پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

بازار خودرو در شوک به سر می برد/ بازار قفل شده است

به گفته فعالان بازار خودرو، دلال‌ها به قیمت قبل خریده‌اند و باید ارزان‌تر بفروشند، به همین دلیل مقاومت می‌کنند و بازار قفل است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: اگر به شهریورماه برگردیم که قیمت ارز حدود 25500 تومان بود، پراید […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۹

به گفته فعالان بازار خودرو، دلال‌ها به قیمت قبل خریده‌اند و باید ارزان‌تر بفروشند، به همین دلیل مقاومت می‌کنند و بازار قفل است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: اگر به شهریورماه برگردیم که قیمت ارز حدود 25500 تومان بود، پراید در بازار حدود 97 میلیون تومان و پژو 206 حدود 190 میلیون تومان بود. قیمت ارز تاثیر خود را می‌گذارد و تاثیر آن را تا چند ساعت آینده در بازار در خواهیم دید.

وی افزود: در یکی دو ماه اخیر که قیمت دلار از 25 هزار تومان به 30 هزار تومان رسید معامله انجام نمی‌شد و قیمت‌ها روی کاغذ تغییر می‌کرد. اما امروز اگر قیمت ارز به زیر 25 هزار تومان برسد در بازار خودرو اتفاقاتی خواهد افتاد.

نعمت الله کاشانی نسب نیز در مورد تاثیر کاهش قیمت ارز و طلا روی قیمت خودرو اظهار کرد: کاهش قیمت ارز و طلا قطعا روی بازار خودرو تاثیر می‌گذارد اما الان معاملات به طور کلی قطع است. یعنی هیچکس خودرو نمی‌خرد، دلال‌ها هم به قیمت قبل خریده‌اند و باید ارزان‌تر بفروشند، به همین دلیل مقاومت می‌کنند و بازار قفل است.

وی افزود: دلال‌ها می‌خواهند به همان قیمت که خریده‌اند بفروشند، کسی هم به آن قیمت نمی‌خرد وقتی دلار ریزشی است و کسی جرات خرید ندارد چون فکر می‌کند ممکن است روز بعد ارزان‌تر بخرد و همینطور هم است.

کاشانی نسب تصریح کرد: قیمت‌های اعلامی شاید مثل قبل باشد که برای آن هم خریداری وجود ندارد‌.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

بازار خودرو سه قیمتی است/ شورای رقابت، قیمت بازار و قیمت ادعایی خودروسازان

کاهش نرخ ارز سبب افت شدید تقاضا در بازار خودرو شده است

دلالان، کاهش ارزش پول ملی و تغییر نرخ ارز، عوامل افزایش قیمت خودرو

تدوین طرحی برای صنعت خودروسازی در مجلس

قیمت خودرو همچنان روند نزولی را طی می کند

سکان قیمت گذاری 55 درصد خودروهای تولید داخل در اختیار شورای رقابت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی