پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

سپر به سپر مک لارن!/ درخشش مرسدس بنز AMG GT بلک سریز در پیست های اتومبیلرانی

مرسدس AMG GT سری سیاه بعد از ثبت تایم ۶ دقیقه و ۴۳.۶ ثانیه در پیست مشهور نوربرگ‌رینگ،به یک پیس دیگر در زادگاه خود رفته و با زمان چند صدم ثانیه بیشتر از مک لارن سنا، در رتبه دوم سریع ترین خودروهای این پیست قرار گرفته است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۸ دی ۱۳۹۹

مرسدس AMG GT سری سیاه بعد از ثبت تایم ۶ دقیقه و ۴۳.۶ ثانیه در پیست مشهور نوربرگ‌رینگ،به یک پیس دیگر در زادگاه خود رفته و با زمان چند صدم ثانیه بیشتر از مک لارن سنا، در رتبه دوم سریع ترین خودروهای این پیست قرار گرفته است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز با ثبت زمان 6 دقیقه و 43.6 ثانیه، رکورد پیست نوربرگ رینگ را شکست و تاج پادشاهی این پیست مشهور را بر سر خود گذاشت. اما بعد از این رکورد زنی، این سوپر اسپرت دوست داشتنی به پیستی دیگر در خانه خود رفته است تا بار دیگر جنجال به پا کند. مرسدس بنز AMG GT بلک سریز با هدف شستن ررد مک لارن سنا به پیست زاکسن رینگ رفته است.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

مک لارن سنا با تایم 1 دقیقه و 25.19 ثانیه عنوان سریع ترین خودروی این پیست را به دوش می کشد. اما مرسدس بنز AMG GT بلک سریز مغلوب این سوپ ماشین شده و تنها با چند صدم ثانیه زمان بیشتر، در جایگاه دوم سریع ترین خودروهای این پیست قرار گرفته است.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

رسماً رکورد سریع‌ترین خودروی تولید این پیست را شکست. حال این هیولای آلمانی به یک پیست دیگر در خانهٔ خود یعنی زاکسن‌رینگ رفته تا ببیند آیا می‌تواند در اینجا هم رکوردشکنی کند. سری سیاه برای انجام این کار باید مک‌لارن سنا را مغلوب کند که با تایم ۱ دقیقه و ۲۵.۱۹ ثانیه سریع‌ترین خودروی زاکسن‌رینگ محسوب می‌شود.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

نشریهٔ اتوبیلد مرسدس بنز سری سیاه راابه این پیست برده و توانسته با رانندگی «گیدو ناومان» و لاستیک‌های میشلن کاپ 2 ، زمان یک دقیقه و 25.62 ثانیه را در این پیست ثبت کند. با این تایمی که مرسدس بنز AMG GT بلک سریز در این پیست به دست آورده، نتوانسه جایگاه مک لارن سنا را تصاحب کند، اما با اختلاف نیم ثانیه ای با رکورد این هیولا، می توان گفت مرسدس بنز AMG GT بلک سریز چاقو دستش گرفته و در پیست ها سر ابر خودروها را می برد!

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

محصولات بلک سریز (Black Series) یا سری سیاه، همیشه توانایی هایی فراتر از مرسدس های AMG استاندارد دارند. مرسدس بنز AMG GT بلک سری به عنوان عضو جدید این خانواده، عنوان قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ مرسدس بنز را به دوش می کشد.

اولین عضو خانواده بلک سریز، براساس مرسدس بنز SLK۵۵ در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. بعد از آن، CLK63 ،SL65 ، C63 و SLS نیز به این خانواده اضافه شدند. مرسدس بنزهای بلک سریز صرفا خودروهای اسپرت مناسب پیست نیستند و برای تردد در جاده ساخته شده اند. اما توانایی های فنی آن ها فراتر از نمونه های عادی و نزدیک به خودروهای مسابقه ای مرسدس بنز است.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

مرسدس بنز AMG GT در سال ۲۰۱۴ به عنوان جانشینی برای مدل محبوب SLS معرفی شد. طی سال‌های بعد، مدل‌های GT S و GT C و نهایتا GT R تا سال ۲۰۱۷ به لاین آپ این سوپراسپرت جذاب اضافه شدند. اوایل سال ۲۰۲۰، نسخه‌ای ویژه از AMG GT با پوشش استتاری در پیست نوربرگ رینگ در حال تست بود. سرانجام بعد از معرفی رسمی مشخص شد که این خودرو مرسدس بنز AMG GT بلک سریز بوده است.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

جدیدترین عضو خانواده سیاه، پیشرانه‌ V8 توئین توربو با حجم 4 لیتر را زیر کاپوت خود جای داده است. قدرت این پیشرانه در این نسخه خاص افزایش یافته و از ۵۸۲ اسب‌بخار در AMG GT R به ۷۲۰ اسب‌بخار رسیده است. گشتاور نیز از ۷۰۰ به ۸۰۰ نیوتن‌متر افزایش یافته و در نهایت باید گفت AMG GT بلک سریز تنها 3.1 ثانیه زمان می خواهد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. اما این پایان ماجرا نیست! AMG GT بلک سریز ظرف 9 ثانیه مرز 200 کیلومتر بر ساعت را فتح می کند و سقف سرعتش به 325 کیلومتر بر ساعت می رسد.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

پیشرانه V8 استفاده شده در این نسخه خاص، تغییرات گسترده ای را تجربه کرده و با کد M۱۷۸ LS۲ شناخته می شود. بیشترین قدرت در دور موتور ۶۷۰۰ تا ۶۹۰۰ تولید می‌شود، درحالی‌که می‌توانید دور موتور را تا ۷۲۰۰ دور بر دقیقه، بالا ببرید. نهایت گشتاور نیز از ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس راننده قرار می گیرد. توربوشارژرهای این پیشرانه، همراه‌ با اینترکولرهای بزرگ‌تر نسبت به مدل استاندارد، با فشار ۲۴/۶psi کار می کنند.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

ظاهر AMG GT بلک سری تحت تاثیر مدل های مسابقه ای AMG GT3 و AMG GT4 طراحی شده و نسبت به مدل های دیگر، از یک کیت بدنه آیرودینامیک با مقدار زیادی فیبر کربن بهره می برد. زاویه اسپویلر عظیم الچثه این سوپر اسپرت خشن به صورت الکترونیکی تا 20 درجه تغییر می کند تا نهایت پایداری و چسبندگی به نمایش گذاشته شود. دیگرتفاوت مهم ظاهری مرسدس بنز AMG GT بلک سریز نسبت به مدل استاندارد، جلوپنجره بزرگ تر همراه با پره های قابل تنظیم است.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

رینگ های 10 پره مشکی در جلو 19 اینچ و در عقب 20 اینچ هستند و با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ پوشانده می شوند. بعضی از قسمت های کابین AMG GT بلک سریز نیز منحصرا برای این مدل طراحی و ساخته شده اند.

مرسدس بنز AMG GT بلک سریز

برای داشتن این اسباب بازی جذاب باید سر کیسه را شل کنید و 325 هزار دلار پرداخت کنید. با این برچسب قیمت، به این نتیجه می رسیم که AMG GT بلک سریز تقریبا 2 برابر AMG GTR قیمت دارد!

آبارث یک رکورد عجیب در کتاب گینس ثبت کرد!

پیر مردِ پرحاشیه!/ هر آنچه می خواهید از زوایای پنهان زندگی و ماشین بازی های جرمی کلارکسون بدانید

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

دیوانه به قفس پرید!/ بوگاتی شهر مولشایم فرانسه را با گران ترین خودروی جهان تزیین کرد

نقص فنی گریبان بوگاتی را هم گرفت!

500 با درٍ اضافه!/ با فیات 500 الکتریکی 3+1 مدل 2021 آشنا شوید

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید

قاتل تسلا/ لوسید ایر ، سدان دورگه عربی آمریکایی!

بهترین فرمول هیجان!/ آشنایی با جزییات مسابقات فرمول یک و قهرمانان این رشته ورزشی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی