پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ضد یخ

چگونگی استفاده از ضدیخ خودرو

استفاده از ضد یخ نه تنها موجب جلوگیری از بخ زدگی اجزا موتور می شود بلکه سبب می شود دما موتور خودرو بیش از حد افزایش نیابد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هر ساله با شروع فصل سرما به منظور جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور باید از ضد یخ استفاده کرد در غیر […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

استفاده از ضد یخ نه تنها موجب جلوگیری از بخ زدگی اجزا موتور می شود بلکه سبب می شود دما موتور خودرو بیش از حد افزایش نیابد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هر ساله با شروع فصل سرما به منظور جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور باید از ضد یخ استفاده کرد در غیر این صورت آب موجود در رادیاتور یخ می‌زند و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

همچنین ضد یخ نیز درفصل تابستان کمک می‌کند تا گرمای جمع شده از رادیاتور خارج شود و از گرم شدن بیش از حد موتور خودرو جلوگیری می‌کند.

اگر ضد یخ با نسبت مناسبی با آب مخلوط شود،بازدهی آن بیشتر می شود. برای فهمیدن نوع و نسبت مناسب ضد یخ باید از دفترچه راهنمای خودروی خود استفاده کنید، اما در هنگام مخلوط کردن ضد یخ اتومبیل با آب چندین اصل کلی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

مرحله اول:

ضد یخ را با نسبت یک به یک با آب مخلوط کنید. برای مناطق با آب و هوای معتدل، این کار باعث محافظت بیشتر از موتور در هوای سرد زمستان می شود. علاوه بر این، ترکیب ضد یخ با آب به نسبت ۵۰/۵۰ از زنگ زدگی، جوش و خوردگی موتور جلوگیری می کند.

در دفترچه راهنمای خودرو بخشی وجود دارد که به مشخصات چگونگی استفاده از ضد یخ اختصاص دارد. اگر این اطلاعات را پیدا نکردید، با نمایندگی خودروی خود تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما بدهند.

مرحله دوم:

به نام و استاندارد بودن ضد یخ توجه کنید زیرا برخی از ضد یخ ها دارای ناخالصی هستند و به موتور خودرو آسیب می زنند.

مرحله سوم:

اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید، ماده خنک کننده اتیلن-گلیکول را با نسبت ۷۰:۳۰ با آب مخلوط کنید (به عبارت دیگر نسبت خنک کننده ۷۰ درصد به ۳۰ درصد آب). نسبت ۷۰:۳۰ بالاترین نسبت خنک کننده به آب است که اکثر کارشناسان برای استفاده در موتور‌های اتومبیل توصیه می‌کنند.

مرحله آخر:

قبل از شروع کار مطمئن شوید موتور و سیستم خنک کننده ماشین شما کاملاً خنک است. وقتی سیستم خنک کننده اتومبیل خود را تخلیه کردید و نسبت مناسب ضد یخ و آب را با توجه به نوع خودرو و آب و هوای ترکیب کنید، سیستم خنک کننده اتومبیل خود را با محلول به دست آمده پر کنید.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!

توصیه‌های امدادخودروایران درباره ضدیخ

نکاتی کاربردی پیرامون ضد یخ موتور خودرو

فومن شیمی از ضد یخ مادام العمر رونمایی کرد

چگونه از خودروی خود در گرمای تابستان نگهداری کنیم؟

چند نکته ساده برای مراقبت از خودرو در زمستان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی