پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

هیجانات بازار خودرو فروکش کرد

به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو تهران، بعد از مصوبه شورای رقابت بازار دچار هیجان شد و قیمت ها ۵ تا ۱۰ میلیون گران شد اما طی دو روز گذشته روال دوباره به حالت قبل بازگشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در مورد […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۹

به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو تهران، بعد از مصوبه شورای رقابت بازار دچار هیجان شد و قیمت ها ۵ تا ۱۰ میلیون گران شد اما طی دو روز گذشته روال دوباره به حالت قبل بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در مورد وضعیت کنونی بازار خودرو، اظهار کرد: پس از انتشار مصاحبه رئیس شورای رقابت و اظهارات وزیر صمت در مورد قیمت خودرو، بازار هفته گذشته دچار تب و تاب شد و قیمت‌ها بین 5 تا 10 میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: با وجود اینکه خریدار به بازار آمده بود اما فروشندگان به امید افزایش قیمت‌ها خودرو نمی‌فروختند. به دلیل تفسیرهای غلط فروشندگان تصور می‌کردند قیمت خودرو تا 70 درصد افزایش می‌یابد از این رو از فروش امتناع می‌کردند.

کاشانی نسب ادامه داد: یک جو روانی طی هفته گذشته در بازار به وجود آمده بود و معاملات را هیجانی کرده بود. اما از اواخر هفته گذشته و ابتدای این هفته اوضاع در بازار خودرو به روال قبل بازگشته است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: نکته جالب اینکه هم اکنون فروشندگان به دنبال خریدار هستند، اما مردم فقط در بازار قیمت‌ها را می‌پرسند و اقدام به خرید نمی‌کنند. در واقع روال خرید و فروش نیز همچون ماه‌های گذشته قفل است.

وی افزود: قیمت‌ها در بازار به قیمت‌های قبل از این هیجانات یعنی حدود 8 روز پیش بازگشته است و به عنوان مثال پراید که طی هفته گذشته 103 تا 104 میلیون تومان شده بود، امروز دوباره 100 میلیون تومان شد.

کاشانی نسب در مورد چشم انداز قیمت‌ها نیز تصریح کرد: در حال حاضر بازار خودروی کشور قابل پیش بینی نیست و این موضوع به نرخ ارز بسیار وابسته است. همین ثبات قیمت‌ها که حدود یک ماه است به وجود آمده نیز به دلیل ثبات نرخ دلار است. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد.

انتهای پیام/ منبع: مهر

تازمانی که خودروسازی در انحصار است قیمت ها متعادل نمی شود!

بازار خودرو دوباره به ساحل آرامش رسید

مخالفت کمیسیون صنایع مجلس با فرمول قیمت گذاری شورای رقابت

روزانه 2 هزار دستگاه خودرو راهی بازار می‌شود

چرا قطعات مورد نیاز تولید خودرو به موقع ترخیص نمی شود؟!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی