پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاسی بلند چینی فوتون 2

کپی برابر اصل/ نسخه چینی فورد F 150 معرفی شد

شرکت فوتون چین به تازگی از محصول جدید خود رونمایی کرده است که این محصول شباهت زیادی با خودرو محبوب فورد F 150 دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید وانت فورد F-150 رپتور اصلاح‌شده با تیونینگ شرکت‌های آمریکایی نیست؛ بلکه وانت رپتور جذاب یکی از خودروسازان چینی با […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

شرکت فوتون چین به تازگی از محصول جدید خود رونمایی کرده است که این محصول شباهت زیادی با خودرو محبوب فورد F 150 دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید وانت فورد F-150 رپتور اصلاح‌شده با تیونینگ شرکت‌های آمریکایی نیست؛ بلکه وانت رپتور جذاب یکی از خودروسازان چینی با نام فوتون (Foton) است. این وانت پیک‌آپ «Da Jiang Jun» نام دارد که به انگلیسی «The Big General» یا ژنرال بزرگ ترجمه می‌شود. قرار است این وانت برای اولین‌بار در نمایشگاه پکن در تاریخ ۲۶ سپتامبر رونمایی شود و تعجب نخواهیم کرد که ظاهر کپی‌شده‌ی آن از فورد F-150 باعث شود تا خودروساز آمریکایی دادخواستی برای پیگیری موضوع ارائه کند.

شاسی بلند چینی فوتون و فورد F150

طبق گفته‌ی Ford Authority، اندازه‌ی بزرگ «The Big General» بیشتر به فورد رنجر شباهت دارد تا F-150 رپتور، اما به‌وضوح پیک‌آپ دوم به‌عنوان الهام‌بخش طراحی آن عمل کرده است. این وانت در جلو از نشان بزرگ فوتون و چراغ‌های جلوی تقریبا مشابه با F-150 بهره می‌برد. اگرچه تمام تصاویر دقیق از جزئیات این وانت دردسترس نیست، تصاویر جلو و جانبی نشان می‌دهد که از ظاهر محصولات فورد تقلید می‌کند.

بااین‌حال، تفاوت‌هایی در زیر کاپوت دو مدل وجود دارد که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند؛ به‌عنوان مثال فورد رپتور اصلی از پیشرانه توربوشارژ ۳/۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر بهره می‌برد، ولی پیک‌آپ فوتون دارای پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی است و دو پیشرانه دیزلی نیز به ترتیب با حجم ۲و ۲/۵ لیتر نیز برای فروش وجود دارد. جزئیات قدرت خروجی برای نسخه‌ی دیزلی اعلام نشده است، اما گفته می‌شود که پیشرانه بنزینی ۲۳۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

شاسی بلند چینی فوتون

پیشرانه ازطریق جعبه‌دنده خودکار ZF هشت‌سرعته به چرخ‌های خروجی متصل می‌شود. هنوز مشخص نیست که «The Big General» از پیکربندی محرک جلو استفاده می‌کند یا خودروساز چینی به پیکربندی‌های محرک عقب و چهار چرخ محرک تمایل دارد. باید تا روز رونمایی از این وانت کپی‌شده منتظر بمانیم و ببینیم که چه مشخصاتی دارد.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

فورد سری F برای نهمین ماه متوالی رکورد فروش در بازار آمریکا را از آن خود کرد

نوآوری فورد در استفاده از ماده ای جادویی برای کاهش صدا خودروها!

رپتور نسل جدید با موتور 8 سیلندر / دست پرورده تیونر تگزاسی

لیست برترین پیکاپ های فول سایز جهان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی