پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دنا پلاس

تب بازار خودرو دوباره تند شد!/ قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار آزاد چقدر است؟

در حالی تحویل اولین سری دنا پلاس توربو اتوماتیک از روز گذشته آغاز شده که با رسیدن این خودرو به دست خریداران، فرایند قیمت گذاری این خودرو در بازار آزاد بلافاصله آغاز شده و همان خریدارانی که برای تکمیل وجه، نسبت به قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک به شورای رقابت انتقاد می کردند، حالا می […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

در حالی تحویل اولین سری دنا پلاس توربو اتوماتیک از روز گذشته آغاز شده که با رسیدن این خودرو به دست خریداران، فرایند قیمت گذاری این خودرو در بازار آزاد بلافاصله آغاز شده و همان خریدارانی که برای تکمیل وجه، نسبت به قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک به شورای رقابت انتقاد می کردند، حالا می خواهند تا از فروش این خودرو تا جایی که می توانند سود به دست بیاورند!

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

شرکت ایران خودرو قیمت دنا پلاس توربو برای مشتریانی که در بهار 99 اقدام به خرید این خودرو کرده اند را 252 میلیون و 600 هزار تومان اعلام کرده بود. با توجه به قواعد قیمت گذاری خودرو و فرمول های جدید شورای رقابت، بدیهی است که قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک برای مشتریان تابستان ۹۹ متفاوت خواهد بود و بهای بیشتری به آن ها اعلام می شود.

در تعیین قیمت این خودرو، وضعیت بازار آزاد و قیمت رقبا نیز بی تاثیر نبوده است. به نظر می رسد در صورتی که قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار آزاد بیش از حد تعیین شود، این امکان فراهم است تا قیمت قطعی این خودرو در کارخانه به فرایند تجدید نظر برود و افزایش قیمت بیشتری را نسبت به فرمول قبلی داشته باشد.

دنا پلاس

برای دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار آزاد چه قیمتی اعلام می شود؟

حواله های تکمیل وجه دنا پلاس توربو اتوماتیک در سایت های خرید و فروش خودرو، 450 تا 470 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. این در حالی است که قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک پلاک شده و آماده تحویل نیز وارد کانال 500 میلیون تومان شده است! بعضی از دلال ها به این قیمت ها هم قانع نیستند و این خودرو را برچسب قیمت فراتر از 520 میلیون تومان عرضه می کنند. البته باید دید این خودرو با چه قیمتی معامله می شود و آیا این رقم های پرت! تنها در حد اعلام فروشنده باقی می ماند؟!

همان طور که گفتیم، با توجه به ساز و کار جدید شورای رقابت در قیمت گذاری خوذرو، چنین قیمت گذاری برای دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار آزاد، قیمت این خودرو در کارخانه نیز بالاتر رفته و در نتیجه مشتریان تابستان ۹۹ مجبور به پرداخت مابه التفاوت قابل توجهی نسبت به معیار امروز هستند و این دندان گردی دلال ها و افراد سودجو می تواند به ضرر خریداران تابستان 99 تبدیل شود.

بازار خودرو

تب بازار خودرو دوباره تند شد

این در حالی است که نوسان قیمت ارز در روزهای اخیر باعث شده تا این بازار که تا هفته اول شهریور ماه شرایط نسبتا با ثباتی را تجربه می‌کرد، بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا با جهش چشمگیر قیمت‌ها همراه شده، به گونه‌ای که گفته می‌شود قیمت خودروهای داخلی طی روزهای گذشته ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. آنطور که پیداست روند افزایشی قیمت‌ خودرو که از هفته پیش آغاز شده، همچنان با شیبی تند ادامه دارد.

پارکینگ سایپا-پراید

دلیل افزایش دوباره قیمت خودرو در روزهای اخیر چیست؟

برخی از فعالان در بازار خودرو معتقدند که اعلام قیمت‌های سلیقه‌ای در فضای مجازی یکی از عوامل اصلی آشفتگی‌های اخیر است. سعید موتمنی، رئیس نمایشگاه داران خودرو با تاکید بر اینکه امسال بازار خودرو نه تنها ساماندهی پیدا نکرده بلکه بلاتکلیف تر از ماه‌های گذشته است، گفت: «طی 7 ماه اخیر قیمت انواع خودروهای داخلی تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر هیچ سقف قیمتی در معاملات بازار وجود نداشته و فروشندگان به صورت سلیقه‌ای قیمت‌ تعیین می‫کنند. افرادی که خودرو در اختیار دارند نسبت به شرایط بازار خودروی خود را قیمت گذاری می کنند و هیچ نظارتی نیز بر عملکرد آنها وجود ندارد.

برخی دیگر از کارشناسان نیز معتقدند دلیل گرانی‌های اخیر خودرو در کلمه تورم ختم می‌شود. می‌گویند فضای مجازی مقصر گرانی‌ها است! مگر می‌شود با چند کانال تلگرامی یا پیج‌های اینستاگرامی یک اقتصاد را در دست گرفت؟ سیاست های اشتباه دولت باعث خلق نقدینگی شبکه بانکی شده و چنین حجم نقدینگی و رشد پایه پولی هنگامی که رشد اقتصادی منفی باشد اثری به جز تورم نخواهد داشت.

از نقش نوسانات بازار بورس در گرانی های اخیر بازار خودرو نیز نباید گذشت. با ریزش شاخص بورس در چند وقت اخیر، مردم نگران از دست دادن سرمایه‌شان هستند و آن دسته‌ که به فکر کسب سود از بورس بودند، برای حفظ ارزش دارایی‌های‌شان به بازار خودرو روی آورده و باعث آشفتگی‌های اخیر شده‌اند. اگر دولت نتواند تصمیم درستی در مدیریت صنعت خودروسازی و بازار خودرو بگیرد، بار دیگر روند تورمی را تشدید شده و شرایط به گونه‌ای رقم می خورد که دیگر خرید خودرو همچون خرید مسکن امکان پذیر نباشد!

دنا یک سر و گردن بالاتر از رقبا/ معرفی دنا پلاس توربو اتوماتیک در آستانه ورود به بازار

رقابت قله و پرواز!/ مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک و سایپا شاهین

دنا با نون اضافه!/ تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو

آتشی زیر خاکستر برجام!/ هرآنچه می‌خواهید از شاسی بلند ایرانی و لوکس ترین محصول ایران خودرو بدانید

با نرخ ارز سال 89 دنا پلاس توربو اتوماتیک از 206 ارزان تر است/ قطعات های تک گران تمام می شوند

قیمت گذاری سلیقه ای آفت این روزهای بازار خودرو

کورس 24 ساعته قیمت ها در بازار خودرو همچنان ادامه دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی