پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

تولید ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو برنامه خودروسازان در سال آینده

به گفته معاون وزیر صمت، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مجموعه خودروسازان کشور سال آینده بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو تولید خواهند کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت در جلسه‌ی کمیسیون حمایت تولید ملی با فعالان صنعت خودرو اظهار کرد: هدف‌گذاری شده تا از ابتدای […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۹

به گفته معاون وزیر صمت، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مجموعه خودروسازان کشور سال آینده بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو تولید خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت در جلسه‌ی کمیسیون حمایت تولید ملی با فعالان صنعت خودرو اظهار کرد: هدف‌گذاری شده تا از ابتدای دی تا تیر سال آینده به مدت 6 ماه جهش تولید 50 درصدی، در تولید خودرو داشته باشیم.

سید جواد سلیمانی مدیرعامل شرکت سایپا نیز در این جلسه گفت: خودرو‌های داخلی به طور متوسط حدود دو هزار دلار ارزبری دارند که 600 دلار آن مواد اولیه است.

وی افزود: برای داخلی سازی قطعات خودرو تا کنون 82 طرح ساخت داخل را با وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کرده ایم.

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت کاهش ارزبری تولیدات داخلی گفت: هم اکنون قیمت خودرو‌های تولید داخل بیش از 6 هزار دلار است که می‌توان میزان ارزبری را کاهش داد.

وی گفت اگر مجموعه‌های قطعه سازی که فناوری پایین دارند با یکدیگر تجمیع شوند با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانند قیمت تمام شده کمتری داشته باشند.

منطقی افزود: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی می‌کنیم با تعریف طرح‌های مختلف و باز مهندسی برخی خودروها، ضمن حفظ کیفیت آن‌ها از محصولات داخلی مانند فولاد، تولید داخل استفاده کنیم.

وی بیان کرد: همچنین در خصوص قطعات پیشرفته نیز به سمت استفاده از فناوری‌های داخل و تولید داخلی حرکت خواهیم کرد.

احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان نیز در این جلسه با انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری خودرو گفت: این قیمت‌گذاری باعث شد ایران خودرو در شش ماهه امسال 9 هزار و 500 میلیارد تومان زیان داشته باشد.

محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی نیز از قیمت‌گذاری دستوری انتقاد کرد و گفت: سال گذشته صد هزار میلیارد تومان با به روز نشدن قیمت‌ها رانت تقسیم کردیم و افرادی بودند که خودرو را 100 میلیون تومان می‌خریدند و 300 میلیون تومان می‌فروختند در حالی که اگر قیمت 40 درصد بالاتر بود خودروسازان می‌توانستند مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کنند.

بازرسی سند جامع صنعت خودرو 

بر اساس این گزارش در جلسه‌ای که امروز در کمیسیون حمایت از تولید ملی در مجلس با حضور فعالان صنعت خودرو و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، مقرر گردید کمیته‌ای تشکیل و سند جامع صنعت خودرو بازبینی و پیش نویس آن هفته آینده ارائه شود.

همچنین این سند با نگاه ویژه به حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کاهش ارزبری تولید خودرو و کاهش قیمت تمام شده بازبینی می‌شود.

در این جلسه نمایندگان مجلس در خصوص عملیاتی نشدن سند صنعت خودرو و متکی بودن آن به افراد و مدیران، انتقاد‌هایی را عنوان کردند.

مطالبات قطعه‌سازان از خودروساز‌ها بالا، بودن قیمت تمام شده خودرو، از موارد دیگری بود که از طرف نمایندگان مطرح شد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

آیا آزادسازی واردات خودرو منطقی است؟

شکستن انحصار فقط با آزاد کردن واردات نیست

سلیمانی: سایپا تبلور عینی بی‌اثر کردن تحریم‌ها است/ حسین زاده: سایپا می تواند در عرصه های استراتژیک نقش آفرین باشد

ثبت نام برای دوگانه ‌سوز کردن مسافربرهای اینترنتی آغاز می‌شود

افزایش تکالیف خودروسازان با تدوین بسته حمایتی از صنعت/ ۹۵۰۰ دستگاه خودرو در انتظار تعیین قیمت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی