پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت برقی

زیرساخت لازم برای تولید موتورسیکلت برقی در کشور وجود ندارد

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی بیان کرد: زیرساخت ‌های لازم برای تولید موتورسیکلت های برقی در کشور وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور اظهار کرد: پلیس راهور به صورت کامل از تولید این موتورها حمایت می کند اما تولید کنندگان باید به گونه ای این موتورها را […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۷ دی ۱۳۹۹

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی بیان کرد: زیرساخت ‌های لازم برای تولید موتورسیکلت های برقی در کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور اظهار کرد: پلیس راهور به صورت کامل از تولید این موتورها حمایت می کند اما تولید کنندگان باید به گونه ای این موتورها را تولید کنند که مورد قبول مردم باشد.

وی ادامه داد: فقط با حمایت و اصرار برای تولید این موتورسیکلت ها نمی توان انتظار داشت که مردم از این موتورها استفاده کنند زیرا باید در ابتدا زیرساخت های آن در کشور فراهم شود.

رئیس پلیس راهور گفت: در بحث موتورسیکلت های برقی نکاتی حائز اهمیت است، به عنوان مثال اگر برق این موتورها در خیابان و معابر تمام شود، راکب این موتورها باید چه کار کنند؟ اول اینکه در خیابان و معابر بستر برق 220 ولت برای موتورهای برقی وجود ندارد اگر باتری موتوری وسط خیابان خالی شود، راکب این موتورها باید به کجا مراجعه کند؟

سردار هادیانفر افزود: باید مکانی برای شارژ باتری این موتورها تعبیه شود. از دیگر مشکلات این نوع موتورها شتاب، سرعت و سربالایی است، هزینه بالای باتری و مصرفی بودن باتری نیز از دیگر مشکلات این نوع موتورها است.

وی تصریح کرد: با این وجود پلیس راهور بعد از تایید سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست و وزارت صمت، شرایط تولید این موتورها را به گونه ای به وجود آورده که مانعی برای تولید وجود نداشته باشد. اما اینکه چه تعداد تولید می شود و چه تعدادی از آن ها به فروش می رسد از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

هادیانفر افزود: باید زیرساخت های تولید این موتورها توسعه یابد و به گونه ای تولید شود که مورد مطالبه و علاقه مردم باشد. پلیس راهور برای تولید آن مانعی ایجاد نکرده و کمک می کنیم تا این نوع موتورها تولید شود.

براساس آمار پزشکی قانونی در سال 1398، 16 هزار و 947 نفر در حوادث رانندگی ترافیکی کشته شده‌اند از مجموع تلفات رانندگی سال 98، 20.8 درصد عابر پیاده و 19.4 درصد موتورسیکلت سوار بودند. هر چند براساس این آمار طی سال 1398 نسبت به سال گذشته، تلفات راکبان خودروی سواری 3.1 درصد کاهش داشته اما علت اصلی مرگ 38.5 درصد از افراد ضربه به سر، 30.9 درصد شکستگی‌های متعدد، 7.5 درصد به دلیل خونریزی و 16.4 درصد به دلیل علل اشتراکی (موارد دارای بیش از یک علت)، 6.7 درصد سایر موارد بوده است.

آنچه که ماده 8 قانون هوای پاک، دولت، سازمان محیط زیست، پلیس و وزارت صنعت، معدن و تجارت از آن حمایت می کند، موتورهای برقی است زیرا نقش آن در تصادفات و حوادث بسیار پایین است. از سوی دیگر موتورسیکلت های برقی هم سرعت مناسبی دارند و هم به هوای شهرها لطمه نمی زند.

بسیاری از کلان شهرها نه فقط در ایران بلکه در کشورهای پیشرفته به تولید موتورسیکلت های برقی روی آورده اند. در تهران سه و نیم میلیون دستگاه موتورسیکلت تردد دارد که تقریبا بیشتر آنها هفت برابر یک خودرو آلودگی تولید می‌کنند این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا اکنون فقط 14 راکب موتورسوار برای دریافت گواهی معاینه فنی و بررسی تست‌های آلایندگی موتورهایشان به مراکز مربوط مراجعه کرده‌اند.

ماده 53 برنامه پنج ساله سوم، شهرداری تهران را موظف کرده تا با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برنامه اجرایی ساماندهی‌ موتورسیکلت‌های شهر را با هدف کاهش آلودگی و انتظام بخشی اجرا کند. در این ماده، هویت بخشی، شناسایی و شناسنامه‌دار کردن موتور سواران شامل الزام به نصب پلاک جلو و اعمال سیاست‌های تشویقی برای بهبود و استانداردسازی ناوگان با اقداماتی از جمله پرداخت یارانه سود تسهیلات و کمک بلاعوض برای کمک به تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری و جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با موتورهای برقی، اشاره شده‌است.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

جدیدترین قیمت انواع موتورسیکلت های موجود در بازار

آیا اطلاعی از کیسه هوای شلواری دارید؟/ نوآوری منحصر به فرد برای افزایش ایمنی راکبان موتورسیکلت

موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی باید جریمه شوند

جدیدترین قیمت های موتورسیکلت در بازار/ هوندا CDI 125، ناقابل 24 میلیون تومان!

ساز و کار مدونی برای پیک‌ های اینترنتی تعریف نشده است

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • M | 01/12/1401 در 20:00

    سلام البته زیر ساخت وجود دارد و خیلی هم خوبه الحمدلله

کیوسک مطبوعاتی