پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو میکرولینو (3)

آشنایی با جذاب ترین خودرو فوق کوچک الکتریکی

کمپانی میکروموبیلیتی اعلام کرد: تست های شاسی خودرو الکتریکی فوق کوچک میکرولینو 2 را با موفقیت پشت سر گذاشته و این خودرو سال آینده وارد خط تولید می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت میکروموبیلیتی در تازه ترین اقدام خود نخستین تست های شاسی خودرو الکتریکی فوق کوچک میکرولینو 2 را با موفقیت […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۶ دی ۱۳۹۹

کمپانی میکروموبیلیتی اعلام کرد: تست های شاسی خودرو الکتریکی فوق کوچک میکرولینو 2 را با موفقیت پشت سر گذاشته و این خودرو سال آینده وارد خط تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت میکروموبیلیتی در تازه ترین اقدام خود نخستین تست های شاسی خودرو الکتریکی فوق کوچک میکرولینو 2 را با موفقیت پشت سر گذاشت.

این شرکت در اظهار نظر خود بیان کرد که خودرو الکتریکی کوچک و شهری میکرولینو آماده است که در سال 2021 وارد خط تولید این کمپانی شود.

به گفته میکرو موبیلیتی طی اولین تست های انجام شده مشخص شد که در زمینه هندلینگ و راحتی سرنشین پیشرفت های چشمگیری در میکرولینو 2 نسبت به میکرولینو 1 داشته ایم.

خودرو میکرولینو (1)

پله های تکامل تا خلق محصول نهایی

این نسخه پروتوتایپ میکرولینو 2 قرار است که روی همین شاسی ساخته شود و این کمپانی بنا دارد که این نمونه پیش تولید را به تمامی اجزا و ادوات نسخه تولیدی مجهز کند. این اجزا شامل سقف جمع شونده، چراغ ها و تزیینات داخلی کابین هستند.

به طور کلی این شرکت قصد تولید پنج نسخه پروتوتایپ از این خودرو را دارد. انتظار می رود که تولید هر نمونه پیش تولید چند هفته ای زمان ببرد. این شرکت مدعی شده که داشبورد و چراغ های بیرونی که در تصاویر مشاهده می کنید، تماما در نسخه تولیدی میکرولینو 2 نصب خواهند شد.

خودرو میکرولینو (2)

تاریخچه میکرو مبیلیتی

اگر طراحی این خودروی الکتریکی فوق کوچک برایتان آشناست، به این دلیل بوده که در شکل گیری آن الگوبرداری مستقیمی از ب ام و Isetta شده است. لازم است بدانید که این شرکت در سال 2015 قراردادی را با یک شرکت ایتالیایی منعقد کرد تا پروژه تولید اولین خودروی الکتریکی این شرکت یعنی میکرولینو 1 را به اجرا در آورد که این موضوع نشان از توانایی کم این کمپانی در زمینه تولید خودرو دارد.

در طی مراحل توسعه، این شرکت ایتالیایی توسط کمپانی Artega خریداری شد. قرار بود که این کمپانی خودروی میکرولینو را به تولید برساند، ولی به جای آن در سال 2019 خودروی کارولینو را تولید کرد که به طرز مشکوکی با خودروی میکرو شباهت داشت و به حد کافی متمایز از خودروی میکرو مبیلیتی نبود.

این موضوع باعث شد که میکرو مبلیتی شکایت کند و در سال 2019 یک دادگاه به نفع این شرکت رای داد؛ چراکه طراحی کارولینو به حد کافی متمایز از خودروی میکرولینو نبود و این دادگاه رای به توقف تولید کارولینو در Artega داد. این بدان معناست که کمپانی میکرو حال اجازه تولید میکرولینو را دارد.

آیا می دانید میکرولینو چیست؟!

میکرولینو یک خودروی الکتریکی دو نفره بسیار کوچک و مناسب فضاهای شهری پر ازدحام و شلوغ بوده که در واقع تلفیقی از یک موتور سیکلت و یک خودرو است. این کمپانی در تبلیغ خود بیان کرده که میکرولینو به حد کافی برای دو فرد بزرگسال و همچنین مقداری وسیله فضا دارد.

این خودرو در حالت شارژ کامل باتری قادر است بیشینه مسافت 200 کیلومتر را طی کند و بیشینه سرعتی که قارد به حرکت بوده 90 کیلومتر بر ساعت است که کاملا مناسب فضاهای شهری است. لازم به ذکر است که میکرولینو تنها 513 کیلوگرم وزن دارد و قیمت پایه آن چیزی در حدود 12 هزار یورو اعلام شده که معادل فیات پاندا هیبرید در فرانسه است.

میکرو موبیلیتی اظهار کرد که هانس پیتر کلیبیندر که مدیر مالی آئودی و همچنین مدیر شعبات مینی در آلمان بوده به هیات مشاوره این شرکت پیوسته است. وی اولین راننده آزمایشی میکرولینو در آلمان بود و قصد دارد به این شرکت در عرضه و فروش موفق میکرولینو کمک کند.

انتهای پیام/ منبع: خودرونویس

سوئدی خارق العاده/ زندگی‌نامه رانندگان مشهور مسابقات اتومبیلرانی (رانی پیترسن)

پیر مردِ پرحاشیه!/ هر آنچه می خواهید از زوایای پنهان زندگی و ماشین بازی های جرمی کلارکسون بدانید

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

افسار لاستیک در مسیر برفی/ با انواع زنجیر چرخ و کاربردهای آن آشنا شوید

خودروها حرف می زنند!/ چگونه از طریق صدا، روغن ریزی و چراغ‎های هشدار به ایراد خودرو پی ببریم؟

اپل تا سال 2024 نخستین خودرو سواری خود را عرضه می کند

دیوانه به قفس پرید!/ بوگاتی شهر مولشایم فرانسه را با گران ترین خودروی جهان تزیین کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی