پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای مطرح است نه مصرفی!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنانچه قیمت تولید با بازار آزاد زیاد شود مردم مردم آن را بعنوان کالای سرمایه ای تهیه می کنند تا سود ببرند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب و با اشاره به […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنانچه قیمت تولید با بازار آزاد زیاد شود مردم مردم آن را بعنوان کالای سرمایه ای تهیه می کنند تا سود ببرند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب و با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: ادعای تولیدکنندگان بالا بودن قیمت تمام شده است و مسئولان خودروسازی می‌گویند با قیمت بالاتری مواد اولیه برای ساخت خودرو را تهیه می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس، با بیان اینکه بازار مصرفی 2 نوع است، تصریح کرد: چنانچه قیمت تولید با بازار آزاد زیاد تفاوت نداشته باشد خودرو برای مصرف تهیه می‌شود اما اگر تفاوت قیمت زیاد و خودرو یک کالایی سرمایه‌ای باشد، مردم آن را بعنوان کالای سرمایه ای تهیه می کنند تا سود ببرند، و وضع فعلی اتفاق می‌افتد و شاهد هجوم نقدینگی به سمت بازار خودرو خواهیم بود.

فرهنگی با بیان اینکه برخی معتقدند خودرو باید در بورس عرضه شود، افزود: همچنین عده‌ای دیگر معتقدند بجای خودرو باید سهام کارخانجات خودروسازی در بورس عرضه شود.

وی در پاسخ به این سؤال که شرکت سایپا پس از بدعهدی شرکت‌های بین‌المللی و رفتن از ایران به فکر تولید داخلی به جای مونتاژ است، گفت: این موضوعات مسائل داخلی شرکت است و الزامات خود را دارد که می‌تواند به اهداف مدنظر هم برسند.

فرهنگی با طرح این سؤال که تولید واقعی به چه معنا است؟، افزود: متاسفانه برخی کالاهای خارجی را با برچسب داخلی و حتی کالاهای داخلی را با برچسب خارجی به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه ساماندهی بازار خودرو در قانون پیش‌بینی شده است، متذکر شد: باید درصد تولید داخل یک کالا به صورت برچسب بر روی آن کالا نصب شود که اگر این اقدام انجام شود مشخص خواهد شد که خودروساز ما از جمله سایپا و … چقدر در تولید داخل سهم دارد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: نصب برچسب بر روی کالا و مشخص کردن میزان تولید داخلی کالا از سوی شرکت سایپا می‌تواند عامل مشوقی برای رفتن به سوی تولید باشد.

فرهنگی اشاره کرد: مجلس از هرگونه اقدام در راستای تولید داخلی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ منبع: پرشین خودرو

لزوم خروج خودروسازی از انحصار

افت قیمت خودرو در بازار/ اثرگذاری مستقیم نوسانات نرخ ارز بر بازار خودرو

چرایی حذف ظرفیت ثبت نام خودرو در زمان قرعه کشی

اعلام قیمت های جدید خودرو طی روزهای آتی

برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو

مقیمی: صنعت کشور نیازمند تصمیمات سخت و سریع است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی