پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

مجوز فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو صادر شد

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: ایران خودرو با 18 هزار دستگاه و سایپا با 7 هزار دستگاه خودرو به صورت ماهانه خودرو عرضه خواهند کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در جلسه کمیته خودرو گفت: ایران خودرو با 18 هزار دستگاه و سایپا با 7 […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: ایران خودرو با 18 هزار دستگاه و سایپا با 7 هزار دستگاه خودرو به صورت ماهانه خودرو عرضه خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در جلسه کمیته خودرو گفت: ایران خودرو با 18 هزار دستگاه و سایپا با 7 هزار دستگاه خودرو به صورت ماهانه در قالب فروش فوق العاده اینترنتی با زمان تحویل حداکثر سه ماه تا پایان سال به متقاضیان عرضه خواهند کرد.

وی ادامه داد: این طرح در راستای اجرای مصوبات کمیته خودرو و به منظور مدیریت بازار و افزایش عرضه خودرو انجام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: خودروسازان 40 درصد از تولیدات خود را به طرح‌های جدید فروش و 60 درصد را به انجام تعهدات قبلی خود اختصاص خواهند داد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر ضرورت فروش اموال و املاک غیر مولد و مازاد شرکت‌های خودروساز گفت: منابع مالی حاصل از فروش این اموال باید صرف پروژه‌های ساخت داخل و داخلی سازی قطعات مورد نیاز بشود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: واردات قطعاتی که ساخت داخل می‌شوند، مشمول محدودیت واردات می‌شوند تا تمایل به سمت داخلی‌سازی قطعات افزایش یابد.

وی گفت: تولید قطعات اصلی که هنوز ارزبری دارند در قالب پروژه‌های ملی و حمایت بانک‌های عامل و بانک مرکزی می‌بایست به سمت داخلی‌سازی برود.

تشکیل کمیته‌ای در ایدرو برای رصد برنامه‌های ساخت داخل

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: کمیته‌ای در ایدرو با حضور معاونت طرح و برنامه وزارت متبوع و سایر ذینغعان برای رصد برنامه‌های ساخت داخل و هماهنگی برای تامین تسهیلات مورد نیاز می‌بایست تشکیل شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه برگزاری میز‌های ساخت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد، بیان کرد: اولین میز در حوزه پتروشیمی خواهد بود و میز‌های بعدی به ترتیب در صنعت لوازم خانگی و خودرو برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

نبود فرمانده‌ واحد در عرصه اقتصاد، عامل اصلی نوسانات در بازار خودرو

آئودی محصولی گازسوز معرفی کرد

بهترین نسخه برای درمان کهنه درد بازار خودرو چیست؟/ عرضه خودرو در بورس چاره ساز نیست

شرط نداشتن پلاک فعال در خانواده برداشته شد/ آخرین جزئیات از شرایط شرکت در فروش فوق العاده خودروسازان

خودرو تبدیل به کالایی برای سرمایه گذاری شده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی