پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آزادراه

آزادراه تبریز مرند به دست ترکیه ساخته می شود.

شرکت گرقیز انشاعات ترکیه که طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی ایران است و باید ۶۵ درصد از سرمایه ساخت آزادراه بزرگ تبریز مرند بازرگان را فراهم آورد، اجازه خواهد داشت از طریق مبادی رسمی اقدامات لازم را انجام دهد. این طرح بر مبنای مصوبه جدید اداره امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی صورت می […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۶ تیر ۱۳۹۴

شرکت گرقیز انشاعات ترکیه که طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی ایران است و باید ۶۵ درصد از سرمایه ساخت آزادراه بزرگ تبریز مرند بازرگان را فراهم آورد، اجازه خواهد داشت از طریق مبادی رسمی اقدامات لازم را انجام دهد.

این طرح بر مبنای مصوبه جدید اداره امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی صورت می گیرد و زمان اجرای این مصوبه شش ماه خواهد بود و این یعنی با فراهم شدن شرایط لازم حداکثر تا دی ماه سال جاری باید کار ساخت این آزادراه ۲۵۰ کیلومتری آغاز شود. در چند بحث تامین ۳۵ درصد از اعتبارات باقیمانده این طرح از سوی دولت نیز عامل دیگر است که نیاز به تصمیمات قطعی دارد.

آزادراه تبریز مرند بازرگان که جزو اهداف آزادراهی اصلی کشور به حساب می‌آید تیمی از نخستین پایانه‌های مرزی کشور خواهد بود که از نقطه صفر مرزی تا نخستین مرز استان تحت پوشش آزادراهی قرار می‌گیرد.

این طرح در استان برنامه کلان دولت که اتصال مرزهای زمینی اصلی به شبکه آزادراهی را در بر می‌گیرد، اجرایی خواهد شد و البته با اتصال آن به تبریز و سپس قرار گرفتن در مسیر تبریز، زنجان، قزوین و کرج، تهران را نیز در قالب یک شبکه آزادراهی به مهم‌ترین مرز غربی کشور ارتباط می‌دهد.

قرار گرفتن نام ایران در راس محورهای ترانزیتی منطقه و البته احیای جاده ابریشم در مسیر آن طرحی بزرگ است که جز با آغاز به کار شبکه ترانزیتی کشور از غرب به شرق راه‌اندازی نخواهد شد و در این راستا توسعه امکانات زیرساختی مرز بازرگان اهمیت بسیاری دارد.

با وجود تمام اختلاف نظرهای به وجود آمده میان ترکیه و ایران در مرز بازرگان همچنان این مرز با توجه به حجم و تنوع کالایی ترانزیتی، از مهم‌ترین مبادی ورودی به ایران به حساب می‌آید.

برچسب‌ها : آزادراه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی