پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

مسافری از آینده!/ هر آنچه می خواهید از مرسدس بنز S کلاس جدید بدانید

مرسدس بنز در هر بار معرفی سدان لوکس S کلاس ، آخرین دستاوردهای خود در زمینه تکنولوژی را به نمایش می گذارد. نام این سدان لوکس پرچمدار همواره با شگفت انگیزترین دستاوردهای صعت خودروسازی و آپشن های چشمگیر گره خورده و جدیدترین نسخه کلاس S هم از این قاعده مستثنی نیست. در اینجا به معرفی […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

مرسدس بنز در هر بار معرفی سدان لوکس S کلاس ، آخرین دستاوردهای خود در زمینه تکنولوژی را به نمایش می گذارد. نام این سدان لوکس پرچمدار همواره با شگفت انگیزترین دستاوردهای صعت خودروسازی و آپشن های چشمگیر گره خورده و جدیدترین نسخه کلاس S هم از این قاعده مستثنی نیست. در اینجا به معرفی مرسدس بنز S کلاس مدل 2021 با کد اتاق W223 می پردازیم.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

اگر بخواهیم از طرف مرسدس بنز، به عنوان پیر صنعت خودروسازی، یک نماینده در صنعت خودروسازی معرفی کنیم که همه مرسدس را با آن بشناسند، باید S کلاس را از میان ده ها مدل و کلاس مختلف محصولات این خودروساز آلمانی صدا بزنیم. قطعا مرسدس بنز محصولات شناخته شده و محبوب دیگری هم دارد که هرکدام ریشه ای طولانی در تاریخ صنعت خودروسازی دارند، اما S کلاس را باید محصولی شاخص در خانواده مرسدس بنز برشمرد. سدانی بزرگ و لوکس که در طول تاریخ همیشه با آمدنش، سوغاتی شگفت انگیز از جهان آینده و تکنولوژی های عجیب و غریبش را برای خودرو دوستان همراه آورده.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

معرفی مدل جدید S کلاس همیشه خبرسازو جنجالی بوده و همواره قبل از معرفی هر نسل این سدان لوکس، شاهد گمانه زنی ها، تصاویر جاسوسی متعدد و رندرهایی مبتنی بر حدس و گمان بوده ایم. این حواشی در مورد مدل های اخیر این سدان پرطرفدار بیشتر هم بوده و در مورد جدیدترین نسخه S کلاس به بیشترین حد خود رسیده است. در مورد مهم ترین خودروی معرفی شده در سال 2021 صحبت می کنیم.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

مرسدس بنز S کلاس جدید که با کد اتاق W223 شناخته می شود، چندی پیش از سوی خودروساز بنام آلمانی رونمایی شده و باز هم مثل همیشه همگان را شگف زده کرد. اگر از نقدهای مختلفی که به طراحی این خودرو وارد شده فاکتور بگیریم، بی راه نیست اگر از نسل جدید S کلاس به کامل ترین و مدرن ترین خودروی جهان نام ببریم.


گزارش اختصاصی ملاقات با مرسدس بنز SLS AMG بلک سریز در تهران


مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

زشت یا زیبا؟ نگاهی به طراحی مرسدس بنز S کلاس جدید

با جا افتادن سبک جدید طراحی مرسدس بنز و فرم نسل قبلی S کلاس، این خودروساز آلمانی سعی کرده در طراحی مدل جدید تا جایی که می تواند دست به عصا حرکت کند و از تغییرات بنیادین بپرهیزد. بیشتر ویژگی‌های طراحی این خودرو مثل چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره به سایر مدل‌های مرسدس شباهت دارد. سبک طراحی چراغ های S کلاس جدید به مذاق بسیاری از منتقدان و طرفداران این خودروساز آلمانی خوش نیامده و بسیاری عقیده دارند این خودرو بیش از هر زمان دیگری مشابه سدان های لوکس کره ای شده است.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

در همین حال که همه اخباز پیرامون محور از دست رفتن اصالت در محصول جدید مرسدس بنز می چرخد، جالب است بدانید که پس از چند 10 سال، چراغ عقب افقی به S کلاس برگشته است. مرسدس بنز آخرین بار در مدل W126 از چراغ عقب های افقی استفاده کرد و تمام مدل های بعدی S کلاس از جمله W140, W220, W221 و W222 همه از چراغ عقب های عمودی استفاده کرده اند.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

توجه به اصول آیرودینامیک در طراحی این نسل از مرسدس بنز S کلاس به بالاترین حد خود رسیده و می توان گفت این آیرودینامیک ترین S کلاس تاریخ به شمار می رود. جالب است بدانید طراحان برای بهبود آیرودینامیک از دستگیره های مخفی بیرون آی برای درها استفاده کرده اند و به لطف این تمهیدات و سایر اقدامات هوشمندانه در طراحی، ضریب درگ S کلاس به ۰.۲۲ رسیده و آن‌را به یکی از آئرودینامیک‌ترین خودروهای دنیا تبدیل کرده است. برای مقایسه بد نیست بدانید این رقم برای تسلا مدل S برابر با 0.24 است.

S کلاس جدید از هر نظر خودروی بزرگ تری از نسل قبلی به نظر می رسد. اندازه بدنه این خودرو در تمام بعدها افزایش یافته و برای رعایت تناسب و جلوه اسپرت طراحی، مرسدس بنز دست به تغییراتی جانبی نیز زده است. S کلاس جدید نسبت به قبل 33 میلی متر کشیده تر، 51 میلی متر عریض تر و 10 میلی متر بلندتر است.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

برای کوتاه شدن اوورهنگ ها و اسپرتی بودن تناسبات بدنه، فاصله محوری 51 میلی متر افزایش یافته است. همچنین فاصله عرضی چرخ های جلو 35 میلی متر و فاصله عرضی چرخ های عقب 51 میلی متر افزایش یافته است.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

ویترین دستاوردهای مرسدس بنز

همان طور که گفتیم تغییرات بدنه S کلاس جدید آنچنان شگرف نیست، اما کابین آن نسبت به قبل کاملا متحول شده و سبک کاملا جدید و متفاوتی را به نمایش می گذرد. S کلاس که میان سایر محصولات مرسدس بنز همچون پیرمردی جا افتاده و پولدار به نظر می رسد، حالا بیشتر از همیشه در دنیای مدرنیته و تکنولوژی غرق شده و انگار هیچ بویی از سنت نبرده است.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

با تماشای کابین S کلاس، این صفحه نمایش عمودی 12.8 اینچی است که در نظر اول بسیار جلب توجه می کند. این صفحه نمایش از نوع OLED بوده و در مقایسه با نمایشگر LCD سنتی، گرافیک واضح‌تر و رنگ‌های طبیعی‌تری دارد و درعین‌حال ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. این نمایشگر با جدیدترین نسخه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس همراه شده که یکی از تغییرات آن برخورداری از ناوبری با قابلیت واقعیت افزوده است. همچنین سیستم دستیار صوتی مرسدس نیز بهبود پیدا کرده و تا ۲۷ زبان مختلف را متوجه می‌شود؛ اما ارتقاء مهم‌تر اینکه حالا حتی سرنشینان عقب هم می‌توانند از دستیار صوتی استفاده کنند.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

در مقابل راننده نیز یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته که امکان سفارش حالت سه‌بعدی بدون نیاز به عینک مخصوص هم برای آن وجود دارد. برای ایجاد این ویژگی، از دو دوربین یکپارچه برای تشخیص موقعیت چشم راننده و ایجاد نمای سه‌بعدی استفاده می شود! دست راننده برای شخصی سازی این صفحه نمایش بسیار باز بوده و امکان انتخاب چهار حالت مختلف شامل محتاط، اسپرت، انحصاری و کلاسیک برای آن وجود دارد. علاوه بر این، سه نمایشگر دیگر هم به‌صورت سفارشی برای S کلاس ارائه شده که شامل دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی سرگرمی عقب (نصب‌شده روی پشتی صندلی‌های جلو) و یک تبلت ۷ اینچی قابل جابجایی در کنسول مرکزی عقب می‌شود تا مجموع نمایشگرهای کابین به 5 عدد برسد.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

با استفاده از این نمایشگرهای مدرن، ۲۷ دکمه و سوئیچ فیزیکیاز کابین نسل جدید S کلاس حذف شده، چرا که این دکمه ها از این پس به صورت لمسی یا فرامین صوتی عمل می کنند. دریچه های 4 گانه و دوار سیستم تهویه در مدل قبلی، در این نسخه جای خود را به 4 دریچه مستطیلی افقی در بالای کنسول جلو داده اند. نوع تریم داخل کابین نیز بستگی به نوع تیپ و سفارش مشتری دارد. تریم های مختلف فیبر کربن، مشکی پیانو و چوب برای تزیین کابین S کلاس قابل سفارش است. یک سیستم صوتی برمستر سطح بالا با ۳۰ بلندگو نیز برای خودرو قابل سفارش است.

آپشن هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده دیگر نوآوری جالب و جذاب S کلاس W223 محسوب می‌شود. این آپشن قابلیت یکپارچه شدن با سیستم مسیریاب و سیستم‌های کمکی راننده را داراه بوده و اطلاعات لازم را به شکلی کاربردی و پیشرفته در اختیار راننده می‌گذارد. به گفته اشتوتگارتی‌ها زاویه دیافراگم افقی و عمودی این هداپ دیسپلی مدرن به ترتیب 10 و 5 درجه بوده و داده‌ها را به طور مجازی در فاصله تقریبا 10 متری منعکس می‌کند. این محدوده معادل یک نمایشگر عظیم 77 اینچی می‌شود. مرسدس بنز در توسعه این سیستم از همان تکنولوژی به کار رفته در پروژکتورهای سینمایی استفاده کرده است.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

S کلاس به نسل جدید غربیلک فرمان مرسدس هم مجهز شده که کنترل‌های خازنی آن بروز شده و یک پد سنسور دو منطقه‌ای هم روی چرخ فرمان تعبیه شده است. این سنسورها به‌منظور اطلاع سیستم‌های کمک‌راننده، تشخیص می‌دهند که آیا دست راننده روی فرمان قرار دارد یا نه. در همین حال، صندلی‌ها مثل قبل همچنان با چرم باکیفیت ناپا ارائه شده‌اند که در چندین رنگ مختلف قابل انتخاب بوده و از گرم‌کن، تهویه، ۱۰ نوع ماساژ و ویژگی جدید موسوم به انرژی‌بخش برخوردار هستند که از طریق نمایشگر لمسی قابل‌کنترل است.


مرسدس بنزE کلاس در ایران چه وضعیتی دارد؟ (اینجا کلیک کنید)


به لطف افزایش ابعاد و فاصلهٔ محوری S کلاس، فضای داخلی خودرو نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است. البته فضای سر و پای جلو تقریباً ثابت باقیمانده اما فضای زانوی جلو ۳۸ میلی‌متر بیشتر شده است. در عقب نیز فضای سر ۱۵ میلی‌متر، فضای پا ۲۵ میلی‌متر و فضای زانو ۱۰ میلی‌متر افزایش یافته درحالی‌که فضای صندوق بار هم ۲۲ لیتر رشد کرده است.

مرسدس بنز در نسل قبلی S کلاس مانور جذابی با نورپردازی خاص در رنگ های مختلف داشت و حالا در مدل جدید، این ویژگی ا پررنگ تر از همیشه کرده است. مرسدس بنز در به کار بردن لامپ های ال ای دی و طرحی سیستم نورپردازی S کلاس جدید حسابی دست و دل باز بوده و تعداد لامپ های ال ای دی را از 40 عدد به 250 عدد در نسل جدید افزایش داده است.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

این چراغ‌ها درون یک فیبر نوری جای گرفته‌اند که در همه جای کابین از رو دری‌ها و داشبورد گرفته تا کف خودرو و حتی صندلی‌های عقب کشیده شده است. مرسدس بنز با این کار سعی داشته یک خط نور مداوم در سراسر کابین این خودرو ایجاد کند. این سیستم نورپردازی همچنین با سیستم‌های ایمنی خودرو هم پیوند خورده و برای تقویت هشدارهای بصری با سیستم‌های کمک‌راننده مختلف همکاری می‌کند. به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که دستیار فعال نقاط کور هشدار می‌دهد، نورپردازی داخلی به رنگ قرمز درمی‌آید.

نیروی مرسدس بنز S کلاس جدید از کجا تامین می شود؟

نسخه پایه S500 نیروی خود را از همان موتور 3 لیتری توربوشارژ خطی و شش سیلندر سابق دریافت خواهد کرد. این موتور در همکاری با سیستم هیبرید نرم اختصاصی اشتوتگارتی‌ها که از آن با نام EQ Boost یاد می‌شود، 429 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام در مقایسه با قبل به ترتیب 67 و 20 واحد رشد کرده‌اند. در لحظات شتابگیری، سیستم EQ Boost با 22 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بیشتر به کمک موتور اصلی می‌آید. گفتنی است نیروی تولیدی این پیشرانه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

زیر کاپوت نسخه قدرتمندتر S580 موتور مشهور 4 لیتری V8 و توئین توربوی مرسدس قرار دارد. این پیشرانه نیز 469 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که در مقایسه با قبل خروجی آن 6 اسب بخار افزایش یافته است. وظیفه انتقال قدرت در هر دو نسخه S500 و S580 بر عهده یک گیربکس 9 سرعته خودکار گذاشته شده است.

درباره شتاب نسخه‌های مختلف S کلاس فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما می‌دانیم که نهایت سرعت آنها به صورت الکترونیکی روی 130 مایل (209 کیلومتر) در ساعت محدود شده است.


بررسی اختصاصی مرسدس بنز C63 AMG در تهران را در اینجا بخوانید (کلیک کنید)


نسل جدید مرسدس بنز S کلاس به سیستم E-Active Body Control مجهز شده است. این سیستم که قبلا با دو شاسی‌بلند GLS و GLE معرفی شده بود، دارای کمک‌فنرهای هیدروپنوماتیکی بوده و امکان تغییر ارتفاع یا بازی دادن بدنه خودرو را فراهم می‌کند. این سیستم اساساً همان آنتی‌رول بارهای فعال است که برای از بین بردن بادی رول (حرکات گهواره‌ای بدنه) از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت استفاده می‌کند.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

چرخ های فرمان پذیر عقب

علاوه‌بر این به لطف بهره‌گیری از سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی لینک) در محور عقب، چراخ‌های عقب نیز فرمان‌پذیر هستند. این قابلیت نسبت فرمان S کلاس را به اندازه 15 درصد بهبود داده که به معنای کاهش تقریبا دو متری شعاع گردش خودرو است.

مرسدس بنز S کلاس جدید مدل 2021

سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب به‌ صورت یکپارچه در سیستم تعلیق چند اتصالی عقب جای گرفته است. این سیستم موجب بهبود مانور پذیری خودرو می‌شود و دایرهٔ چرخش نسخهٔ فاصله محوری کوتاه S کلاس را به ۱۰.۵ متر کاهش می‌دهد. مرسدس سیستم فرمان گیری محور عقب را در دو نسخه ارائه می‌کند که نوع اول به چرخ‌های عقب تا ۴.۵ درجه و دومی ۱۰ درجهٔ کامل زاویه می‌دهد. البته اگر نوع دوم انتخاب شود، اندازه رینگ‌ها به ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۵۵ محدود می‌شود.

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

ملاقات با بنز کلاسیک SLC ، مردی از سال 1976 !

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

تجهیز نسل جدید S کلاس مرسدس بنز به ایربگ های سرنشین عقب

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

بنز هزار چهره!/ از مرسدس بنز E200 های وارد شده به ایران بیشتر بدانید

عاقبت فرار از مدرسه/ ‎ملاقات با یک هات‌راد آلمانی در قلب آمریکا

خزنده بال دار!/ ملاقات با یکی از 2 دستگاه مرسدس بنز SLS AMG بلک سریز موجود در ایران

دورهمی ستاره ها در پیست/ کلوپ رسمی مرسدس بنز 10 ساله شد + گزارش تصویری اختصاصی

همسفر با سفیران زمان/ گزارش تور خودروهای کلاسیک (اردیبهشت 98) + آلبوم تصاویر

من عصبانی نیستم!/ بررسی ‌‌‌‌‌‌‌مرسدس بنز C63 AMG S مدل 2016

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی