پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی لاووچیو نوا

دیوانه به قفس پرید!/ بوگاتی شهر مولشایم فرانسه را با گران ترین خودروی جهان تزیین کرد

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، مراسم ها و تجمعات را تحت الشعاع قرار داده و شاید کریسمس مهمترین مراسمی در سراسر دنیا باشد که امسال به دلیل ترس از ویروس کرونا سوت و کورتر از هر سال برگزار خواهد شد. یکی از مراسم های کریسمس که امسال به دلیل کرونا لغو شده، مراسم شهر […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲ دی ۱۳۹۹

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، مراسم ها و تجمعات را تحت الشعاع قرار داده و شاید کریسمس مهمترین مراسمی در سراسر دنیا باشد که امسال به دلیل ترس از ویروس کرونا سوت و کورتر از هر سال برگزار خواهد شد. یکی از مراسم های کریسمس که امسال به دلیل کرونا لغو شده، مراسم شهر مولشایم فرانسه است. شهری که به عنوان خانه بوگاتی شناخته می شود. در این شرایط، فرزند مشهور این شهر تصمیم گرفته به مناسبت کریسمس 2021، مولشایم را با گران ترین خودروی جهان تزیین کند!

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

این تزیین گران قیمت چیزی نیست جز بوگاتی لاووچیو نوا La Voiture Noire. خودرویی که تنها همین یک دستگاه از آن ساخته شده و طبق اخبار ضد و نقیض، چیزی حدود 11 تا 17 میلیون یورو قیمت دارد! شرکت بوگاتی جسارت به خرج داده و این خودروی بسیار گران قیمت را در یک محفظه شیشه ای در کنار یک درخت کریسمس در مولشایم فرانسه قرار داده است.

بوگاتی لاووچیو نوا

شهردار مولشایم که از این سورپرایز بوگاتی حسابی شگفت زده شده، از این خودروساز فرانسوی الصل برای این هدیه فوق العاده بسیار تشکر کرده و گفته، اکنون این فرصت ویژه برای همه ساکنان مولشایم مهیا شده تا این شاهکار بی‌نظیر صنعت خودرو را از نزدیک ببینند. اگر اتوره بوگاتی (موسس کارخانه بوگاتی) زنده بود، قطعا به لاووچیو نوا افتخار می کرد.

بوگاتی لاووچیو نوا

مدیر تولید و تدارکات بوگاتی هم درباره این موضوع گفته: هیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین مراسم کریسمس مولشایم شود، اما برای ما مهم است که در این شرایط سخت بتوانیم مردم منطقه را شاد کنیم.


نقص فنی گریبان بوگاتی را هم گرفت!


همشهری 110 ساله!

بوگاتی یک شرکت خودروسازی مشهور با قدمتی 110 ساله است. این شرکت خودروسازی در سال 1909 توسط اتوره بوگاتی در نزدیکی شهر دورلیشایم تاسیس شده است. شهری که امروزه ناحیه مرزی شمال شرق فرانسه با آلمان به شمار می رود و طی جنگ های جهانی میان این 2 کشور اروپایی دست به دست شده و در حال حاضر جزئی از خاک فرانسه به حساب می آید.

بوگاتی لاووچیو نوا

جالب اینجاست که اتوره بوگاتی اصالتا ایتالیایی بوده و در شهر میلان به دنیا آمده است. علی رغم بزرگ شدن اتوره در یک خانواده سرشناس و هنرمند ایتالیایی، وی بعد از مهاجرت به فرانسه، ملیت خود را به فرانسوی تغییر داد.

بوگاتی تایپ 10

اتوره بوگاتی و همسرش در سال های آغازین قرن بیستم، سوار بر خودروی تایپ ۱۰، از آلمان به نزدیکی مرز فرانسه رسیدند تا محلی مناسب برای احداث خط تولید، پیدا کنند. خیلی زود، یکی از کارخانه‌های دتیریچ در مولشایم ایالت دورلیشایم که هنوز جزء خاک آلمان محسوب می‌شد، به مالکیت اتوره بوگاتی درآمد و خانواده‌ او نیز، در همان محل ساکن شدند.

از همان زمان مولشایم به خانه بوگاتی تبدلی شده و حالا مردم این شهر این شانس را دارند که در سیاه ترین روزهای بشر، شوالیه سیاه را از کم ترین فاصله ملاقات کنند!


برای تماشای ویدئوی خط تولید بوگاتی شیرون اینجا کلیک کنید


بوگاتی لاووچیو نوا

لاووچیو از کجا آمده و چه مشخصاتی دارد؟

لاووچیو نوا که ماشین یا شوالیه سیاه معنی می دهد، در اصل تفسیر مدرنی از مدل کلاسیک Type 57 SC Atlantic است. بوگاتی تایپ 57 آتلانتیک توسط ژان بوگاتی طراحی شده بود. این خودروی افسانه ای در جریان جنگ جهانی دوم ناپدید شد و هرگز پیدا نشد. لاووچیو نوا که در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد، در اصل خودروی جدیدی نیست. بوگاتی این خودرو را برای بزرگداشت 110 سالگی بوگاتی و ادای احترام به ژان بوگاتی و خودروی افسانه ای تایپ 57 آتلانتیک، با بدنه ای سفارشی و بسیار متفاوت با شاسی و پیشرانه خودروی شیرون ساخته است.

بوگاتی لاووچیو نوا

لاووچیو نوا توسط مدیرعامل بوگاتی آقای «استفان وینکلمن» نهایت گرند تورر توصیف شده است. این گرند تورر خیره‌کننده، از یک بدنه فیبر کربنی دست‌ساز به رنگ مشکی براق برخوردار است. این خودروی منحصر به فرد به خاطر همین رنگ خاص  La Voiture Noire نام گرفته است. معنی این کلمه در زبان فرانسوی، خودروی سیاه است.

بوگاتی لاووچیو نوا

پیشرانه این خودرو تفاوتی با بوگاتی شیرون ندارد. همان پیشرانه 16 سیلندر نام آشنا که با 4 توربوشارژر تغذیه شده و می تواند 1500 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همان طور که اشاره شد، لاووچیو نوا بر اساس پلت فرم بوگاتی شیرون شکل گرفته است و از این نظر نیز با برادر مشهور خود اشتراک دارد.

بوگاتی لاووچیو نوا

اما گران قیمت ترین خودروی جهان چقدر می ارزد؟ قصه مالکیت و قیمت بوگاتی لاووچیو نوا ، سری دراز دارد. در ابتدا اعلام شد این خودرو با قیمت پایه 11 میلیون یورو (بدون احتساب مالیات)، گران ترین خودروی صفر کیلومتر جهان است. اما در همان زمان اعلام شد که لاووچیو در نمایشگاه خودرو ژنو با قیمت 16.7 میلیون یورو فروخته شد. هیچگاه به درستی معلوم نشد این خودرو به چه کسی فروخته شده است.

بوگاتی لاووچیو نوا

آن طور که از گزارش های اولیه بر می آمد، آقای فردیناند پچ (رئیس سابق گروه فولکس واگن) این خودرو را به کلکسیون بزرگ خود اضافه کرده بود. بعدها شایعه شد که لاووچیو در تملک کریستیانو رونالدو، فوتبالیست مشهور قرار دارد. اما یک شاهزاده عرب که کلکسیونی از خاص ترین ماشین های جهان دارد، با انتشار عکس این خودرو با پلاک عربی و مخصوص خودش در صفحه اینستاگرام خود، یکجورایی مدعی شد که این خودرو در اختیار او قرار دارد. حالا که بوگاتی لاووچیو نوا در محفظه ای شیشه ای در شهر مولشایم به نمایش درآمده، مشخص نیست در تملک چه کسی قرار دارد. اما مطمئن هستیم که این خودرو فروخته شده است.

بوگاتی لاووچیو نوا

نوشته: میلاد میرعابدینی

اینجا کلیک کنید و با بوگاتی بولاید آشنا شوید

ارکستر بوگاتیک/ با اسپیکرهای لوکس بوگاتی آشنا شوید

در یک قدمی 500 کیلومتر بر ساعت!/ ویدئوی شکستن رکورد سرعت با بوگاتی شیرون

رونالدو احتمالا یکی از 10 مالک چنتودیچی خواهد بود/ آیا بوگاتی 9 میلیون دلاری به کلکسیون فوتبالیست افسانه ای می آید؟!

برای خواندن مطلب مفصل در مورد بوگاتی شیرون رکورد شکن و آشنایی با این هیولا اینجا کلیک کنید

سریع ترین دکمه جهان! / با دکمه سرعت در بوگاتی آشنا شوید

با 150 هزار دلار یک بوگاتی ویرون بخرید اما فقط کابینش را!

هنر دست به سبک لگو / بوگاتی شیرون لگو با قابلیت تردد در شهر

بوگاتی شیرون با مقیاس 1:8/ شاهکار جدید لگو

شاهکار جدید بوگاتی رونمایی شد / هیولایی با نام دیوو

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

عجیب ترین ماشین پلیس های جهان!/ با گران ترین و خاص ترین خودروهای پلیس آشنا شوید

میلیاردر عشق ماشین!/ مانی خوشبین و کلکسیونی از خاص ترین خودروهای جهان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی