پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نگاهی به قوانین و مقررات مسابقه طراحی خودرو مفهومی MVM

بیش از یک ماه از شروع مسابقه طراحی خودرو مفهومی شرکت مدیران خودر با شعار آینده را ترسیم کن می گذرد و این مسابقه تا 21 دی ماه 1399 ادامه خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بیش از یک ماه از شروع مسابقه طراحی خودرو مفهومی شرکت مدیران خودر با شعار آینده را […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

بیش از یک ماه از شروع مسابقه طراحی خودرو مفهومی شرکت مدیران خودر با شعار آینده را ترسیم کن می گذرد و این مسابقه تا 21 دی ماه 1399 ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بیش از یک ماه از شروع مسابقه طراحی خودرو مفهومی شرکت مدیران خودر با شعار آینده را ترسیم کن می گذرد و این مسابقه تا 21 دی ماه 1399 ادامه خواهد داشت.

این مسابقه جهت حمایت از متخصصان و علاقه مندان صنعت خودرو جهت شناخت نقطه نظرهای آنان در بحث طراحی خودرو تدارک دیده شده است.

با توجه به عدم برگزاری مسابقات طراحی خودرو مفهومی در سالهای اخیر در کشور این مسابقه فرصت مطلوبی جهت حضور علاقه مندان و متخصصان صنعت خودرو می باشد.

از نکات مورد توجه در آثار ارسالی تنوع سگمنت خودروها و تنوع سن شرکت کنندگان است. در میان کارهای ارسالی گاها شاهد طراحی و ارسال خودروهای طراحی شده توسط کودکان با لوگوی ام وی ام هستیم که مشاهده رعایت قوانین مسابقه در چهارچوب نظام فکری و تخیل کودکان جذابیت خاص خود را دارد.

با توجه به آزاد بودن سگمنت خودورهای مسابقه تنوعی از خودروهای سواری، کراس اوور، ون و پیکاپ مشاهده می گردد. همچنین در میان طرح های ارسالی می توان ترکیبی از طراحی با نرم افزار و یا کاغذ و قلم را مشاهده نمود که هر کدام جذابیت خاص خود را دارد.

مدیران خودرو (4)

در اینجا جای دارد در مورد قوانین و مقررات مسابقه و معیارهای سنجش و ارزیابی آثار مورد توجه تیم داوری بیشتر توضیح داده شود.

یکی از مواردی که گاها توسط شرکت کنندگان مورد سئوال قرار می گیرد قانون: “تمامی آثار می بایست با در نظر گرفتن تکنولوژی موجود در صنعت خودرو در بین سالهای 2020-2025 طراحی گردند” است.

به عنوان مثال استفاده از سیستم خودران و یا کروز کنترل تطبیقی تکنولوژی هایی هستند که در حال حاضر نیز روی بسیاری از خودروهای تولیدی دنیا مشاهده می گردند اما خودرو پرنده تا سال 2025 در بین تکنولوژی هایی با امکان تولید انبوده صنعت خودرو جای نخواهد گرفت.

لیست معیارهای سنجش و ارزیابی آثار شامل: خلاقیت، زیبایی شناسی، هارمونی، عملکرد و نحوه ارائه اشاره داشت.

معیار خلاقیت یکی از عناوین آشنا و پر کاربرد در کلیه مسابقات طراحی است. با توجه به تفاوت نگرش و استفاده های متنوع از کالاهای تولیدی هر کاربر می تواند تجارب و دیدگاه خود را در طرح ارائه شده خود لحاظ نموده و برگزار کننده مسابقه طراحی با در نظر گرفتن آنان می تواند محصولی متفاوت تر و کاراتر از همیشه را تولید و عرضه نماید.

زیبایی شناسی و هارمونی 2 فاکتور دیگر ارزیابی طرح های ارسالی هستند. با اینکه زیبایی شناسی فاکتوری انتزاعی است اما بر اساس مشاهدات صورت گرفته اکثریت افراد یک منظره و یا یک شی زیبا را تحسین می نمایند.

در نتیجه رعایت اصول زیبایی شناسی در ارائه آثار بسیار مهم است. از طرفی رعایت اصول زیبایی شناسی بدون رعایت هماهنگی و هارمونی نتیجه بخش نخواهد بود.

به عنوان مثال جمله ی انتقادی که برای بعضی از خودروهای موجود در بازار عنوان میشود را شنیده اید که بر خلاف فیس جذاب خودرو طراحی عقب خودرو بسیار ساده است ! در نتیجه رعایت اصول زیبایی شناسی و هارمونی در کنار هم می تواند شانس شرکت کنندگان را جهت حضور در آثارشان در بین طرح های منتخب بالا می برد.

قابلیت اجرا دشاتن فاکتور چهارم مورد نظر هیءت داوری است و تولید بر اساس تکنولوژی های موجود در صنعت خودرو در بین سالهای 2020 الی 2025 مواردی است در این فاکتور نمود پیدا می کند.

در نهایت نحوه ارائه آثار آخرین فاکتور سنجش و ارزیابی آثار است. گاها یک طرح پخته با ارائه ضعیف شاید حتی در بین طرح های برتر نیز قرار نگیرد اما یک طرح متوسط با ارائه مطلوب می تواند تا مراحل نهایی صعود نماید.

منتظر ارسال آثار شما علاقه مندان و متخصصان هستیم.

MVM Design Contest

انتهای پیام/

لوح سپاس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دستان مدیر عامل شرکت مدیران خودرو

هرخودرویی که در بازار رقیب داشته باشد از سیستم قیمت گذاری خارجی می شود

سانسور سال های تلخ!/ ترکیب بازار خودروهای وارداتی در سال 1399، ((اگر)) خبری از ممنوعیت واردات نبود

محصولات مدیران خودرو براساس سیستم مدیریت کیفیت تولید می شوند

تعمیر گیربکس های CVT در تعمیرگاه مرکزی مدیران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی