پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

تداوم ریزش قیمت خودرو در بازار بی مشتری

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بیان کرد: با آغاز ریزش در بازار ارز و افت قیمت خودرو در بازار، فروشندگان در بازار خودرو به صف شدند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به تداوم ریزش قیمت خودرو و رکود شدید در بازار […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۸ آبان ۱۳۹۹

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بیان کرد: با آغاز ریزش در بازار ارز و افت قیمت خودرو در بازار، فروشندگان در بازار خودرو به صف شدند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به تداوم ریزش قیمت خودرو و رکود شدید در بازار معاملات گفت: با آغاز ریزش در بازار ارز و افت قیمت خودرو در بازار، فروشندگان در بازار خودرو به صف شدند این در حالی است که به دلیل نبود خریدار معاملات در بازار خودرو به صفر رسیده است.

سعید موتمنی اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی ها از بازار خودرو، از روز گذشته روند ریزش قیمت خودرو در بازار بیش از روزهای قبل بود به طوری که پیش بینی می شود قیمت پراید با افت چند روز اخیر به کانال ۱۰۰ میلیون وارد شود.

به گفته وی در صورت ادامه روند نزولی نرخ دلار، در روزهای آتی شاهد افت بیشتر قیمت خودرو خواهیم بود.

وی در همین حال به ارتباط تنگاتنگ قیمت خودرو با نوسانات بازار ارز اشاره و تصریح کرد: رشد عجیب نرخ دلار و قفل شدن بازار خودرو در یکی دو گذشته نشان داد که تحولات بازار ارز تا چه میزان بر بازار خودرو تاثیر گذار است به طوری که با قیمت‌های فعلی نیز هیچ خریداری برای خودرو وجود ندارد و تعداد معاملات در بازار به نقطه صفر رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تاکید کرد: چنانچه در این بازار آشفته خریداری نیز پیدا شود اغلب افراد ناشی و نا آشنا به بازار هستند که با وجود نوسانات بازار ارز و شیب قیمت ها دست به چنین ریسکی می زنند.

موتمنی همچنین رشد بیش از حد و غیر واقعی قیمت ها را عاملی در تشدید رکود در بازار معاملات خودرو دانست و گفت: در جریان روند صعودی قیمت خودرو در ماههای اخیر و و امروز که بازار با شیب نزولی قیمت مواجه است آنچه که مانع مراجعه خریداران به بازار و رکود شدید بر بازار معاملات خودرو است کاهش توان مالی مصرف کنندگان است چنانچه با تدوام شرایط اقتصادی و نرخ تورم موجود هر روز قفل سنگین تری بر معاملات بازار خودرو زده می شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهادات اخیر وزارت صمت در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو و جلوگیری از حضور دلالان در بازار گفت: هر تصمیمی که در شرایط کنونی بازار خودرو از سوی وزارت صمت اتخاذ شود به طور قطع به نفع بازار و مصرف کننده واقعی خواهد بود.

وی با توجه به موافقت شورای رقابت با افزایش سه ماهه قیمت خودرو و مجوز این افزایش در پاییز تصریح کرد: با وجود نرخ تورم موجود، بررسی و افزایش قیمت تمام شده خودروها هر سه ماه یکبار منطقی است.

موتمنی در پایان با اشاره به توقف معاملات و نبود قیمت دقیق خودرو در بازار گفت: طی روزهای اخیر قیمت بسیاری از خودروها براساس آنچه که تا پیش از این بر روی کاغذ اعلام می گردید افت زیادی داشته است بر این اساس پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت ۳۰ میلیونی به ۲۲۰ میلیون رسیده است همچنین پژو ۴۰۵ و سمند نیز با افت حدود ۲۰ میلیونی با نرخ ۲۱۰ میلیون در بازار عرضه می شود در حالی که خریداری ندارد و از محصولات سایپا نیز پراید ۱۳۱ نیز که در روزهای گذشته با ریزش زیادی مواجه شده در روزگذشته به کانال ۱۰۰ میلیون وارد شد اما کماکان با این قیمت نیز مشتری در بازار وجود ندارد.

انتهای پیام/ منبع: پرشین خودرو

نرخ ارز عامل اصلی اثرگذار بر بازار خودرو است

خودروهای پرتیراژ همچنان مشمول قیمت گذاری دستوری می شوند

خودروسازان حداکثر می توانند 25 درصد قیمت محصولات خود را افزایش دهند

راهکار های واردات خودرو بدون انتقال ارز

نظرات کارشناسی مختلفی برای ساماندهی بازار خودرو کشور مطرح است/ اتخاذ هر تصمیمی، منوط به تصویب نهایی و اعلام رسمی از سوی وزارت صمت و خودروسازان است

خودروسازان مجوز افزایش قیمت پاییز را گرفتند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی