پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معرفی هیوندای کنا/ کراس اوور برقی با 200 اسب بخار قدرت

شرکت هیوندای از کراس اوور شهری تمام برقی خود با شعاع حرکتی ۴۸۴ کیلومتر و پیشرانه ۲۰۰ اسب ‌بخاری به نام هیوندای کنا رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو برخلاف تصور عموم، رکورد جهانی بیشترین مسافت طی‌شده با یک خودرو برقی تولید انبوه، به محصولات تسلا یا تولیدات خودروسازان ژاپنی تعلق ندارد. در […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۲ آبان ۱۳۹۹

شرکت هیوندای از کراس اوور شهری تمام برقی خود با شعاع حرکتی ۴۸۴ کیلومتر و پیشرانه ۲۰۰ اسب ‌بخاری به نام هیوندای کنا رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

برخلاف تصور عموم، رکورد جهانی بیشترین مسافت طی‌شده با یک خودرو برقی تولید انبوه، به محصولات تسلا یا تولیدات خودروسازان ژاپنی تعلق ندارد.

در سال ۲۰۱۸، مدل استاندارد هیوندای کونا توانست در پیست مثلثی و مدور لاسیتز‌رینگ آلمان (Lausitzring)،ا۱۰۲۶ کیلومتر را با یک شارژ طی کند و رکورددار شود. این خودرو با کارکرد قابل قبول در ارتفاع ۵۷۳۱ متری کوهستان‌های تبت نیز دارای رکورد ویژه در کتاب گینس است.

تا امروز ۱۲۰ هزار دستگاه کنا برقی در دنیا فروخته شده که سهم کشورهای اروپایی، تقریبا ۵۰ درصد بوده است. از سال ۲۰۲۰ خط تولید جدیدی برای کنا در جمهوری چک راه‌اندازی شد تا پاسخگوی تقاضا برای این کراس‌اور شهری باشد. هیوندای کونا همچنان بر اساس نسل اول مدل ۲۰۱۷ در کره جنوبی، چین و الجزایر مونتاژ می‌شود.

برای سال ۲۰۲۱، چهره کنا متحول خواهد شد و فیس‌لیفت جامع خواهد داشت. چراغ‌های اصلی در مدل جدید، باریک‌تر شده‌اند و فاقد فریم‌ کروم هستند.

هیوندای کنا (2)

جزئیات و طرح‌های ظاهری روی جلوپنجره کنا ۲۰۲۰، از مدل آینده حذف خواهند شد و حتی ادوات متصل‌کننده‌ی چراغ‌های جلو به یکدیگر، وجود نخواهند داشت. با این ترفند، خط اتصال کاپوت جلو به بدنه بسیار باریک‌ و محو شده است. چراغ‌های داخل سپر نیز حالتی مدرن و متفاوت خواهند داشت.

در نمای پشت، ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ که سرتاسر سپر و بخش بزرگی از گلگیرهای عقب را پوشش می‌دادند از کنا ۲۰۲۱ حذف خواهند شد. در نمای جانبی هم قطعات پلاستیکی رکاب‌ها به‌وضوح کاهش پیدا خواهد کرد. چرخ‌های جدید با چراغ عقب‌های متفاوت، دیگر تغییرات کونا ۲۰۲۱ نسبت به مدل فعلی هستند.

نسخه پایه از کونا الکتریک، ۱۳۶ اسب‌ بخار قدرت دارد و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۰ ثانیه فراهم می‌کند. این خودرو مجهز به باتری‌های ۳۹/۲ کیلووات ساعتی است و شعاع حرکتی ۳۰۵ کیلومتر خواهد داشت. دیگر مدل کنا الکتریک با قدرت ۲۰۴ اسب‌ بخار تولید می‌شود و ۸ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شعاع حرکتی این خودرو به لطف باتری ۶۴ کیلووات ساعتی به ۴۸۴ کیلومتر می‌رسد. هر دو مدل هیوندای کنا الکتریک از ابتدای شروع حرکت، گشتاور ۳۹۵ نیوتن‌متر تولید می‌کنند.

اتصال کنا الکتریک به شارژ DC با قدرت ۱۰۰ کیلووات در مدت‌زمان ۴۷ تا ۵۴ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها را تکمیل می‌کند. شارژ خودرو هنگام استفاده از شارژر سه‌فاز AC در ایستگاه‌های ویژه، سریع‌تر خواهد بود. سیستم‌های برقی کنا با ۱۷۰ هزار ایستگاه شارژ شهری در سراسر اروپا هماهنگ هستند. شارژ کامل این خودرو با برق شهری، ۷ تا ۹/۵ ساعت در مدل‌های مختلف زمان می‌برد.

هیوندای کنا (4)

دیگر نکته مهم برای کونا الکتریک ۲۰۲۱، فهرست نسبتا کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی است که برای مدل قبلی، قابل سفارش نبود. اتصال خودرو به اینترنت، علاوه‌بر امکان به‌روزرسانی نرم‌افزاری و رفع ایرادات فنی، ارتباط مجازی با مرکز سرویس و تعمیر را بدون نیاز به راننده انجام می‌دهد.

هیوندای کنا (9)

مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی هیوندای اسمارت سنس (SmartSense) در کنا الکتریک ۲۰۲۱ به شرح زیر هستند:

هشدار نقطه کور (BCA)

هشدار برخورد از پشت

هشدار جلوگیری از برخورد هنگام خروج از پارک (LVDA)

هشدار خروج ایمن از خودرو (SEW)

هشدار فراموشی اجسام یا کودکان در صندلی عقب (RSA)

ترمز خودکار جلوگیری از برخورد با عابر پیاده و دوچرخه‌سوار (FCA-Ped)

کروز کنترل هوشمند با توقف و حرکت خودکار (SCC w / S&G)

کمک به مانور خودرو بر اساس تغییر جهت خط جاده (LFA)

سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط (LKA)

هشدار محدودیت سرعت (ISLW)

تشخیص هوشیاری راننده (DAW)

انتهای پیام/ منبع: زومیت

مهاجم تازه نفس هیوندای وارد میدان می شود/ آشنایی با هیوندای I20 N

تبدیل کمربند ایمنی و کیسه هوا هیوندای به پوشاک!/ شیوه جدید هیوندای برای درآمدزایی

فیس لیفت جدید هیوندای سانتافه 2021

خودرو هیوندای خود را در خانه بسازید!

معرفی هیوندای توسان مدل 2021

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی