پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

پیش فروش خودرو عامل ریزش نمادهای خودروسازان در بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که علت ریزش نمادهای خودروسازان در بازار سرمایه پیش فروش خودرو توسط شرکت های خودروسازی بوده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو همانطور که طی روزهای گذشته قیمت خودرو در بازار آزاد روند افزایشی داشته نماد شرکت های خودروسازی در بازار سرمایه نیز بر مدار صعود بوده است. […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۱ مهر ۱۳۹۹

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که علت ریزش نمادهای خودروسازان در بازار سرمایه پیش فروش خودرو توسط شرکت های خودروسازی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

همانطور که طی روزهای گذشته قیمت خودرو در بازار آزاد روند افزایشی داشته نماد شرکت های خودروسازی در بازار سرمایه نیز بر مدار صعود بوده است.

عرضه خودرو در بورس کالا، یکی از راهکاری های مطروحه برای ساماندهی بازار خودرو است.

در همین راستا عباس‌علی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: هرچند هنوز در رابطه با چگونگی عرضه خودرو در بورس کالا شفاف‌سازی نشده است اما به نظرم عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و به نوعی قیمت‌گذاری به نفع دلالان جایش را به سود بیشتر برای تولید کنندگان بدهد. کمبود عرضه در مقابل تقاضای زیاد باعث ایجاد بازار سوداگری در بازار خودرو شده است و این سوداگران بازار خودرو با رانت 2 برابری به سودهای زیاد دست می‌یابند و حتی مالیات نیز پرداخت نمی‌کنند.

علت ریزش نمادهای خودرویی طی ماه گذشته به اعتقاد این کارشناس؛ پیش فروش خودرو از سوی شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا بود که اختلاف قیمتی با بازار آزاد را زیاد، بازار واسطه‌گری را پر رونق و قیمت‌ها را دستوری می‌کرد.

وی اشاره کرد: قرار است سود حاصل از فروش خودرو در بورس کالا خرج توسعه ناوگان حمل و نقل شود که به نظرم اشتباه است و به نظرم باید سود این امر به تولیدکننده داده شود.

انتهای پیام/ منبع: تین نیوز

ورود خودرو به بورس منتفی است/ نمی دانم مشکل قرعه کشی کجاست!

نمادهای قطعه ‌سازان به مسیر صعودی در بورس بازگشت

یکه تازی خودروسازها در بازار سرمایه

افزایش سرمایه خودروسازان همزمان با افزایش تولید/ بهار سهام خودرویی ها نزدیک است

عرضه خودرو در بورس قیمت ها را کنترل می کند

رئیس شورای رقابت: مخالف عرضه خودرو در بورس هستم/ قیمت ما منصفانه است!

قیمت پایه خودرو به چه شیوه ای در بورس کالا ارائه می شود؟

عرضه خودرو تنها از طریق بورس خواهد بود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی