پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطار

آمادگی شرکت های ریلی برای اجرا طرح ممانعت از ورود مسافران کرونایی

مدیر عامل شرکت رجا تصریح کرد: شرکت‌های ریلی این آمادگی را دارند که طرح ممانعت از ورود مسافران کرونایی را به صورت کامل اجرا کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد رجبی مدیر عامل شرکت رجا با بیان اینکه هنوز سامانه‌ بانک اطلاعات بیماران کرونایی در اختیار شرکت‌های حمل‌ونقلی قرار نگرفته و این اقدام […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

مدیر عامل شرکت رجا تصریح کرد: شرکت‌های ریلی این آمادگی را دارند که طرح ممانعت از ورود مسافران کرونایی را به صورت کامل اجرا کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد رجبی مدیر عامل شرکت رجا با بیان اینکه هنوز سامانه‌ بانک اطلاعات بیماران کرونایی در اختیار شرکت‌های حمل‌ونقلی قرار نگرفته و این اقدام تنها در حد پیشنهاد از طرف وزارت بهداشت بوده است، گفت: چندی پیش وزارت بهداشت به ما اعلام کرده بود که همزمان با ارائه فهرست بیماران کرونایی توسط یک سامانه جامع، شرکت‌های ریلی مانع از ورود مسافران درگیر کرونا شوند.

وی ادامه داد: در همان ابتدا شرکت راه‌آهن و تمامی شرکت‌های حمل و نقل ریلی رجا آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کردند تا مانع از ورود بیماران کرونایی شوند، اما هنوز هیچ سامانه‌ای در اختیار شرکت‌های حمل و نقلی قرار نگرفته است.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا توضیح داد: هم اکنون از نامه معاون وزیر بهداشت در رابطه با همراه داشتن تست منفی کرونا بی اطلاع هستم و تنها از ورود مسافرانی که نام آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت قرار داشته باشد جلوگیری می‌کنیم که البته این سامانه هم هنوز کامل نیست.

رجبی بیان کرد: وزارت بهداشت هنوز به مراکز درمانی برای تکمیل اطلاعات متصل نیست و این اطلاعات هنوز تکمیل نشده است تا در اختیار شرکت‌های حمل و نقل ریلی قرار بگیرد.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی تصریح کرد: شرکت راه‌آهن و تمامی بخش‌های حمل و نقلی این آمادگی را دارند که مانع از ورود مسافران کرونایی شوند، اما هنوز سامانه وزارت بهداشت در این رابطه تکمیل نشده است.

به گفته رجبی، شرکت‌ها این آمادگی را دارند که طرح ممانعت از ورود مسافران کرونایی را به صورت کامل اجرا کنند.

در همین رابطه چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در رابطه با جلوگیری از ورود مسافران کرونایی به ناوگان حمل و نقل گفت: در پایانه‌های ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی از سامانه‌‌ای که طبق آن مسافران مبتلا به کرونا مشخص می‌شوند، استفاده می‌شود و از ورود مسافرانی که تست مثبت کرونا دارند جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است، به تازگی علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرعامل راه‌آهن و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع اجتناب از هرگونه جابه‌جایی مسافر، به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت تست کرونا اعلام کرده است: در راستای اجرای بند هفت مصوبه جلسه چهل‌ودوم ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد عدم جابه‌جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا از تاریخ ۲۸ آبان ۹۹ هرگونه جابه‌جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت تست کرونا ممنوع است.

نامه وزارت بهداشت

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اعمال طرح فاصله گذاری اجتماعی در قطار های رجا

ناوگان جاده ای مشکل لاستیک سنگین نخواهد داشت

هدف ايران خودرو ، كاهش هزينه هاي لجستيك و قيمت تمام شده محصول

زیرساخت ها و سهم حمل بار ریلی ایران خودرو توسعه می‌یابد

نقش قطارهای حومه در کاهش آلودگی هوا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی