پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی پور اسپرت (2)

پمپ بنزین، پاتوق بوگاتی شیرون با مصرف 29 لیتر در 100 کیلومتر!

طبق بررسی های صورت گرفته، شیرون پبور اسپرت در هر صد کیلومتر ترکیبی 23.5 لیتر سوخت می سوزاند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو پس از معرفی شیرون در سال 2016، بوگاتی تاکنون چند نسخه متفاوت از این ابرخودروی هیجان‌انگیز را توسعه داده است. پیور اسپرت (Pur Sport) یکی از این نسخه‌هاست که با تمرکز […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ آذر ۱۳۹۹

طبق بررسی های صورت گرفته، شیرون پبور اسپرت در هر صد کیلومتر ترکیبی 23.5 لیتر سوخت می سوزاند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

پس از معرفی شیرون در سال 2016، بوگاتی تاکنون چند نسخه متفاوت از این ابرخودروی هیجان‌انگیز را توسعه داده است. پیور اسپرت (Pur Sport) یکی از این نسخه‌هاست که با تمرکز بر پیست توسعه پیدا کرده و در مقایسه با شیرون استاندارد هندلینگ بهتری دارد.

نیروبخش شیرون پیور اسپرت هم همان موتور معروف 8 لیتری 16 سیلندر است. اگر چه قدرت این موتور در رقم 1479 اسب بخار ثابت باقی مانده، اما دور موتور مجاز آن 200 واحد افزایش یافته و محدود قرمز اینک از 6900 دور شروع می شود.

بوگاتی پور اسپرت (4)

طبیعتا با وجود چنین موتور حجیمی نباید انتظار مصرف سوخت مناسبی از شیرون پیور اسپرت و دیگر محصولات را بوگاتی داشت.

طبق اسناد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) مشخص شده شیرون پبور اسپرت در هر صد کیلومتر ترکیبی 23.5 لیتر سوخت را دود می‌کند! این رقم در اتوبان اندکی بهتر بوده و به 18 لیتر کاهش می‌یابد. بد نیست بدانید داج دورانگوی متعلق به دهه 90 میلادی مصرف سوخت مشابهی دارد.

اما شیرون پور اسپرت در شهر خوش‌اشتهاتر بوده و در هر صد کیلومتر 29.4 لیتر سوخت از باک کم می‌کند! برای مقایسه باید گفت مصرف سوخت نسخه استاندارد شیرون در شهر، اتوبان و حالت ترکیبی به ترتیب با 26.1، 16.8 و 21.3 لیتر در هر صد کیلومتر برابر است.

بوگاتی پور اسپرت (4)

آنطور که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تخمین زده، مالکان این ابرخودروی فرانسوی در یک دوره 5 ساله حدود 15 هزار دلار بیشتر از دارندگان مدل‌های معمولی، برای تامین سوخت هزینه خواهند کرد.

بوگاتی پور اسپرت (1)

ذکر این نکته ضروی است شیرون پیور اسپرت و سایر تولیدات بوگاتی با هدف سفرهای داخل شهری و یا مسافرت‌های بین شهری ساخته نمی‌شوند. در کنار این، فاکتوری مثل مصرف سوخت برای یک فرد ثروتمند که چند میلیون دلار از اندوخته خود را صرف خرید مدلی از بوگاتی می‌کند، اهمیتی ندارد.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

لوگوی 110 ساله بوگاتی چه رازهایی در دل دارد؟

میلیاردر عشق ماشین!/ مانی خوشبین و کلکسیونی از خاص ترین خودروهای جهان

بوگاتی فروخته می شود؟

دانستنی های جالب از بوگاتی!/ برندی ایتالیایی از مادر فرانسوی و پدری آلمانی!

بوگاتی برای بچه ها هم خودرو تولید کرد/ اسباب بازی 35 هزار دلاری بوگاتی برای بچه ها معرفی شد

عنوان سریعترین خودرو از آن کدام خودروساز است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی