پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت زونتس 250 (1)

آشنایی با موتورسیکلت زونتس 250

زونتس 250 یک موتور سیکلت در سبک استریت یا نیکد است که می‌توان از آن به ‌عنوان محصولی نیمه اسپرت و موجود در بازار کشور یاد کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو زونتس 250 یک موتور سیکلت در سبک استریت یا نیکد است که می‌توان از آن به ‌عنوان محصولی نیمه اسپرت و موجود […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

زونتس 250 یک موتور سیکلت در سبک استریت یا نیکد است که می‌توان از آن به ‌عنوان محصولی نیمه اسپرت و موجود در بازار کشور یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

زونتس 250 یک موتور سیکلت در سبک استریت یا نیکد است که می‌توان از آن به ‌عنوان محصولی نیمه اسپرت و موجود در بازار کشور یاد کرد. این موتورسیکلت جذاب در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت ‌هاوجیانگ چین وارد بازار شد.

نمای ظاهری موتور سیکلت زونتس 250 به وضوح از شخصیت‌های سری فیلم‌های تخیلی تبدیل شوندگان الگوبرداری شده است؛ طوری که وقتی از نزدیک به این محصول می‌نگرید، احساس می‌کنید که هر آن امکان دارد این موتورسیکلت تبدیل به یک ربات مسلح شود.

به هر حال این سبک طراحی می‌تواند مورد توجه برخی از مشتریان قرار بگیرد و رضایت ایشان را جلب سازد اما از طرف دیگر شاید برخی افراد نیز ظاهر کلاسیک و متعارف سایر محصولات استریت یا نیکد را بیشتر بپسندند.

استفاده از حجم‌های هندسی با زوایای تیز در طراحی کاسه‌چراغ، گلگیرها، فلاپ‌های زیر انجین و سایر بخش‌های بدنه کاملا مشهود بوده و فرمی تهاجمی را برای ظاهر این موتور سیکلت چینی خیابانی رقم زده است.

موتورسیکلت زونتس 250 (2)

نواحی اطراف انجین نیز به سبک موتورسیکلت‌های نیکد، فاقد فلاپ بوده و بخش‌های فنی تقریبا به طور کامل قابل رویت هستند. صندلی‌ نیز از طراحی قابل قبولی بهره برده و فضای کافی را جهت نشیمن راکب و ترک‌نشین فراهم آورده است. فریم یکپارچه آلیاژ آلومینیومی که به شیوه جوش در خلا ساخته شده، از دیگر خصوصیات ساختاری زونتس 250 به حساب می‌آید.

دستگیره‌های ویژه سرنشین در قسمت عقب زین، ضمن برخورداری از طراحی ظاهری جذاب و مطابق با زبان طراحی کلی بدنه، موجب می‌شود تا سرنشین عقب با احساس امنیت بیشتری در سر جای خود قرار بگیرد.

از دیگر نکات بارز طراحی ظاهری زونتس ۲۵۰ می‌توان به حالت جذاب روکش محافظ روی منبع اگزوز با طراحی تهاجمی و مطابق با سایر المان‌های بدنه اشاره کرد. طرح رینگ‌ها و دیسک‌های گلبرگی شکل نیز در نوع خود جلوه مطلوب‌تری به ظاهر این موتورسیکلت بخشیده است.

موتورسیکلت زونتس 250 (3)

پنل کیلومترشمار دیجیتال این محصول به همراه طراحی سه بعدی باک نیز از دیگر جذابیت‌های ظاهری زونتس ۲۵۰ به شمار می‌روند. لازم به ذکر است در کنار نمایشگر LCD کیلومترشمار که اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار می‌دهد، با دکمه‌های فیزیکی فلاشر، سیستم انژکتور، استارت و تنظیم روشنایی نور پایین و نور بالا مواجه خواهید شد.

در مجموع می‌توان اعلام کرد که احتمالا سبک طراحی بدنه این موتورسیکلت مورد قبول تمامی مشتریان واقع نخواهد شد؛ چرا که برخی آن را بیشتر مناسب افراد کم سن و سال می‌دانند و ترجیح می‌دهند تا موتورسیکلت‌های با پرستیژ بالاتر را خریداری کنند. اما از طرف دیگر افرادی که به خلاقیت‌های ذهنی و فیلم‌های علمی تخیلی بیشتر علاقه‌مند هستند، احتمالا مشکلی با ظاهر نوآورانه این موتورسیکلت چینی نخواهند داشت

مشخصات فنی زونتس 250

این موتور سیکلت به یک انجین روغن خنک چهار زمانه تک سیلندر چهار سوپاپ با حجم ۲۴۹ سی سی مجهز شده است که به نظر می‌رسد یک کپی چینی از موتور هوندا CBX250 باشد. سیستم سوخت‌رسانی انجین از نوع انژکتوری بوده و قادر است ۲۶ اسب بخار قدرت در ۸۰۰۰ دور و ۲۳ نیوتن متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

موتورسیکلت زونتس 250 (4)

شتاب 0 تا 60 این موتور سیکلت 144 کیلوگرمی برابر با 3.4 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن معادل 145 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است؛ اما در عمل احتمالا نمی‌توان با آن از 140 کیلومتر بر ساعت فراتر رفت. میانگین مصرف سوخت زونتس 250 برابر با 3.2 لیتر هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود که مصرف سوخت متعادلی نسبت به حجم باک 11 لیتری این موتور سیکلت خواهد بود. بدین ترتیب با یک مرتبه سوخت‌گیری چیزی در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر توسط زونتس طی خواهد شد.

سیستم تعلیق جلو از نوع تلسکوپی دوگانه معکوس بوده و در عقب از کمک فنر تکی استفاده شده است. همچنین دیسک‌های ترمز تکی ۳۰۰ میلی متری در جلو و ۲۳۰ میلی متری در عقب به همراه سیستم ترمز ضد قفل (در نمونه‌های جدید) سبب ترمزگیری بهتر زونتس ۲۵۰ خواهند شد. قطر لاستیک‌های جلو و عقب نیز از نوع تیوپلس ۱۷ اینچی است اما لاستیک عقب پهنای بیشتری دارد.

تجربه سواری با زونتس 250

زونتس ۲۵۰ به‌عنوان یک موتور سیکلت نیمه اسپرت خیابانی از چالاکی و شتاب قابل قبولی بهره می‌برد. عملکرد سیستم تعلیق تلسکوپی در جلو و تک فنر در عقب نیز موجب می‌شود تا شوک و ضربه‌های ناشی از دست‌اندازهای موجود در سطح شهر و خیابان نتوانند بیش از حد به ستون فقرات و بدن راکب ضربه وارد سازند.

از سوی دیگر کنترل‌پذیری، فرمان پذیری و چسبندگی موتورسیکلت نیز در سر پیچ‌ها مناسب ارزیابی شده و می‌توان سواری نسبتا مناسب‌تری را در قیاس با برخی حریفان مشابه موجود در بازار ایران با این موتور سیکلت تجربه کرد. عملکرد سیستم ترمزها نیز در نوع خود بسیار قابل قبول بوده و اعتماد به نفس راکب برای افزایش سرعت را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

موتورسیکلت زونتس 250 (6)

در مجموع می‌توان بیان داشت که تجربه سواری با زونتس ۲۵۰ نسبت به برخی محصولات مشابه و هم‌رده موجود در بازار ایران، یک سطح بالاتر قرار داشته و لذت سواری بهتری را به سرنشینان انتقال می‌دهد.

زونتس ۲۵۰ یکی از موتورسیکلت‌های استریت ۲۵۰ سی سی موجود در بازار ایران است که حضور آن در کشورمان به اندازه رقبای هندی نظیر آپاچی و پالس چندان گسترده نبوده است.

هم‌اکنون این موتور سیکلت با قیمت حدود ۵۳ میلیون تومان ( نمونه صفر کیلومتر) در بازار موجود بوده و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. زونتس 250 از لحاظ چابکی، شتاب گیری، طراحی ظاهری، کیفیت سواری، تعادل و هندلینگ یکی از نمونه‌های مقبول بازار بوده و از این حیث انتقاد اساسی نمی‌توان به آن وارد دانست.

موتورسیکلت زونتس 250 (5)

اما از سوی دیگر از لحاظ خدمات فنی، گستردگی قطعات یدکی و هزینه این قطعات نسبت به محصولات مشابه اندکی نقصان داشته و در سطوحی پایین‌تر از حریفان قرار می‌گیرد. اگر صرفا علاقه‌مند به یک سواری مطلوب با یک موتورسیکلت استریت نسبتا خاص هستید و نیازی ندارید تا به این زودی‌ها موتورسیکلت خود را با قیمت مناسب به فروش برسانید، می‌توانید از سواری با زونتس 250 لذت ببرید.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

سریعترین موتورسوار جهان درگذشت

وسپا اسپرینت در بازار چه قیمتی است؟

آشنایی با برترین موتورسازان جهان

کاوازاکی نینجا Z250 در بازار چه قیمتی است؟

نسخه سفارشی و جذاب از موتورسیکلت R100 ب ام و

با اسکوتر محبوب اکتیوا 6G هوندا آشنا شوید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی