پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باتری خودرو 2

صعود 50 درصدی قیمت باتری خودرو

طبق بررسی میدانی صورت گرفته قیمت باتری های تولید داخل بین 50 تا 100 درصد افزایش یافته و بازار این قطعه را مشکلاتی رو به رو شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به زعم تعمیرکاران خودرو، باتری‌های تولید داخل بین ۵۰ تا صد در صد گران شده‌اند و باتری‌های وارداتی هم عمر زیادی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

طبق بررسی میدانی صورت گرفته قیمت باتری های تولید داخل بین 50 تا 100 درصد افزایش یافته و بازار این قطعه را مشکلاتی رو به رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

به زعم تعمیرکاران خودرو، باتری‌های تولید داخل بین ۵۰ تا صد در صد گران شده‌اند و باتری‌های وارداتی هم عمر زیادی ندارند، به طوری که بعد از ۴ الی ۵ ماه به مشکل برمی‌خورند.

فعالان صنف باتری علت عمر کوتاه باتری‌های خارجی را ماندن طولانی‌مدت این کالاها در گمرک یا دیر رسیدن به کشور به دلیل تحریم‌ها می‌دانند و از آنجا که باتری‌های خارجی تنها ۶ ماه گارانتی دارند، در عمل بعد از اتمام مدت گارانتی به دست مشتری ایرانی می‌رسند و کارایی لازم را ندارند.

افزایش قیمت باتری هم در سال جاری بین ۵۰ تا صد در صد عنوان می‌شود که یکی از عوامل مطرح شده از سوی فعالان این صنعت، نرخ ارز است. علاوه بر آن مواد اصلی تشکیل دهنده باتری سرب است و قیمت سرب در کشور ما به دو عامل بستگی دارد، عامل اول، قیمت تعیین شده در بورس فلزات گرانبها در لندن است و عامل دوم، نرخ ارز است که به صورت روزانه بر قیمت سرب اثر دارد، با توجه به این عوامل، به گفته فعالان این صنف، قیمت باتری به طور مرتب در حال تغییر است.

اینجا بیشتر بخوانید: چه زمانی عمر باتری خودرو به پایان می رسد؟

فعالان این صنف همچنین متوسط گارانتی باتری تولید داخلی را ۱۵ ماه می‌دانند که سبب می‌شود حتی در صورت خرابی، امکان پاسخگویی در مورد آن وجود داشته باشد.

نوسان قیمت باتری در ایران در حالی رخ می‌دهد که در میان قطعات برقی خودرو، باتری یکی از مهمترین قطعات است چراکه خودرو بدون باتری توان حرکت ندارد. در این شرایط می‌توان به تولید باتری در داخل توجه بیشتری نشان داد، چراکه کیفیت باتری آن مطلوب است و در عین حال ضمانت‌های قابل اتکا دارد، اما در عین حال تولیدکنندگان باتری در داخل کشور تعداد محدودی را شامل می‌شوند. با این حال تولیدکنندگان این کالا می‌گویند باتری به تعداد کافی وجود دارد اما به دلیل نوسانات نرخ ارز در ماه‌های گذشته، قیمت آن بالا است.

به گفته فعالان صنعت تولید باتری، تا چند سال پیش باتری در سبد حمایتی دولت بود اما امروز این حمایت‌ها قطع شده است و این در حالی است که این کالا به شدت نیازمند حمایت دولت است. در شرایط فعلی ارز لازم برای واردات مواد اولیه باتری از کانال بانکی تامین شود و با وجود اهمیت باتری در صنعت خودروی کشور، این کالا در دسته کالاهای اساسی قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ منبع: قطعه نیوز

استارت نخوردن خودرو چه دلایلی دارد؟

تسلا به دنبال خرید باتری ساز آلمانی

افزایش قیمت ارز عامل صعود 80 درصدی قیمت باتری خودرو

داخلی سازی باتری موتورسیکلت های برقی در دستورکار قرار گرفت

چه زمانی عمر باتری خودرو به پایان می رسد؟/ آشنایی با روش های جلوگیری از خراب شدن زودهنگام باتری خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی