پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی برتر

سال گذشته کمتر از 400 هزار دستگاه خودرو معاینه فنی برتر گرفته اند

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: سال گذشته کمتر از 400 هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند که این به معنای آن است که سیستم پالایش آن‌ها درست کار نمی‌کند و آلودگی وارد شهر می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین شهیدزاده مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۰ آبان ۱۳۹۹

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: سال گذشته کمتر از 400 هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند که این به معنای آن است که سیستم پالایش آن‌ها درست کار نمی‌کند و آلودگی وارد شهر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسین شهیدزاده مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه آن زمان که گشایش اقتصادی بود و دولت‌ها می‌توانستند به تهران کمک کنند، اما این کار را نکردند، اظهار کرد: به جز 100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوسی که هفته گذشته از سوی شهرداری تهران به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد، چند سال است که اتوبوس دیگری به تهران اضافه نشده است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً 82 و نیم درصد هزینه خرید اتوبوس‌ها را دولت و 17 و نیم درصد را نیز شهرداری‌ها پرداخت می‌کردند، اما مدتی است که به این شکل عمل نمی‌شود، اظهار کرد: اگر خودرو‌های شخصی به اندازه کافی سالم نباشند، آلودگی تولید می‌کنند و این آلودگی در شرایط موجود در افزایش تلفات ناشی از کرونا مؤثر است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه سال گذشته کمتر از 400 هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند که 90 درصد خودرو‌های تهران انژکتوری هستند و قاعدتاً همه آن‌ها باید بتوانند معاینه فنی دریافت کنند، اشاره کرد: وقتی انبوه خودرو‌های تهران موفق به اخذ معاینه فنی نمی‌شوند، این به معنای آن است که سیستم پالایش آن‌ها درست کار نمی‌کند و آلودگی وارد شهر می‌کنند.

شهیدزاده با بیان اینکه سال گذشته تنها حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند و انبوه خودرو‌هایی که معاینه فنی خود را از این مراکز نگرفتند، احتمالاً به مراکزی در خارج از تهران مراجعه کرده‌اند که شرایط سهل‌گیرانه‌ای دارند، تصریح کرد: از یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرویی که سال گذشته به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند، کمتر از 400 هزار دستگاه خودرو موفق به دریافت معاینه فنی برتر شدند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نحوه مقابله با آلودگی هوا بسیار ناکارآمد است

پیشنهاد ستاد معاینه فنی برای تردد خودروها در روزهای آلوده

باید داشتن معاینه فنی برتر در تهران اجباری شود

تاثیر آلودگی بر افزایش تلفات کرونایی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی