پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراری اومولگاتا (4)

آشنایی با محصول جدید فراری به نام اومولگاتا

شرکت فراری در تازه ترین اقدام خود از محصول جدیدی به نام فراری اومولگاتا رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اومولگاتا، تک‌نمونه‌ای کاملا سفارشی برای یک خریدار ویژه است. این خودرو، دهمین ساخته فراری در قرن حاضر محسوب می‌شود که به‌صورت یکتا و اختصاصی آماده می‌شود. شرکت سازنده، بیش از دو سال برای […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۵ مهر ۱۳۹۹

شرکت فراری در تازه ترین اقدام خود از محصول جدیدی به نام فراری اومولگاتا رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اومولگاتا، تک‌نمونه‌ای کاملا سفارشی برای یک خریدار ویژه است. این خودرو، دهمین ساخته فراری در قرن حاضر محسوب می‌شود که به‌صورت یکتا و اختصاصی آماده می‌شود. شرکت سازنده، بیش از دو سال برای طراحی و تولید اومولگاتا مطابق سلیقه کارفرما زمان صرف کرده است.

به‌جز کاسه‌چراغ‌ها و شیشه‌ جلو، تمام قطعات بدنه اومولگاتا، مختص این خودرو ساخته شده و متفاوت از مدل اصلی 812 سوپرفست است. بخش اصلی بدنه، ادوات دست‌ساز آلومینیوم دارد که همراه جزئیات سیاه‌رنگ از فیبرکربن برای سپرها و رکاب ارائه می‌شوند. در جلو، برش‌های سه‌گوش طرفین سپر، حالتی آرواره‌ای و بسیار تهاجمی به اومولگاتا می‌دهند؛ درحالی‌که پشت خودرو با تک‌چراغ‌های دایره‌ای و پوشش بسته برای شیشه عقب، شباهتی چندانی با 812 سوپرفست ندارد.

فراری اومولگاتا (1)

از معدود تصاویر منتشر شده، می‌توان نکات جالبی راجع به کابین اومولگاتا فهمید. فضای زیر داشبورد و تودری‌ها، تماما فیبرکربن و سیاه‌رنگ هستند؛ درحالی‌که قطعه‌ای فلزی و مستحکم با رنگ نقره‌ای، دکمه‌های انتخاب نوع عملکرد جعبه‌دنده خودکار، شامل لانچ (شتاب‌گیری بسیار سریع از سکون)، خودکار و دنده عقب (R) را پوشش می‌دهد. روی فرمان، مشابه خودروهای فرمول یک و بسیاری دیگر محصولات فراری، کلید انتخابی برای حالت رانندگی و تعویض دنده‌ها دیده می‌شود.

فراری اومولگاتا (2)

تا امروز در تمامی خودروهای تک‌نمونه و سفارشی فراری، پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی استفاده شده است. اومولگاتا هم، موتور ۶/۵ لیتری V۱۲ با قدرت ۷۸۹ اسب‌بخار و گشتاور ۷۱۸ نیوتن‌متر دارد که مشابه 812 سوپرفست خواهد بود. با این اوصاف، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۸ ثانیه و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت برای اومولگاتا محتمل است.

فراری اومولگاتا (3)

قیمت نهایی فراری اومولگاتا بنابر اصول کاری شرکت سازنده و خواست خریدار، محرمانه است. یک مدل استاندارد از 812 سوپرفست به قیمت ۳۴۰ هزار دلار عرضه می‌شود؛ اما سفارش تک‌نمونه‌های فراری، عموما بین ۲ تا ۵ میلیون دلار هزینه دارد.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی