پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شهر تهران

نقش استارتاپ‌ها در روز مبادا/ نگاهی به اثرات کرونا بر صنعت حمل‌ و نقل ایران

شرکت های استارتاپی که تا چندی پیش شاید از آن ها تنها به عنوان ایده های جذاب یاد می شد حالا این روزها با وجود پاندمی نفس گیر کرونا نقش یک اهرم مهم و حیاتی در بخش ها و صنایع کشور را بازی می کنند. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو پیش از آن‌که […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

شرکت های استارتاپی که تا چندی پیش شاید از آن ها تنها به عنوان ایده های جذاب یاد می شد حالا این روزها با وجود پاندمی نفس گیر کرونا نقش یک اهرم مهم و حیاتی در بخش ها و صنایع کشور را بازی می کنند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

پیش از آن‌که کرونا بیاید و همه معادلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی، بهداشتی و فرهنگی را بر هم بریزد، باز هم صنعت حمل‌ونقل و تمامی وابسته‌هایش در ایران اوضاع ایده‌آلی نداشتند.

خودروهای فرسوده بسیاری در شهرها آمد و شد می‌کردند، سیستم حمل‌ونقل عمومی تکاپو جمعیت شهرهای بزرگ بالاخص پایتخت را نمی‌داد، جاده‌ها و تصادف‌های سنگین و پرخطر آمار ناخوشایندی داشت، سیستم خرید و فروش سنتی خودروهای دست دوم مشکلات زیادی ایجاد کرده بود و… البته تلاش‌های بسیاری از سوی مسئولان و برنامه‌ریزان برای کاستن از مشکلات این صنعت طی سال‌های اخیر صورت گرفته است.

اما موضوع این است که مدیریت این صنعت عظیم در کشور با بروز و پاندمی یک بیماری کشنده در مقیاس وسیع و مشکلات عدیده‌ای که پیش از این با آنها دست‌ و پنجه نرم می‌کرد، می‌توانست منجر به معضلات بزرگ و غیر قابل بازگشتی شود.

مسائلی که در وهله نخست اشتغال خیل عظیمی از شهروندان فعال در این صنعت را نشانه می‌گرفت و بالقوه این ظرفیت را داشت که حجم بزرگی بر جمعیت جامعه بیکاران کشور بیفزاید.

در این شرایط بود که استارتاپ‌ها جان دوباره گرفتند و در روز مبادا به کمک مدیریت کلان برای کنترل اوضاع آمدند.

تهران

استارتاپ‌هایی که تا پیش از کرونا کم‌تر مورد توجه بودند، به اهرم مهمی برای ترددهای کم‌تر، مدیریت آمد و شدها، ارائه راهکارهای نوین برای پرداخت با پرهیز از به‌ کار بردن پول کاغذی، کاستن از رفت و آمدهای غیر ضروری برای خرید و فروش و سرویس‌های اولیه خودرو و… شدند.

حتی ظرفیت‌های فضای آنلاین نیز بیش‌تر از قبل به یاری برنامه‌ریزان آمد تا حتی شده اندکی از صف‌های طولانی در برخی مراکز وابسته به صنعت حمل‌ونقل بکاهند.

مدیریت پیک‌های موتوری کمک شایانی به کاستن از ازدحام در فروشگاه‌ها کرد و استقبال از خرید آنلاین به جایی رسید که استارتاپ‌های فعال در زمینه فروش اینترنتی ناچار به جذب نیرو در بخش حمل‌ونقل شدند و در عمل فرصت‌های شغلی تازه‌ای نیز در این صنعت پدیدار شد.

در نهایت درست است که کرونا بر درآمد اقشار زحمتکشی که در صنعت حمل‌ونقل شهری و درون‌شهری کشور فعال‌اند اثر غیرقابل انکاری گذاشته، اما در همین شرایط نیز اگر کم‌اعتمادی گذشته از سوی بسیاری از مردم کشور به فضای آنلاین و استارتاپی ادامه می‌یافت، شاید این قشر لطمه‌های بیش‌تری را متحمل می‌شدند.

کرونا در شرایط بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه ایالات متحده آمریکا، نمکی بر زخم‌های اقتصادی مردم پاشید و بسیاری از کسب و کارها را به ورطه نابودی و ورشکستگی کشاند، اما هماهنگی با سبک زندگی هوشمند و آنلاین را در ایران و سایر نقاط جهان سرعت بخشید. موضوعی که به نظر می‌رسد حتی پس از پایان پاندمی نیز هم‌چنان به رشد خود ادامه دهد.

نوشته : روزبه خندان 

انتهای پیام/

بهره گیری از هوش مصنوعی به منظور بهینه سازی تردد در شهر

1200 دستگاه کامیون در انتظار اخذ تائیدیه برای ترخیص از گمرک

مشکل کمبود لاستیک سنگین تاحدودی رفع شده است

ورود 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان عمومی

بازنگری پرفایده بر فرآیندهای مهندسی/ شرکت‌های دانش‌بنیان به یاری زیر ساخت‌های صنعت خودرو می‌آیند

ضریب اشغال صندلی های اتوبوس بین شهری تا 38 درصد کاهش یافت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی