پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

زیان خودروسازان، تنها نتیجه قیمت گذاری دستوری بود

رئیس شورای رقابت با اشاره به قیمت گذاری خودروهای کم تیراز توسط خودروسازان بیان کرد: با این روش خودروساز زیان ناشی از قیمت گذاری دستوری را با قیمت گذاری خودروهای کم تیراژ جبران می کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی اظهار کرد: […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۹

رئیس شورای رقابت با اشاره به قیمت گذاری خودروهای کم تیراز توسط خودروسازان بیان کرد: با این روش خودروساز زیان ناشی از قیمت گذاری دستوری را با قیمت گذاری خودروهای کم تیراژ جبران می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی اظهار کرد: این میزان تولید برای دو خودروساز بزرگ پیش بینی شده که علاوه بر این میزان، حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو برای سایر خودروسازان در نظر گرفته شده است.

وی افزود:خودروسازان در شش ماهه نخست امسال موفق به تولید ۴۳۰ هزار دستگاه خودرو شدند و مقرر شد از دی ماه با اجرای برنامه جدید شش ماهه میزان تولید به ۶۳۰ هزار دستگاه خودرو برسد، بنابراین تا خرداد ماه امسال تولید خودروسازان در مجموع به بیش از یک میلیون دستگاه خواهد رسید.

وی در ادامه در خصوص روند قیمت گذاری در صنعت خودرو نیز اظهار کرد: بر اساس توافق انجام شده مقرر شد قیمت گذاری به شکلی انجام شود تا خودروساز دچار ضرر وزیان نشود چرا که هم اکنون خودروسازان به ویژه ایران خودرو با زیان چشمگیری مواجه هستند.

نجفی منش با تاکید بر تضعیف خودروسازان در شرایط کنونی تصریح کرد: بخشی از سود حاصل از اختلاف قیمت که نصیب واسطه و دلال می شود باید به خودروساز داده شود.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مقرر شد تا قیمت گذاری خودروهای کم تیراژ از این پس به شرکت های خودروساز واگذار شود و قیمت خودروهای پرتیراژ نیز از سوی شورای رقابت تعیین شود.

وی با بیان این که بدون شک ورود شورا به قیمت گذاری دستاوردی جز ضربه زدن به صنعت خودرو ندارد، تصریح کرد: با این روش خودروساز زیان ناشی از قیمت گذاری دستوری را با قیمت گذاری خودروهای کم تیراژ جبران می کند.

پیشنهاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای خروج حداقل ۱۰ خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷i پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲ (تارا) و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت است.

انتهای پیام/ منبع: خودروکار

اعلام آمادگی صنعت قطعه سازی خودرو برای تحقق شعار جهش تولید

آزادسازی قیمت به شرط تامین 100 درصدی نیاز بازار خودرو

اگر خودرو در بورس عرضه شود دیگر خبری از قیمت منصفانه نیست!

راهکار وزیر صمت برای شکست انحصار در بازار خودرو

طرح پیش فروش خودروسازان تاثیری بر ساماندهی بازار خودرو ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی