پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای I20 (5)

مهاجم تازه نفس هیوندای وارد میدان می شود/ آشنایی با هیوندای I20 N

شرکت هیوندای به تازگی از محصول جدید خود، هیوندای I20 N رونمایی کرد، خودرو اسپرت ریز اندامی با پیشرانه بنزینی که حرف زیادی برای گفتن دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این‌طور به نظر می‌رسد که خودروهای اسپرت ریز اندام به پایان عمر خود رسیده‌اند. فورد فیستا ST و فولکس‌واگن پولو GTI آخرین بازماندگان […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۴ آبان ۱۳۹۹

شرکت هیوندای به تازگی از محصول جدید خود، هیوندای I20 N رونمایی کرد، خودرو اسپرت ریز اندامی با پیشرانه بنزینی که حرف زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این‌طور به نظر می‌رسد که خودروهای اسپرت ریز اندام به پایان عمر خود رسیده‌اند. فورد فیستا ST و فولکس‌واگن پولو GTI آخرین بازماندگان نامدار این حوزه هستند.

این در حالی است که کاپرا Ibiza، آئودی S1 و رنو کلیو RS دیگر آینده‌ای ندارند. به خاطر همه این دلایل است که توسعه هیوندای i20 سری N را با وسواس زیادی دنبال می‌کنیم.

عرضه یک خودروی اسپرت با پیشرانه بنزینی در روزهایی که هیوندای در کارنامه خود تعداد زیادی محصول برقی و هیبریدی دارد را می‌توان یک جسارت تلقی کرد.

هیوندای I20 (6)

از سوی دیگر شرکت نیاز داشته تا فضایی بین دیگر تولیدات آینده‌نگر خود به ویژه سری Ioniq ایجاد کند. این در حالی است که پیش از این نیز هیوندای سال‌ها با مدل i20 WRC در مسابقات رالی شرکت کرده بود.

از فلسفه و ماهیت وجودی این خودرو که بگذریم باید نگاهی دقیق‌تر به مشخصات آن بیاندازیم. اولین نکته جذاب این خودرو رنگ آن است که شرکت برایش اسم آبی پرفورمنس انتخاب کرده است. روی هیوندای i20 N رینگ‌های اسپرت آلومینیومی 18 اینچی دیده می‌شود. یک بال عقب بزرگ سقفی خواص آیرودینامیک این محصول را تقویت می‌‌کند. قرار گرفتن حرف N روی جلوپنجره بزرگ و حتی کالیپرهای ترمز نیز تفاوت آن با ویرایش‌های استاندارد را به رخ می‌کشد.

چراغ‌های عقب در هیوندای i20 N با اصلاحی جزئی روبرو شده‌اند. هم‌چنین دیفیوزر و چراغ مه‌شکن مثلثی نیز در این قسمت دیده می‌شود. در مجموع می‌توان هفت رنگ برای بدنه انتخاب کرد که هر کدام در تضاد با رنگ رکاب‌ها خواهند بود.

هیوندای I20 (4)

داخل کابین همان تریم آبی پرفورمنس روی صندلی‌ها و فرمان اسپرت نیز دیده می‌شود. پدال‌های فلزی و گرافیک دکمه‌ها در مدل جدید جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

زیر کاپوت هیوندای i20 N یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ 204 اسب‌بخاری با 275 نیوتن‌متر گشتاور است. نسبت قدرت به وزن در این کره‌ای 171 اسب‌بخار بر تن است که عددی عالی را نشان می‌دهد. این یعنی وزن i20 N هنوز حدود 1200 کیلوگرم است.

شرکت تا این لحظه اطلاعاتی از شتاب و سرعت نهایی این خودرو ارائه نداده است. بد نیست بدانید کیا Ceed سنگین‌تر با قدرت 204 اسب‌بخاری می‌توانست به شتاب صفر تا صد 7.4 ثانیه‌ای دست پیدا کند. در ضمن فورد فیستا ST نیز شتابی 6.5 ثانیه‌ای دارد.

هیوندای I20 (2)

هیوندای برای مشتریان دو حالت جعبه‌دنده در نظر گرفته است، نسخه اول 6 سرعته دستی و دومی 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه. هیوندای برای مدل دستی، کلاچ را تقویت کرده است. هم‌چنین روی این خودرو مکانیزم محدودکننده لغزش دیفرانسیل نیز دیده می‌شود. سیستم لانچ کنترل به صورت استاندارد در هیوندای i20 N وجود خواهد داشت.

حالت‌های رانندگی شامل نرمال، اکو، اسپرت، N و N سفارشی می‌شود. در حالت آخر می‌تواند بازخورد پیشرانه، فرمان‌پذیری، ESP و کنترل دور موتور را نیز سفارشی‌سازی کرد.

هیوندای I20 (1)

هیوندای مدعی است که شاسی i20 را برای بهبود کارایی و فرمان‌پذیری، دوباره تنظیم کرده است. سیستم تعلیق شامل اتصالات و فنرهای کاملاً جدید است. در این خودرو از ترمزهای با عملکرد بالای 320 میلی‌تری جلو استفاده خواهد شد که 40 میلی‌متر بزرگ‌تر از نسخه استاندارد هستند.

قرار است هیوندای i20 N اوایل سال 2021 میلادی وارد بازار شود. قیمت همچنان اعلام نشده است. اما می‌دانیم که فورد فیستا ST حدود 28 هزار 382 دلار دارد و هیوندای باید خود را به قیمت آن نزدیک کند.

انتهای پیام/ منبع: باما

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

بازگشت به بازی!/ رنو تلیسمان بخریم یا کیا اپتیما JF؟

تبدیل کمربند ایمنی و کیسه هوا هیوندای به پوشاک!/ شیوه جدید هیوندای برای درآمدزایی

فیس لیفت جدید هیوندای سانتافه 2021

لُژ خانوادگی/ بررسی فنی هیوندای‌ آزرا 2018

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی