پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعمیر خودرو

خودرو خود را خودتان تعمیر کنید/ اقدام نوین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) با شبیه‌سازی محیط یک آموزشگاه در بستر وب، شرایط آموزش آنلاین تعمیرات خودرو در شرایط کنونی را مهیا ساخته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسن سلیمی مدیر مهندسی بازرسی خدمات و آکادمی آموزشی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اظهار کرد: کارآموز یک سامانه آموزش آنلاین […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۹

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) با شبیه‌سازی محیط یک آموزشگاه در بستر وب، شرایط آموزش آنلاین تعمیرات خودرو در شرایط کنونی را مهیا ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسن سلیمی مدیر مهندسی بازرسی خدمات و آکادمی آموزشی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اظهار کرد: کارآموز یک سامانه آموزش آنلاین تعمیرات خودرو بوده که با بهره‌گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا و تکنولوژی شبیه‌سازی سه‌بعدی تعمیرات خودرو، شرایط برگزاری دوره‌های آموزشی فنی خودرو را برای فراگیران به وجود می‌آورد. ضمن اینکه با استفاده از فناوری پیشرفته به کار رفته در این سامانه امکان ارتباط متقابل بین کاربر و سامانه فرآهم شده است.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده توسط شرکت ISQI سالانه حدود ۳۰ درصد نیروی انسانی فنی از شبکه تعمیرگاه‌های مجاز تحت پوشش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو خارج و نیروی انسانی جدید با مهارت تعمیراتی کم به شبکه اضافه می‌گردد که این امر منجر به دوچندان شدن نیاز به آموزش نیروهای جدید در این مراکز شده است.

سلیمی با اشاره به نتایج به دست آمده از ارزیابی‌های خدمات پس از فروش صنعت خودرو، تصریح کرد: درحال حاضر ۲۰ هزار پرسنل فنی در شبکه تعمیرگاه‌های مجاز مشغول به فعالیت هستند که با فراگیر شدن ویروس کووید-۱۹ درسال جاری از یک سو و افزایش هزینه‌های اجرای آموزش حضوری از سوی دیگر، در راستای افزایش سطح مهارت پرسنل تعمیراتی، جای خالی یک سامانه جامع که توانایی برگزاری دوره‌های فنی به صورت غیر حضوری را داشته‌ باشد، حس شد؛ از این رو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با الگوبرداری از شرکت‌های مطرح خودروسازی همچون تویوتا و ولوو در حوزه آموزش تعمیرات آنلاین، سامانه‌ای تحت عنوان کارآموز را طراحی کرد که اکنون در شرف رونمایی و بهره‌برداری است.

مدیر مهندسی بازرسی خدمات و آکادمی آموزشی این شرکت در رابطه با محتوای دوره‌های آموزشی و چگونگی برگزاری آن‌ها در این سامانه، توضیح داد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از کروناویروس در برگزاری دوره های آموزش حضوری، این سامانه بر پایه آموزش غیرحضوری و آنلاین که قابلیت تشریح مفهومی تعمیرات خودرو با ارائه توضیحات کاربردی و مثال‌های عملی متعدد است، امکان پاسخگویی به سوالات در هر بخش را به‌منظور بررسی کیفیت یادگیری فراگیران و انجام تعمیرات به‌صورت مجازی با شبیه‌سازی سه‌بعدی ایجاد کرده است که برای کلیه فراگیران دسترسی ۲۴ساعته به سامانه و از طریق کلیه سیستم‌ها (کامپیوتر، تبلت، موبایل و …) برقرار خواهد بود.

وی اشاره کرد: همه‌ی پرسنل فنی شاغل در تعمیرگاه‌های مجاز تحت پوشش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو، تعمیرکاران شاغل در تعمیرگاه‌های آزاد و کلیه دوستداران و علاقه‌مندان به حرفه‌های فنی و تعمیرات خودرو می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

سلیمی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر کاهش ۴۰ درصدی مدت‌زمان یادگیری دوره‌های آموزشی، هزینه‌ی برگزاری کلاس‌ها نیز تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. همچنین توانمندی تعمیرکاران در عیب‌یابی خودرو تا ۸۰ درصد افزایش خواهد داشت. استفاده از این روش موجب یکسان‌سازی سطح دانش فراگیران در کلاس‌ها نیز می‌شود.

مدیر مهندسی بازرسی خدمات و آکادمی آموزشی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در رابطه با شیوه ثبت‌نام در این سامانه، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت‌های کارآموز به آدرس caramoz.com یا سایت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به نشانی (ISQI.co.ir) با این سامانه ارتباط برقرار کنند. همچنین همکاران ما در واحد آموزش ISQI آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات ثبت‌نام هستند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

بلبرینگ چرخ چیست؟

با مجموعه ” اتو شناس ” بیشتر آشنا شوید / اینجا همه چیز شسته رُفته است!

دلایل لرزش فرمان حین ترمزگیری چیست؟

هر آنچه می خواهید از سیستم تهویه و کولر خودرو بدانید

کاربرد کیت پنچرگیری در آفرود

خدمات نوین امداد خودرو ایران/ تعویض روغن در محل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی