پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای در گمرک مانده

اکثر خودروهای وارداتی گمرکات بوشهر مشمول قانون قاچاق است

مدیرکل گمرک بوشهر در خصوص وضعیت خودروهای وارداتی مانده در گمرکات بوشهر گفت: خودروهایی که به مرجع قضایی معرفی شده مشمول قانون قاچاق هستند و در صورتی که حکم تبرئه بگیرند بر اساس مصوبه گذشته دولت نیاز به مصوبه جدید نداشته و قابل ترخیص هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بهروز قره بیگی مدیرکل […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۸ آذر ۱۳۹۹

مدیرکل گمرک بوشهر در خصوص وضعیت خودروهای وارداتی مانده در گمرکات بوشهر گفت: خودروهایی که به مرجع قضایی معرفی شده مشمول قانون قاچاق هستند و در صورتی که حکم تبرئه بگیرند بر اساس مصوبه گذشته دولت نیاز به مصوبه جدید نداشته و قابل ترخیص هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بهروز قره بیگی مدیرکل گمرک بوشهر در خصوص اینکه چه تعداد خودرو سواری در گمرکات استان بوشهر مانده و امکان ترخیص آنها وجود ندارد، اظهار کرد: بر اساس مصوبات سال 98 دولت همه خودروهایی که با ثبت سفارش معتبر قابلیت ترخیص داشت تشریفات آنها انجام شد. در حال حاضر 100 دستگاه خودرو به دلیل مشکل ثبت سفارش نتوانستند ترخیص شوند و به همین دلیل متروکه شده و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ابلاغ شده است.

وی گفت: همچنین بالغ بر 1040 دستگاه خودرو سواری با توجه به مشکلات ثبت سفارش، پرونده قضایی دارند که تحت رسیدگی بوده و هنوز حکم قطعی آنها صادر نشده است. در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و اخیراً نیز رئیس دادگستری و بازرسی و استان بازدیدی داشتند.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه این خودروها بیشتر مربوط به 2 شرکت هیوندای کره و تویوتا ژاپن و همچنین یک دستگاه ب ام و است، بیان کرد: خودروهایی که به مرجع قضایی معرفی شده مشمول قانون قاچاق هستند و در صورتی که حکم تبرئه بگیرند بر اساس مصوبه گذشته دولت نیاز به مصوبه جدید نداشته و قابل ترخیص هستند.

قره‌بیگی ادامه داد:‌ علاوه بر این خودروها، 40 دستگاه خودرو سواری بالای 2500 سی‌سی وجود دارد که متروکه شده و به سازمان اموال تملیکی ابلاغ شد.

انتهای پیام/ منبع: فارس

دستکاری قطعات خودروهای وارداتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس

وزیر صمت شرط عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرد

1200 دستگاه کامیون در انتظار اخذ تائیدیه برای ترخیص از گمرک

112 کانتینر قطعات قاچاق خودرو شناسایی و توقیف شد

تکذیب خبر ترخیص 1048 دستگاه پورشه از گمرکات کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی