پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیمای ایرباس

صعود 100 تا 300 درصدی قیمت بلیت هواپیما

به گفته رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی، با وجود دستور وزیر راه و شهرسازی، ایرلاین‌ها به آژانس‌های مسافرتی و دفاتر هواپیمایی ابلاغ کرده‌اند که باید قیمت‌های بلیت خود را افزایش دهند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رفیعی رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان اینکه متاسفانه در سایه […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

به گفته رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی، با وجود دستور وزیر راه و شهرسازی، ایرلاین‌ها به آژانس‌های مسافرتی و دفاتر هواپیمایی ابلاغ کرده‌اند که باید قیمت‌های بلیت خود را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رفیعی رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان اینکه متاسفانه در سایه بی نظارتی‌ها بسیاری از ایرلاین‌ها، قیمت بلیت هواپیما را در مسیرهای داخلی ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داده‌اند، اظهار کرد: با وجود دستور وزیر راه و شهرسازی، ایرلاین‌ها به آژانس‌های مسافرتی و دفاتر هواپیمایی ابلاغ کرده‌اند که باید قیمت‌های بلیت خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم مشخص شده که ایرلاین‌ها به آژانس‌ها اعلام کرده‌اند که در صورتی که قیمت‌های خود را افزایش ندهند مجوزهای آنها لغو خواهد شد و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای آژانس‌ها شده است.

رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تاکید کرد: قیمت تمامی مسیرهای هوایی توسط ایرلاین‌ها افزایش یافته و همواره با این ادعا که بالاتر از کف و یا سقف قیمت‌ها تغییری نکرده است، به صورت کامل رد می‌کنم چرا که ایجاد کف یا سقف قیمتی برای بخش هوایی معنا ندارد.

رفیعی تصریح کرد: این اقدام ایرلاین‌ها کاملا غیر قانونی است و باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای بخش‌های مختلف شده است.

رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به سابقه افزایش قیمت از سوی ایرلاین‌ها و بیان تجربه جهانی تاکید کرد: در هیچ جای قانون الزام به رعایت کف قیمت نیامده است، بلکه برای رعایت حقوق مردم، سقف قیمت فروش، کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه تعجب می‌کنم که چرا عده‌ای به دنبال جلوگیری از ارزان فروشی هستند، افزود: اجرای کف قیمت فروش بلیت هواپیما حتما به عدم شفافیت و تخریب رقابت در بازار منجر می‌شود. دولت و مجلس باید با قاطعیت جلوی این اقدامات اشتباه را بگیرند و با اتخاذ سیاست‌های درست، در برابر گران فروشی به مردم، بایستند.

رفیعی تاکید کرد: ایرلاین‌ها حق ندارند بدون اجازه و غیر قانونی اقدام به افزایش نرخ‌های بلیت خود کنند. در برخی از مسیرها قیمت‌ها به صورت جهشی رشد پیدا کرده است.

وی گفت: اگر سازمان حمایت و سایر دستگاه‌ها به این بازار و قیمت‌ها ورود پیدا نکنند، مسافران این حوزه به مرور کاهش می‌یابند.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی با اشاره به اینکه روز شنبه جلسه‌ای در انجمن شرکت‌های هوایی برگزار شد و در آن جلسه اعلام شد که به زودی کمیسیون عمران مجلس، وزیر راه و شهرسازی را برای بررسی قیمت بلیت هواپیما دعوت می‌کند و باید هرچه سریع‌تر سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

هشدار سازمان هواپیمایی به چارترکننده‌های گرانفروش بلیت

تنها افراد متمول می توانند از هواپیما استفاده کنند

شرکت های هواپیمایی عامل گرانی بلیت هواپیما نیستند

قیمت بلیت هواپیما تیکاف نمی کند

نرخ های جدید بلیت هواپیما به زودی اعلام می شود

تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما طی روزها آتی

چرا نرخ بلیت هواپیما ترکیه به 80 میلیون تومان رسید؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی