد:‌ بقیه نازل‌ها که قابلیت تنظیم ندارند، با تنظیم صورت‌جلسه‌ای فرصتی برای تعمیر به آنها داده می‌شود و پس از اصلاح، برچسب قبولی دریافت می‌کنند.

وی افزود: به‌هم خوردن تنظیم نازل‌ها به دلیل استهلاک یا وضعیت آب و هوایی، امری شایع است که به طور معمول با تنظیم مجدد رفع می‌شود، اما برخی ایرادات مکانیکی است که باید نازل مربوطه از رده خارج شود.

لیواری افزود: آمارهای یاد شده با احتساب نازل‌های سی. ان. جی بوده که از سه سال قبل به صورت نمونه و پایلوت در چند استان کشور آغاز شده است.

وی تاکیدکرد:‌ مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۰ همه نازل‌های سی. ان. جی کشور مورد آزمون قرار خواهند گرفت.

لیواری ادامه‌داد:‌ در پنج ماهه امسال ۳۲ هزار و ۱۹۰ دستگاه نازل مورد آزمون قرار گرفته و در سامانه مربوطه ثبت شده است.

وی اظهار کرد:‌ هر چند در حوزه نازل‌های سوخت، همکاری کامل جایگاه‌داران را شاهدیم، اما در بازرسی از واحدهای صنفی نظیر مغازه‌ها و میادین میوه و تره‌بار، مقاومت برخی افراد، صاحبان ترازو و باسکول‌ها مشاهده می‌شود.

این مقام مسوول گفت:‌ هرچند در قانون، استفاده از نیروی انتظامی برای موارد عدم همکاری‌ها اجازه داده شده است، اما تاکنون از این ابزار استفاده نکرده‌ایم و انتظار می‌رود رسانه‌ها در این زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی داشته باشند.

وی توصیه کرد: که افراد از جاهایی خرید کنند که ترازوها و باسکول‌های آنها برچسب آزمون دوره‌ای داشته باشد، زیرا در غیر این صورت تضمینی به درست بودن اوزان نیست.

لیواری بیان ‌کرد: افراد می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سامانه سازمان ملی استاندارد ایران یا با مراجعه به اداره‌های کل استاندارد استان‌ها مطرح کنند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

حداکثر زمان انتظار برای صدور کارت سوخت ۳ ماه است

اجرا مرحله نخست طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در جایگاه های بنزین

پرداخت ماهیانه 30 لیتر بنزین سهمیه ای به افراد فاقد خودرو

جزئیات طرح جدید سهمیه بندی بنزین چیست؟

سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی