پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو

معاون امور صنایع وزارت صمت از برنامه های این وزارت خانه برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: نخستین وظیفه‌ی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو، توجه به تولید و عرضه خودرو […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

معاون امور صنایع وزارت صمت از برنامه های این وزارت خانه برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: نخستین وظیفه‌ی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو، توجه به تولید و عرضه خودرو از طریق ساماندهی وضع موجود خودروسازان است، این وزارتخانه با پیگیری موضوعات درصدد تداوم تولید در این شرکت‌ها است.

وی با بیان اینکه تولید به ریال نیاز داشته و در حوزه قطعات وارداتی نیازمند ارز است، افزود: پس از پیگیری تداوم تولید در خودروسازی‌ها، وزارت صمت نحوه عرضه خودرو به بازار را پیگیری می‌کند که برای تحقق این مهم برنامه‌ای تحت عنوان «عدالت در توزیع و واقعی کردن تقاضا» تدوین شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مقرر است تا پایان سال ۱۵۳ هزار دستگاه خودرو با تحویل سه ماهه، (ماهانه حدود ۲۵ هزار دستگاه) در برنامه فروش فوق العاده خودروسازان به بازار عرضه شود تا بخشی از تقاضای بازار پاسخ داده شود.

سوداگری و نقدینگی عامل گرانی در بازار خودرو

صادقی نیارکی با بیان اینکه فاصله حاشیه بازار و قیمت‌های مصوب توسط شورای رقابت ناشی از نقدینگی و سوداگری است و این امر موجب رشد چشم‌گیر قیمت خودرو شده است، ادامه داد: این موضوع در طرحی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تحت عنوان طرح ساماندهی و تحول بازار خودرو در دست بررسی دارد، پیگیری می‌شود، ما نیز پیشنهادات مشخصی مانند عایدی سرمایه و گسترش پایه‌های مالیاتی جدید داریم تا خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی به عنوان کالای مصرفی بادوام برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در تلاش هستیم با همکاری با کمیسیون صنایع و معادن مجلس مدل و فرمولی برای ساماندهی بازار خودرو تدوین کنیم تا از یک سو خودروسازان دچار زیان و ضرر نشده و سود منطقی به دست آورند تا بتوانند در پلت فرم‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند و از سوی دیگر نحوه عرضه به گونه‌ای باشد که سرمایه‌های سرگردان وارد این بازار نشده و انگیزه ای برای سوداگری در بازار ایجاد نشود.

انتهای پیام/ منبع: خبرگزاری خانه ملت

مقیمی: صنعت کشور نیازمند تصمیمات سخت و سریع است

شورای رقابت سبب ضرر و زيان هنگفت صنعت خودرو و مصرف كننده نهايى شده است

تنها 10 درصد خریداران بازار خودرو مصرف کننده هستند

خرید و فروش در بازار خودرو رخ نمی دهد/ رکود بی سابقه با چاشنی قیمت های نجومی در بازار خودرو

تفاوت 100 هزار میلیارد تومانی نرخ خودرو تنها به کام دلالان است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی