پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مشکل کمبود لاستیک سنگین تاحدودی رفع شده است

مدیر کل دفتر حمل ‌و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت: مشکل کمبود لاستیک تا حدودی با ترخیص لاستیک‌های موجود در گمرک‌های کشور رفع شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه روند توزیع لاستیک در […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

مدیر کل دفتر حمل ‌و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت: مشکل کمبود لاستیک تا حدودی با ترخیص لاستیک‌های موجود در گمرک‌های کشور رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه روند توزیع لاستیک در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای همان روند گذشته است، گفت: وسایل نقلیه سنگین بر اساس پیمایش‌هایی که انجام می‌دهند، لاستیک مورد نیاز خود را از طریق حواله‌هایی که در سامانه راهداری توزیع می‌شود، دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس رانندگان به اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها مراجعه می‌کنند و در صورتی که مشمول دریافت حواله باشند از سامانه مخصوص سازمان راهداری حواله‌های لاستیک را دریافت می‌کنند؛ که در این حواله‌ها آدرس فروشنده، آدرس نمایندگی، سایز و نوع لاستیک مشخص شده است و رانندگان می‌توانند بلافاصله بعد از واریز مبلغ، لاستیک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

باقر جوان تاکید کرد: میزان پیمایش اتوبوس‌ها برای دریافت 2 حلقه لاستیک، 10 هزار کیلومتر و میزان پیمایش کامیون‌ها هم 15 تا 20 هزار کیلومتر است که به نسبت نوع بارگیری و پیمایش می‌توانند لاستیک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه به طور تقریبی از اوایل سال ارز نوع اول که همان 4 هزار و 200 تومانی است و همچنین ارز نیمایی برای واردات لاستیک تخصیص داده شده است، افزود: لاستیک‌های وارد شده در سامانه توسعه تجارت وزارت صمت وارد شده است.

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری توضیح داد: طبق مصوبه اخیر هر لاستیکی که تا اول شهریور ماه امسال در گمرک اظهار شده باشد شامل ارز دولتی می‌شود.

وی افزود: در صورتی که بانک مرکزی پیش از این برای آن لاستیک‌ها ارز 4 هزار و 200 تومانی در نظر گرفته باشد امروز با همین نرخ می‌توانند ترخیص شوند.

باقرجوان ادامه داد: متقاضیان هم براساس حواله لاستیک و با توجه به میزان پیمایش می‌توانند در سامانه، برند و سایز لاستیک مورد نظر خود را انتخاب و آن را با ارز 4 هزار و 200 تومانی خریداری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود 300 هزار حلقه لاستیک در سامانه موجود است، گفت: 200 هزار حلقه دیگر به آن اضافه می‌شود و بنابراین 486 هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی موجود بوده است.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری در پایان تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد که لاستیک‌هایی که از طریق دیگر وارد کشور شده‌اند را هم به این سامانه اضافه کنیم تا هرچه سریعتر بازار به تعادل برسد و مشکل رانندگان در بحث کمبود لاستیک برطرف شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ناوگان جاده ای مشکل لاستیک سنگین نخواهد داشت

آغاز عرضه لاستیک‌ های ترخیص شده با نرخ ارز دولتی در بازار

نوسانات قیمتی آفت جان تولید ملی کشور/ چرا بین تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر تبعیض قائل می شوید؟

افزایش تولید 26 درصدی تولید تایر در کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی