پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صنعت خودرو- خط تولید سایپا

تلاش سایپا برای افزایش تولید و پاسخگویی به نیازهای مشتریان با استفاده از توانمندی و ظرفیت داخلی، کار خوبی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولیدروزانه 2 هزار خودرو در شرکت سایپا و تلاش برای تنظیم بازار و پاسخگویی به نیاز مشتریان گفت: تلاش سایپا برای افزایش تولید و پاسخگویی به نیازهای مشتریان با استفاده از توانمندی و ظرفیت داخلی کار خوبی است. الله وردی دهقانی نماینده ورزقان […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۳ دی ۱۳۹۹

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولیدروزانه 2 هزار خودرو در شرکت سایپا و تلاش برای تنظیم بازار و پاسخگویی به نیاز مشتریان گفت: تلاش سایپا برای افزایش تولید و پاسخگویی به نیازهای مشتریان با استفاده از توانمندی و ظرفیت داخلی کار خوبی است.

الله وردی دهقانی نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه خبری جوان خودرو با اشاره به تولید روزانه 2 هزار خودرو در شرکت سایپا و تلاش برای تنظیم بازار و پاسخگویی به نیاز مشتریان گفت: تلاش سایپا برای افزایش تولید و پاسخگویی به نیازهای مشتریان با استفاده از توانمندی و ظرفیت داخلی کار خوبی است.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت خودروها در داخل تصریح کرد: در کنار کمیت باید به آپشن ها و کیفیت هم توجه شود و باید خودروهایی تولید کنیم که بتوانیم مشتریانمان را با توجه به هزینه ای که برای خرید خودرو می کنند، راضی نگه داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز داخل به خودروهای بیشتر و متنوع تصریح کرد: باید خودروهای بروز، با کیفیت، ارزان قیمت و با مصرف سوخت پایین تر تولید و روانه بازار کرد.

دهقانی تصریح کرد: همچنین نیاز است تا خودروسازان ما به سمت تولید خودروهای برقی و هیبریدی حرکت کنند و با توجه به ضرورت کاهش آلودگی هوا، تولید این نوع خودروها کمک کننده خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع دپوی خودروها در پارکینگ و با بیان اینکه اینجانب از پارکینگ ها بازیدی داشتم، گفت: مگر چه قدر خودرو می توان دپو کرد؟ این دپوها نمی تواند تداوم داشته باشد و قطعا این ها از طریق سازمان های نظارتی رصد می شوند.

دهقانی با تاکید بر ضرورت تولید در داخل و کاهش وابستگی به خارج تصریح کرد: نباید خودروسازهایمان وابسته به خارج باشند. حتی اگر یک پیچ هم محتاج خارج باشیم، یک روز آن را تحریم خواهند کرد و روند تولید ما را با مشکل مواجه می کنند.

وی افزود: چه از نظر فنی، مهندسی و طراحی و چه از نظر منابع مالی و سایر منابع تکنولوژیکی، باید به توان داخلی تکیه کنیم و امیدوارم که این اتفاق بیافتد.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوعات را در جلسه با مدیران خودروسازان بیان کردیم که آنها هم بر تلاش خود در این راستا تاکید داشتند.

دهقانی با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار خودرو و رفع نقص در بازار توزیع گفت: بازار خودرو نباید به گونه ای باشد تا عده ای به تجارت خودرو و دلالی بپردازند. باید جلوی بازار سیاه را گرفت و آن را از این حالت بی برنامگی خارج کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی افراد برای حفظ ارزش پول، خودرو می خرند، افزود: باید ساز و کاری تعیین کرد تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد و اینگونه نباشد که هر کس در طول سال هرچند تا خودرو دلش می خواهد، بخرد اما مصرف کننده نتواند خودرو بخرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه همکاری شرکت سایپا با نیروهای مسلح در بومی سازی قطعات تصریح کرد: این اقدام سایپا خوب است چرا که صنایع نظامی و دفاعی ما، فناوری های خوبی در اختیار دارند و موسسات دانشگاهی و پژوهشی دارند.

دهقانی افزود: با توجه به اینکه خودروسازان می دانند که نیازشان چیست، می توانند با نیروهای مسلح برای تولید قطعات با عقد قرارداد و یا به صورت اشتراکی، همکاری و هم افزایی کنند تا از نظر طراحی، تکنولوژی، تامین قطعات، کیفیت و میزان تولید وضعیت بهتری در کشور داشته باشیم و با خودرو سازان دنیا هم رقابت کنیم.

انتهای پیام/

تصمیمی برای آزادسازی قیمت خودرو در جلسه سران قوا گرفته نشده است

توافق مجلس شورای اسلامی با تقاضا تحقیق و تفحص از خودروسازان

شاهین گران تر از دنا!/ شاهین یک سر و گردن از دیگر خودروهای تولید داخل جلوتر است

بيشترين رشد رضايت مشتريان در خدمات پس از فروش خودرو به سایپا یدک رسید

رکورد تولید زامیاد پس از ۹ سال شکسته شد/ تولید ماهیانه در زامیاد از مرز ۴۲۰۰ دستگاه گذشت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی