پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برلیانس H220

اگر می‌خواهید برلیانس H220 بخرید این مطلب را از دست ندهید

به جز خودروهای چینی که توسط شرکت‌های مختلف واردات خودرو به کشورمان وارد شد، دو خودروساز بزرگ ایران با راه‌اندازی خط تولید و مونتاژ خودروهای چینی، خودشان را در کورس رقابت برای فروش این خودروها قرار دادند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ایران خودرو با مونتاژ دانگ فنگ اچ سی کراس و سایپا با […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

به جز خودروهای چینی که توسط شرکت‌های مختلف واردات خودرو به کشورمان وارد شد، دو خودروساز بزرگ ایران با راه‌اندازی خط تولید و مونتاژ خودروهای چینی، خودشان را در کورس رقابت برای فروش این خودروها قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ایران خودرو با مونتاژ دانگ فنگ اچ سی کراس و سایپا با برلیانس و زوتی محصولات چینی را هم در کنار تولیدات وطنی قرار دادند. تاکنون دو سدان و دو هاچ‌بک از مدل‌های برلیانس توسط پارس خودرو که زیر مجموعه‌ی سایپاست وارد بازار خودروی ایران شده است.

برلیانس H220 هاچ بک چینی است که در ردیف خودروهای اقتصادی بازار قرار می‌گیرد و در ادامه ارزش خرید آن را بررسی خواهیم کرد.

بررسی مزایای برلیانس H220

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشیم که تمام مواردی که برای این خودرو گفته می‌شود را باید با توجه به کلاس خودرو و چینی بودن آن در نظر گرفت و بسیاری از این موراد مانند طراحی ظاهری امری کاملا سلیقه‌ای است. برلیانس را باید در مجموعه خودروهای اقتصادی قرارداد. یک هاچ بک چینی که در واقع نسخه کوتاه شده سدان H320 است!

طراحی ظاهری این خودرو در مقایسه با سدان برلیانس کمی بهتر و هماهنگ‌تر به نظر می‌رسد که برای یک هاچ بک چینی نکته‌ی مثبتی به حساب می‌آید. کابین این خودرو را باید در بخش معایب برلیانس بررسی کنیم چون متاسفانه گویا سلیقه و متریال شرکت برلیانس تا به کابین رسیده تمام شده است!

اما در همین کابین نکات مثبتی مانند فرمان برقی وجود دارد که نرمی و فرمان‌پذیری آن از جمله نکات بسیار مثبت برلیانس H220 است. این لذت رانندگی با فرمان خوب خودرو را وقتی در کنار سیستم عایق بندی خوب و اتاق بی‌صدای برلیانس H200 بگذاریم، می‌توان تصور کرد که احتمالا رانندگی در جاده‌های پرپیچ و خم با آن باید تجربه‌ی خوبی باشد.

گیربکس اتومات 6 دنده برلیانس شاید در اوایل رانندگی با این خودرو کمی کند به نظر برسد اما به مرور که به زیر و بم آن وارد شوید، احتمالا از آن خوشتان خواهد آمد.

نکته دیگر این است که با برلیانس زیاد به پمپ بنزین نمی‌روید. مصرف 6.5 لیتر بنزین در 100 کیلومتر در این روزها و با این قیمت سوخت یک نکته‌ی مثبت برای هر خودرویی است. مواردی که گفتیم از جمله نکات مثبت این خودرو است. اما تمام داستان به این شیرینی نیست!

معایب برلیانس H220

اولین نکته کیفیت و طراحی نامناسب کابین این خودرو است. استفاده از متریال با کیفیت پایین را حتی در خودروهای لوکس چینی هم می‌توان دید و حالا در برلیانس که خودرویی اقتصادی است این موضوع به اوج خود می‌رسد.

عموما بسیاری از افراد به دلیل وجود امکانات رفاهی زیاد خودروهای چینی به سمت آنها می‌روند. چون چینی‌ها معمولا از نظر امکانات رفاهی برای خودروهای خود کم نمی‌گذارند. اما برلیانس H220 در این مورد هم خیلی خوش شانس نبوده و با حداقل امکانات رفاهی وارد خط تولید و مونتاژ سایپا شده است. سانروف برقی، صندلی برقی راننده و سنسور دنده عقب امکانات قابل توجه این خودرو هستند که خب در مقایسه با امکانات متنوع دیگر چینی‌های بازار تقریبا حرفی برای گفتن ندارد.

نکته‌ی مهم بعدی مربوط به بخش فنی این خودرو است. یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 103 اسب‌بخار و گشتاور 138 نیوتن متر برای برلیانس H220 در نظر گرفته شده که هم در مدل اتومات و هم در مدل دنده‌ای با گیربکس هماهنگی ندارد. شتاب 13.7 ثانیه‌ای این خودرو هم عدد ناامید کننده‌ای است که خیلی به مذاق خریداران خوش نمی‌آید.

استهلاک بالای برلیانس یکی دیگر از نقاط ضعف آن است که قطعا بر روی بازار خرید و فروش دست دوم آن تاثیر بدی خواهد گذاشت. به علاوه بسیاری از مالکان از خدمات پس از فروش ضعیف سایپا گلایه دارند و حالا با افزایش قیمت‌ها مشکل تامین قطعات و بالا بودن قیمت آنها هم مشکلی مضاعف شده است. به این نکته توجه کنید که در بازه‌ی قیمتی برلیانس H220 این خودرو تقریبا یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. یعنی اگر به دنبال یک هاچبک جمع و جور و اقتصادی و کم مصرف هستید شاید این خودرو بتواند شما را راضی کند اما پیش از خرید، حتما آن را با نمونه‌های هم قیمت دیگر در بازار مقایسه کنید. شاید نظرتان عوض شد!

انتهای پیام/

برلیانس H200 خودروی خانواده/ نگاهی به مزیت های رقابتی برلیانس سری 200

مهمترین اصل در تصادفات رانندگی چیست ؟

نگاهی به برلیانس سری 200 / کیفیت در گروه ارزان قیمت ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی