پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دنا پلاس توربو اتوماتیک

بهبودهای دنا پلاس توربو اتوماتیک تنها به بخش فنی محدود نشده است

مرز بهبودهای اعمال شده در خودروی جدید دنا پلاس اتوماتیک تنها به قوای محرکه و گیربکس محدود نمی شود و می توانید رد پای این تغییرات مثبت و موثر را در سایر بخش های این محصول جدید ایران خودرو مشاهده کنید. نتیجه این تغییرات، عملکرد بهتر و رضایت و رفاه بیشتر خریداران است. به گزارش […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

مرز بهبودهای اعمال شده در خودروی جدید دنا پلاس اتوماتیک تنها به قوای محرکه و گیربکس محدود نمی شود و می توانید رد پای این تغییرات مثبت و موثر را در سایر بخش های این محصول جدید ایران خودرو مشاهده کنید. نتیجه این تغییرات، عملکرد بهتر و رضایت و رفاه بیشتر خریداران است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

با توجه به نیاز بازار به خودروی اتوماتیک و اقبال و توجه مشتریان به محصول دنا که در حال حاضر با ظاهری جذاب، به عنوان خودرویی بی رقیب و مناسب خانواده ها شناخته می شود، شرکت ایران خودرو نصب گیربکس اتوماتیک روی این محصول را در دستور کار قرار داد.

اهداف توسعه محصول دنا که براساس نتایج بررسی و مطالعه بازار و نیازسنجی از مشتریان شکل گرفت، به ثمر نشست و با ایجاد تغییرات متعدد فنی، این محصول ارتقا یافت و هم اکنون به عنوان تنها خودروی داخلی دارای گیربکس اتوماتیک بومی درحال ورود به بازار است.

هفته گذشته طبق تصمیم شورای رقابت، به عنوان نهاد مسوول قیمت گذاری خودرو، قیمت این خودرو به تصویب رسید و طبق اخبار منتشر شده در رسانه ها، قیمتي که براساس فرمول همین شورا ارایه شده، به تصويب رسيده است.

این خودرو با بهبودهای متعدد نسبت به نسل قبلی خود وارد بازار خواهد شد. اين بهبودهاي 18 گانه در نهايت رفاه و ايمني مناسبي را در اختيار راننده و سرنشينان مي گذارد. گیربکس اتوماتیک شش دنده با قابلیت تعویض دنده دستی تیپ‌ترونیک در كنار حالت‌های اسپورت و برفی از مهم‌ترين مزایای این خودرو است که به صورت مشهود لذت رانندگی را به همراه دارد و اين مزيت، دناپلاس توربوشارژ اتوماتيك را از محصولات مشابه متمایز می کند.

به کارگيري موتور توربوشارژ كه قدرت رانندگی مناسبی را ايجاد مي كند، فرمان برقی كه رفاه و آسايش رانندگي (فرمان پذيري بهتر) را برای راننده فراهم مي كند، سیستم تعلیق جدید جلو شامل رام، اکسل های جلو، فنر، کمک فنرها، سیستم ترمز دیسکی، تویی پنج پیچ، میل موج گیر جدید و طبق های آن که ایمنی بالا و راحتي را برای راننده و سرنشینان به همراه آورده برخي از امكانات اين محصول است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

همچنين طراحي جديد دسته موتورها براي افزايش و بهبود عملكرد موتور و سیستم اگزوز جدید شامل کاتالیست با کنینگ شیت متال با قابلیت دریافت استاندارد اروپا پنج، بهبودهاي مناسبي را در خودرو ايجاد كرده است.

ارتقاي سیستم مدیریت موتور یا همانEMS شامل پدال گاز، کویل، انژکتورها، ریل سوخت، دریچه گاز برقی، سنسورهای اکسیژن، سنسور ضربه، سنسور دور موتور، ارتقاي ECU و سایر اجزای مرتبط با این سیستم از ديگر بهبودهاي ايجاد شده در محصول دناپلاس اتوماتيك است.

ارتقاي تكنولوژي سیستم تعویض دنده اتوماتیک، بهبود جلوآمپرمطابق با خواست مشتریان، بهبود سیستم انتقال قدرت شامل بهبود در پلوس‌های چپ و راست، بهبود در سیستم هوا رسانی توربوشارژ شامل اینترکولر و لوله های مربوط كه باعث بهبود عملكرد پيشران خودرو شود نيز از ديگر پروژه هاي بهبودي است كه در محصول دناپلاس توربوشارژ اتوماتيك ايجاد و اعمال شده است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

بهبود در سیستم پدال شامل کاسه پدال و پدال ترمز نيز ارتقاي ايمني اين خودرو را به همراه خواهد داشت. بازنگري و بهبود در تمامي دسته سیم ها با هدف بهبود عملكرد سيستم هاي برقي خودرو، تغيير سرشاسی این خودرو، بهبود سیستم تعلیق جلو با هدف افزايش راحتي خودرو و همچنين تغییر در طراحی رام كه اثر قابل توجهی در خوش دستي و رانندگي خودرو و كاهش صداي موتور در كابين داشته است نيز در اين خودرو اعمال شده است. رام قطعه ای فلزی است كه از زیر، روی دو سر شاسی متصل می شود، سایر قطعات جلوبندی، از طریق رام به اتاق متصل می شوند.

کاهش وزن خودرو كه باعث بهبود نسبي در مصرف سوخت شده است نيز از ديگر بهبودهاي ايجاد شده در محصول جديد ايران خودرو است. به نظر می رسد، محصول دناپلاس با موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک، می تواند خلا های موجود در بازار این بخش از خودروها را پر کند. گو این که بسیاری از خودروهای هم کلاس وارداتی این خودرو، نه تنها فاقد امکانات ایمنی و رفاهی متناسب با آن هستند، بلکه با قیمتی به مراتب بالاتر نیز عرضه می شوند.

دنا یک سر و گردن بالاتر از رقبا/ معرفی دنا پلاس توربو اتوماتیک در آستانه ورود به بازار

دنا با نون اضافه!/ تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو

هر یک از تیپ های دنا پلاس توربو اتوماتیک چه مشخصاتی دارند؟

آتشی زیر خاکستر برجام!/ هرآنچه می‌خواهید از شاسی بلند ایرانی و لوکس ترین محصول ایران خودرو بدانید

قیمت دناپلاس با نظر خبرگان منتخب شورای رقابت تصویب شده است

2 هزار دستگاه دنا پلاس توربو اتوماتیک در صف تحویل به مشتریان

دریافت استانداردهای 85 گانه توسط دنا پلاس اتوماتیک

تولید روزانه ۲۰۰ دستگاه دنا پلاس توربو اتوماتیک در ایران خودرو

رقابت قله و پرواز!/ مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک و سایپا شاهین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی