پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید دنا در ایران خودرو

تصمیمی برای آزادسازی قیمت خودرو در جلسه سران قوا گرفته نشده است

طبق اعلام یک مقام مطلع، تصمیمی در خصوص آزادسازی قیمت خودرو در جلسه سران قوا اتخاذ نشده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یک مقام مطلع در صنعت خودروسازی با بیان اینکه قرار بود طرح پیشنهادی وزارت صنعت برای آزادسازی قیمت 45 درصد خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا در جلسه سران قوا مطرح […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲ دی ۱۳۹۹

طبق اعلام یک مقام مطلع، تصمیمی در خصوص آزادسازی قیمت خودرو در جلسه سران قوا اتخاذ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یک مقام مطلع در صنعت خودروسازی با بیان اینکه قرار بود طرح پیشنهادی وزارت صنعت برای آزادسازی قیمت 45 درصد خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا در جلسه سران قوا مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود، اظهار داشت: این موضوع در جلسه سران قوا خروجی نداشته و تصمیم گیری خاصی در مورد آن صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: خودروسازان و قطعه سازان مصوبه ای در این مورد دریافت نکرده اند و سران قوا تصمیمی برای اجرای طرح وزارت صنعت و آزادسازی قیمت خودرو نگرفته اند.

بر اساس این گزارش، بر اساس طرح وزارت صنعت، پیشنهاد شده قیمت گذاری 45 درصد خودروهای داخلی آزاد شود و خودروسازان خودشان تعیین کننده قیمت این محصولات باشند. توجیه وزارت صنعت این است که خودروهای مونتاژی داخل رقیبی برای این خودروها است. همچنین قرار است قیمت 55 درصد خودروها نیز توسط شورای رقابت تعیین شود.

به گفته رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواستار خروج حداقل 10 خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو 207پانوراما، چانگان، آریا، K132 و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت است.

وی تصریح کرد: این سازمان با استناد به تولید و عرضه خودروهای هم رده مانند انواع جک در کرمان خودرو، انواع ‌ام‌وی‌ام و ایکس 33 در مدیران خودرو و برخی محصولات جدید در گروه خودروسازی بهمن، شرایط تولید و بازار این خودروها را رقابتی قلمداد کرده و درخواست خروج این خودروها از شمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت را ارائه کرده است.

بررسی آمار تولید 8 ماهه امسال خودروسازان نشان می دهد در این مدت تولید کوئیک معادل 24 هزار و 577 دستگاه و رانا 6 هزار و 819 دستگاه بوده است.

این در حالی است که طی 8 ماهه امسال جمع تولید کرمان موتور 4 هزار و 853 دستگاه و جمع تولید مدیران خودرو 15 هزار و 962 دستگاه و گروه بهمن هزار و 125 دستگاه بوده است که البته همه این تولیدات نیز به عنوان رقیب خودروهای درخواستی سازمان گسترش محسوب نمی شوند.

همچنین واردات خودرو ممنوع است و هیچ رقیب جدی برای تولیدات داخلی وجود ندارد. به این ترتیب شاهد رفع یک شبه انحصار از بازار خودروهای مورد تقاضای سازمان گسترش هستیم.

انتهای پیام/ منبع: فارس

تقاضا در بازار خودرو به صفر رسید/ مردم در انتظار کاهش بیش از پیش قیمت ها

شاهین گران تر از دنا!/ شاهین یک سر و گردن از دیگر خودروهای تولید داخل جلوتر است

لزوم طراحی شیوه های بهینه فروش خودرو به منظور کاهش التهاب در بازار

قیمت گذاری خودرو در بورس رای نیاورد!

مردم دقت کنند!/ پیش فروش خودرو توسط شرکت ‌های غیر سازنده قانونی نیست

قیمت شاهین سایپا پس عرضه به بازار حداقل 350 میلیون تومان خواهد بود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی