پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو 508 SE (1)

معرفی پژو 508 نسخه PSE

شرکت پژو در تازه ترین اقدام خود از نسخه PSE پژو 508 با دو نوع بدنه سدان و استیت واگن (SW) رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در نمایشگاه جهانی اختراعات سال ۱۸۸۹ پاریس، آرماند پژو با گوتلیب دایلمر ملاقات کرد و علاقه‌مند به صنعت نوپای خودروسازی در آلمان شد. در سال ۱۸۸۶ […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۵ مهر ۱۳۹۹

شرکت پژو در تازه ترین اقدام خود از نسخه PSE پژو 508 با دو نوع بدنه سدان و استیت واگن (SW) رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در نمایشگاه جهانی اختراعات سال ۱۸۸۹ پاریس، آرماند پژو با گوتلیب دایلمر ملاقات کرد و علاقه‌مند به صنعت نوپای خودروسازی در آلمان شد. در سال ۱۸۸۶ و ضمن همکاری پژو با مخترع مشهور فرانسوی، لئون سرپوله (Léon Serpollet) اولین خودروی پژو با استفاده از پیشرانه‌ی بخار به‌صورت آزمایشی تولید شده بود؛ اما به‌دلیل وزن بالای دیگ بخار و متعلقات آن، مورد توجه بازار واقع نشد. این محصول، پژو تایپ یک نام داشت و با قدرت ۵ اسب‌بخار به نهایت سرعت ۲۵ کیلومتربرساعت می‌رسید. اولین خودروی پژو با پیشرانه‌ی درون‌سوز به‌نام تایپ ۲، سال ۱۸۹۰ با همکاری شرکت فرانسوی پنهارد تولید شد که از فناوری و لایسنس دایلمر آلمان برای پیشرانه استفاده می‌کرد. سال ۱۸۹۲، تعداد ۲۴ دستگاه خودروی پژو تایپ ۳ به فروش رسید که اولین محصولات تجاری شرکت سازنده محسوب می‌شدند.

پژو با سابقه ۱۳۰ ساله در خودروسازی، به‌ندرت سراغ محصولات اسپرت و قدرتمند جاده‌ای رفته است. این شرکت، با تولید مدل‌های خانوادگی در دنیا شناخته می‌شود که عموما کم‌مصرف و کم‌استهلاک هستند. در سال‌های اخیر، بعد از چند دوره بحران اقتصادی و کاهش فروش، مدیران پژو تصمیم گرفتند ضمن تغییر طراحی ظاهری، سرمایه‌گذاری بر پیشرانه‌های بسیار کم‌مصرف بنزینی و دیزلی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام‌برقی را افزایش دهند. با این راهبرد، هرچند قیمت نهایی تولیدات پژو نیز افزایش یافت، مشتری بیشتری جذب کرد و سودآور شد.

پژو 508 SE (5)

خریدار پژو، انتظار محصولی با قدرت شگفت‌انگیز و پرشتاب‌ ندارد. در سمت دیگر ماجرا، برند فرانسوی در تلاش است تا بازار خود را به سراسر جهان گسترش دهد و حتی سال ۲۰۲۳ نمایندگی فروش در امریکا داشته باشد. طی هفته‌‌های اخیر، نسخه‌های جدید از کراس‌اورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ با پیشرانه‌های متنوع معرفی شدند؛ اما رونمایی از یک سدان و استیشن پلاگین هیبرید ۳۵۵ اسب بخاری، فراتر از روند کلی در تولیدات پژو بود.

پژو 508 SE (2)

برای 508PSE از موتور مشهور پژو با حجم ۱/۶ لیتر استفاده شده است. این پیشرانه بنزینی توربوشارژ به‌تنهایی، ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب هم وجود دارند که به‌ترتیب، ۱۰۹ اسب‌بخار با ۳۲۰ نیوتن‌متر و ۱۱۱ اسب‌بخار با ۱۶۶ نیوتن‌متر هستند.

پژو 508 SE (3)

سری Peugeot Sport Engineered یا اختصارا PSE از پژو ۵۰۸، مجموع قدرت ۳۵۵ اسب‌بخار با گشتاور ۵۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۵/۲ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت فراهم شود. هر دونوع مدل 508PSE با بدنه سدان و استیت، دارای جعبه‌دنده‌خودکار ۸ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل همراه باتری‌های ۱۱/۵ کیلووات‌ساعت هستند. با این تجهیزات، 508PSE می‌تواند در حالت تمام‌برقی، شعاع حرکتی ۴۲ کیلومتر با نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت داشته باشد. شارژ کامل باتری‌ها ازطریق شارژر دیواری ۳۲ آمپر ساخت وال‌باکس (wallbox)، نزدیک به دو ساعت زمان می‌برد.

پژو 508 SE (4)

مدل 508PSE، قوی‌ترین خودرو جاده‌ای در تاریخ پژو است. پیش از این، کراس‌اور 3008GT Hybrid4 و کوپه‌ دودر RCZ R با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار درکنار چند محصول مفهومی مثل 308R با قدرت ۵۰۰ اسب‌بخار معرفی شده‌ بودند. انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده، دیگر محصولات پژو و خصوصا هاچبک ۳۰۸ هم با تجهیزات PSE و فناوری پلاگین هیبرید معرفی شوند.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

نسخه جدید 3008 وارد میدان شد

نسل جدید پژو 308 با پیشرانه هیبریدی به بازار می آید

سمند سال بهینه جانشین پژو ۴۰۵ می‌شود

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

آشنایی با پژو 2008 جدید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی