پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه

دختر 16 ساله چینی-آمریکایی رکورد جدیدی در حرکت مارپیچ (اسلالوم) ثبت کرد

یک دختر شانزده ساله چینی-امریکایی موفق شد تا رکورد حرکت مارپیچ (اسلالوم) ۵۰ نقطه‌ای را با زمان ۴۷/۴۵ ثانیه بشکند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بسیاری از مردم دنیا، توانایی رانندگی را در سنین بعد از ۱۸ سالگی می‌آموزند. البته برای خانواده‌های متمول که فرزندان خود را به دوره‌های رانندگی حرفه‌ای در پیست می‌فرستند، […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

یک دختر شانزده ساله چینی-امریکایی موفق شد تا رکورد حرکت مارپیچ (اسلالوم) ۵۰ نقطه‌ای را با زمان ۴۷/۴۵ ثانیه بشکند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بسیاری از مردم دنیا، توانایی رانندگی را در سنین بعد از ۱۸ سالگی می‌آموزند. البته برای خانواده‌های متمول که فرزندان خود را به دوره‌های رانندگی حرفه‌ای در پیست می‌فرستند، استثناء وجود دارد.

کلوئی چمبرز از سن ۷ سالگی پشت فرمان خودروهای کارتینگ نشسته است و حالا در ۱۶ سالگی، چندین عنوان قهرمانی در کلاس‌های مختلف اتومبیل‌رانی دارد. او در چین متولد شد اما پس از مهاجرت خانواده‌اش به امریکا، تابعیت این کشور را کسب کرد. پدر کلوئی، یک علاقه‌مند رانندگی در پیست و عضو کلوب پورشه نیویورک محسوب می‌شود؛ به همین دلیل دخترش نیز از دوران کودکی به ورزش‌های خودرویی جذب شده است.

حرکت مارپیچ پورشه

شاید کلوئی چمبزر در نگاه اول، صرفا دختر یک خانواده ثروتمند محسوب شود که با هزینه‌ای گزاف، دارنده‌ی گواهینامه رانندگی حرفه‌ای در پیست و مقام‌های متعدد شده است؛ اما نمی‌توان استعداد و توانایی‌های او در موتوراسپرت را نادیده گرفت. شکستن رکورد گینس در حرکت مارپیچ با خودرو، نیازمند تجربه و هوش بسیار بالا است که انجام آن توسط یک دختر شانزده ساله، بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد.

براساس قانون موجود در کتاب گینس، مسیر اسلالوم با خودرو دارای ۵۰ نقطه تغییر زاویه است که ۵۰ فوت (۱۵/۲۴ متر) از یکدیگر فاصله دارند. کلوئی چمبرز توانسته است، پشت فرمان پورشه 718 اسپایدر، رکورد این مسیر را با زمان ۴۷/۴۵ ثانیه به‌نام خود ثبت کند. انجام حرکت اسلالوم در ۵۰ نقطه، علاوه‌بر توانایی بالا در کنترل خودرو، نیازمند اعصاب قوی و تسلط بر شرایط روحی است. به همین دلیل، رکوردشکنی کلوئی چمبرز، آینده‌ای درخشان برای او نوید می‌دهد.

پورشه 718 اسپایدر

خودرو مورد استفاده در رکوردگیری، نسخه استاندارد پورشه 718 اسپایدر (باکستر) است که قدرت ۴۱۴ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو، ۴/۴ ثانیه با نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت است. ابعاد مناسب پورشه 718 با طول ۴۴۳ سانتی‌متر و عرض ۱۸۰ سانتی‌متر، نقش مهمی در ثبت رکورد گینس در مسیر اسلالوم داشته است.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

سربازان تابستان!/ در بازار خودروهای دست دوم ب ام و Z4 بخریم یا پورشه باکستر ؟

بازگشت زورو/ مقایسه ب ام و Z4 جدید و پورشه کیمن

بررسی 2 نسل از پورشه 911 در ایران / غیرممکن، غیرممکن است!

من با ماشین ام دوستم! / دیدار با پورشه 911 تیپ 964

جگوار اف-پیس برنده جایزه بهترین طراحی و بهترین خودرو سال 2017

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی