پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای نظامی تولید کیا (1)

کیا موتورز ناوگان خودرویی ارتش کره جنوبی را تجهیز می کند

کمپانی کیا در راستا ارتقا برند خود استراتژی جدیدی به نام Plan S را در دستور کار خود قرار داده و در همین ارتباط قصد دارد تا در ساخت خودرو در حوزه نظامی نقش پررنگی ایفا کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کمپانی کیا با اتخاذ یک استراتژی جدید به نام Plan S خود […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۹

کمپانی کیا در راستا ارتقا برند خود استراتژی جدیدی به نام Plan S را در دستور کار خود قرار داده و در همین ارتباط قصد دارد تا در ساخت خودرو در حوزه نظامی نقش پررنگی ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کمپانی کیا با اتخاذ یک استراتژی جدید به نام Plan S خود را برای تحولات هویتی و ارتقای برند آماده می‌کند. برای زمینه‌سازی این اتفاق مهم خودروساز کره‌ای قصد دارد از سال آینده لوگوی خود را عوض کرده و در تولید محصولاتش بر فاکتورهایی چون عملکرد فنی، طراحی جذاب و نوآوری تمرکز داشته باشد.

در کنار این مساله، کیا همکاری‌هایی را نیز با دولت کره جنوبی آغاز خواهد کرد که هدف اصلی آن، توسعه یک پلتفرم استاندارد برای خودروهای نظامی 2.5 و 5 تُنی در مدت زمانی کوتاه خواهد بود. به گفته کیا پروتوتایپ‌های مربوطه در عرض یک سال آینده ساخته خواهند شد تا دولت از سال 2021 نسبت به ارزیابی آنها اقدام کند. انتظار می‌رود نسخه نهایی این خودروها از سال 2024 به کار گرفته شوند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، خودروهای نظامی ساخت کیا با مدل‌های 2.5 و 5 تنی که اکنون در حال خدمت هستند، جایگزین خواهند شد. گفته می‌شود این خودروها از آخرین گجت‌ها و تجهیزات موجود سود خواهند برد. موتور 7 لیتری دیزلی، گیربکس خودکار، دستیار پارک عقب، سیستم دید اطراف خودرو، مسیریاب ماهواره‌ای و چند قابلیت حاضر در خودروهای تجاری، برخی از ویژگی‌هایی هستند که به آنها اشاره شده است.

شرکت کیا تایید کرده که یک خودروی 5 تنی ضد گلوله نیز توسعه خواهد داد. پلتفرم مربوط به این خودرو بعدا برای تولید سایر مدل‌های نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علاوه‌بر این‌ها، کیا به اکتشاف در زمینه نحوه بهره‌برداری از تکنولوژی پیل سوختی، فناوری خودران و پیشرانه‌های الکتریکی در خودروهای نظامی خواهد پرداخت. این کمپانی همچنین یک خودروی نظامی همه‌جارو بر مبنای شاسی‌بلند موهاوی تولید خواهد کرد تا در مناطق و عملیات غیرنظامی خدمت‌رسانی کند.

این نخستین تلاش کیا برای تولید خودروهای نظامی محسوب نمی‌شود، چرا که خودروساز کره‌ای تجربه ساخت چنین مدل‌هایی در اواخر دهه هفتاد میلادی را در کارنامه دارد. در آن مقطع کیا موفق به تولید 9 خودروی نظامی مختلف در تیراژ حدود 140 هزار دستگاه شد.

ناگفته نماند تجاربی که کیا از ساخت خودروهای نظامی جدید بدست خواهد آورد، می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت بیشتر محصولات این شرکت باشد.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

باشگاه یک میلیاردی ها/ سدان‌ های نسبتا بزرگ به‌علاوه و منهای یک میلیارد تومان در بازار دست‌دوم‌ها

بازگشت به بازی!/ رنو تلیسمان بخریم یا کیا اپتیما JF؟

پهلوان ها نمی میرند!/ کیا موهاوی بخریم یا تویوتا پرادو؟

کیا سورنتو هیبریدی ، محبوب کره ای در راه ورود به بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی