پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه_خودرو_پارک کردن در پیاده رو

نمایشگاه های خودرو در خطر پلمپ و ابطال پروانه

برخی از نمایشگاه های خودرو از حریم پیاده رو به منظور ویترین استفاده می کنند و به تذکرها بی توجه هستند. حال پلیس راهور و اماکن به صورت جدی با این افراد برخودر می کنند. مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری در رابطه با معضل سد معبر در حاشیه خیابان و پیاده رو […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۷ تیر ۱۳۹۴

برخی از نمایشگاه های خودرو از حریم پیاده رو به منظور ویترین استفاده می کنند و به تذکرها بی توجه هستند. حال پلیس راهور و اماکن به صورت جدی با این افراد برخودر می کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری در رابطه با معضل سد معبر در حاشیه خیابان و پیاده رو ها توسط نمایشگاه های اتومبیل تهران اظهار داشت: در خصوص تذکر این موضوع جلسات متعددی با اتاق اصناف و اتحادیه نمایشگاه داران صورت گرفته و از این طریق اطلاع رسانی های لازم نیز برای فعالان این حوزه به عمل آمده است.

وی ضمن اشاره به بی توجهی برخی از نمایشگاه داران به تذکرات ابلاغ شده اذعان داشت: طی برگزاری جلسات با مسئولین ذیربط مسئله مورد تاکید فعالیت واحد های تجاری این صنف در چارچوب ظرفیت نمایشگاه ها مطرح گردید که متاسفانه تعداد معدودی از این افراد همچنان به روند فعالیت خود با تجاوز به حریم پیاده روها و بعضا حاشیه خیابان ادامه می دهند.

وی در ادامه گفت: تخلفات پارک خودروها در معابر عمومی در خیابان های شاخصی از جمله شهید مطهری، سهروردی، شهید بهشتی، دکتر شریعتی و شهید دادمان و همچنین خیابان هایی در مرکز شهر تهران مانند خیابان انقلاب و کارگر نیز مشاهده می گردد.

اجرای طرح به صورت چند مرحله ای تا ابطال پروانه

وی با بیان اینکه اقدامات بازدارنده در این زمینه با همکاری پلیس راهور و پلیس اماکن تهران بزرگ انجام می گیرد تصریح کرد: طرح مشترکی را با پلیس راهور و پلیس اماکن تهران بزرگ در طول هفته اجرا می شود که در مرحله اول به تذکر و ابلاغ اخطاریه به متخطیان اکتفا می شود اما در صورت عدم توجه نمایشگاه داران خودروهایی که در پیاده رو ها پارک هستند توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل می گردند و در مراحل بعدی پلیس اماکن نسبت به پلمپ مغازه اقدام خواهد نمود.

وی افزود: در صورت تکرار مکرر تخلفات و ادامه تجاوز به حقوق شهروندان و حریم پیاده رو ها از سوی صاحبین این مشاغل، علاوه بر اینکه تخلفات مذکور قطعا در سوابق پروانه کسب و تمدید آن تاثیر گذار خواده بود همچنین به منظور ریشه کن نمودن این معضل تا ابطال برخی پروانه های کسب نیز پیش خواهیم رفت.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در ادامه خاطر نشان کرد: برخورد با متخلفین این حوزه در یک سال گذشته در حال اجرا است و در طول هفته توسط مسئولین ذیربط پیگیری می گردد.

وی در خصوص تاثیرات تذکرات و جریمه های در نظر گرفته شده برای متخلفین گفت: مسلما اقدامات صورت گرفته تاثیر گذار بوده است و آمار 70 درصدی کاهش جرائم مهر تاییدی بر عملکرد مسئولین اجرایی خواهد بود.

مهندس قدیمی در پایان اظهار داشت: بر اساس قانون نظام صنفی نظارت بر عملکرد نمایشگاه داران مستقیما زیر نظر اتحادیه است و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری پس از ابلاغ به اتحادیه و در صورت عدم انجام اقدامات لازم توسط این مرجع قانونی ذیصلاح اقدامات حمایتی لازم را صورت می دهد.

لازم به ذکر است که پلیس جریمه ای برای پارک کردن افراد در پیاده رو نیز در نظر گرفته است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی