پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و X6

بررسی ب ام و X6 جدید

بیش از یک دهه از تولید اولین سری x ،این شاسی بلند دوست داشتنی، در کمپانی BMW می گذرد. به طبع این خودرو با ویژگی های منحصر به فرد و مدرن خود توانسته است به خوبی خود را در دل مردم جای دهد. در این نقد از مقاله “قیمت خرید بی.ام.و X6 و مشخصات فنی” […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۹

بیش از یک دهه از تولید اولین سری x ،این شاسی بلند دوست داشتنی، در کمپانی BMW می گذرد. به طبع این خودرو با ویژگی های منحصر به فرد و مدرن خود توانسته است به خوبی خود را در دل مردم جای دهد. در این نقد از مقاله “قیمت خرید بی.ام.و X6 و مشخصات فنی” سایت Carech، سری جدیدی از این خط تولید یعنی x6 مدل 2020 را مورد بررسی قرار می دهیم.

ب ام و X6

طراحی ظاهری مدرن

در طراحی خارجی این خودرو در اولین نگاه می توان به جلوپنجره جدیدی اشاره کرد که نسبت به قبل اندازه آن افزایش پیدا کرده است. به عنوان یک آپشن مشتریان BMW x6 می‌توانند نسخه چراغ‌دار این جلوپنجره را نیز سفارش دهند که در زمان رانندگی و در زمان باز و بسته کردن در‌ها روشن خواهد شد. طراحی جدید و ورودی های بزرگ که از زیر جلوپنجره و درون سپر قرار دارند باعث می‌شود دماغه این خودرو نسبت به BMW x5 بزرگ‌تر و تهاجمی‌تر به نظر برسد. همان‌طور که در ابتدا نیز بیان کردیم، این مقاله از سایت کارچ انتخاب شده است. در صورت تمایل به آشنایی با انواع خودروهای وارداتی و نقد و بررسی آن‌ها به بانک اطلاعات خودروهای لوکس کارچ (Carech.org) مراجعه فرمایید.

همچنین در قسمت جلو دریچه هوای روی گلگیر جلو، خط سقف شیب‌دار، بدنه سیال و گلگیر‌های برجسته و در بخش‌های عقب خروجی‌های هوا، دیفیوزر اسپرت، اسپویلری یکپارچه با در صندوق عقب و چراغ‌های باریکی دیده می شود که مشابه سری i8 این کمپانی می باشد. کمپانی BMW قصد دارد مدل ۲۰۲۰ را با رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی در اروپا و ۲۰ اینچی در آمریکا به بازار عرضه کند،اما مشتریان در زمان خرید می‌توانند مدل‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی را نیز سفارش دهند.

ب ام و X6

طراحی داخلی بی نظیر

در داخل کابین این خودرو همان کنسول همیشگی BMW را با یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی شاهد هستیم. جنس صندلی های اسپرت روکش چرمی Vernasca وداشبورد از  پوشش Sensatec است. برخلاف فضای کوچک سری i با خواباندن صندلی‌های عقب با نسبت ۴۰:۲۰:۴۰ می توان ظرفیت صندوق عقب را از ۵۸۰ لیتر به ۱۵۳۰ لیتر افزایش داد.

از جمله آپشن هایی که می توان در هنگام خرید به x6 2020 اضافه نمود می توان به سیستم صوتی Bowers & Wilkins با ۲۰ بلندگو، سقف پانورامای شیشه‌ای، نگه‌دارنده‌های لیوان با گرم‌کن و سردکن، تریم شیشه‌ای، چرم مرینو، نمایشگر سربالا و سیستم تهویه ۴ منطقه‌ای، دستیار صوتی «Hey, BMW»، کنترل پیشرفته حرکات دست، اتصال Wi-Fi، شارژ بی‌سیم و سازگاری بی‌سیم با اپل کارپلی (استفاده از این سیستم در سال اول رایگان و در سال های بعدی مستلزم پرداخت هزینه می باشد) اشاره کرد.

ب ام و X6

پیشرانه قدرتمند

دو مدل پایه sDrive40i  و xDrive40i برای این سری تولید شده است که هر دو از موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر دوگانه نیرو می گیرند. این موتور در مدل 2020 بهبود هایی پیدا کرده و توانایی تولید 335 اسب بخار و گشتاور 447 نیوتون متر را بدست آورده است. (در مدل قبلی این نیرو معادل 302 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متر است.) در مدل قدرتمند تر این سری می توان X6 M50i را معرفی کرد که موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه آن را به حرکت در می آورد. این موتور دارای نیرو محرکه ی 523 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتون متری می باشد. این موتور نیز نسبت به سری قبلی خود ۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتون‌متر گشتاور بیشتر تولید می کند. این سه مدل به ترتیب در 5.2 و 5.3 و 4.1  ثانیه نیاز دارند تا بتوانند سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسانند.

هر دو نسخه از موتور ها از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته استفاده می کنند که در تمام مدل های BMW وجود دارد. سیستم تعلیق دوجناغی جلو و پنج اتصالی عقب باعث می‌شود تا BMW x6 با چابکی بیشتری حرکت کند. همچنین پکیج آپشنDynamic Handling  امکاناتی مانند میله ضدغلتش و فرمان فعال را به این خودرو اضافه می‌کند. سیستم میله ضدغلتش از موتورهای الکتریکی چرخشی استفاده می‌کند تا غلتش بدنه را کاهش دهد درحالی‌که فرمان فعال بسته به سرعت خودرو و شرایط جاده چرخ‌های عقب را به بیرون یا داخل حرکت می‌دهد تا از لغزش جلوگیری کند. مدل xDrive40i همراه‌با پکیج آفرود به‌عنوان آپشن درخواستی مشتری عرضه می‌شود. کیت اضافی آف‌رود امکاناتی مانند تعلیق بادی دو محور، دیفرانسیل عقب M Sport با کنترل الکترونیکی و چهار حالت مخصوص رانندگی آف‌رود طراحی‌شده برای سطح‌های مختلف از جمله برف، شن، ماسه یا صخره را به نسخه پایه اضافه می‌کند.

ب ام و X6

تجهیزات ایمنی و رفاهی کامل

در بخش ایمنی نیز از امکاناتی نظیر تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد عقب، هشدار برخورد جلو با هشدار عابر پیاده، هشدار ترافیک عقب، اطلاعات محدودیت سرعت، سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده، سیستم دید در شب، ترمز اتوماتیک اضطراری و دوربین 360 درجه برخوردار است. البته آپشن پکیج کمک راننده حرفه‌ای برای این کراس اوور آلمانی قابل سفارش خواهد بود.

خرید انواع مدل بی.ام.و در سایت کارچ

سایت کارچ (Carech.org) بصورت تخصصی روی خرید و فروش خودروهای لوکس وارداتی تمرکز دارد. این سامانه با داشتن متخصصین مجرب آماده مشاوره به شما عزیزان در انتخاب خودرو مناسب‌تان خواهد بود. شما می‌توانید مشخصات و ویژگی‌های انواع خودروهای وارداتی را در کارچ مشاهده کنید و با مشاوره از متخصصین مجرب، مناسب‌ترین خودرو خود را در کارچ سفارش دهید. کارچ؛ سامانه سفارش آنلاین خوروهای لوکس وارداتی!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی